- Onderwerp:
- Hoe lang de tijd voor Angkor Wat
- Bestemming:
- Cambodja
- Bericht:
- Hoi wie kan mij vertellen hoe veel tijd je uit moet trekken om angkor wat te bezoeken?
Er zijn 3 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 3
Hallo Dave,
De tempels van Angkor Wat zijn echt super!! Zeker niet overslaan en 2 dagen heb je dan wel nodig. Je moet dan ook zeker naar Bantey Srey gaan. Dit is een prachtig gedecoreerde tempel (vrouwen citadel) iets verder (15 km) van de Angkor tempels gelegen.
Als je wat meer tijd hebt (1 dag extra bijv.) dan wil ik je ook zeker aanraden om naar de wat verder weg gelegen Koh Ker tempels te gaan. Hier heb je nog het echte jungle gevoel en kom je veeeeeel minder toeristen tegen. De rit ernaartoe is alleen al super. Op de terugweg kun je dan ook een bezoek brengen aan nog een echte jungle temple Beng Mealea. Daar moet je echt over de wortels, bomen en planten klauteren om de tempel van binnen te bewonderen. Beiden kan ik je echt aanraden!!!
Voor dit bezoek moet je een hele dag uittrekken maar het is echt heel erg de moeite waard! Wij hebben bij Koh Ker zelfs een slang en een enorme spin (tarantula achtig) gezien...omdat er daar zo weinig toeristen zijn, zijn deze beesten wat minder verstopt...
Brenda
Hoi Dave,
Wij hebben ook twee dagen gedaan. De eerste dag met twee mannetjes/chauffeurs/gidsen met 2 scootertjes. Wij beide achterop. We begonnen met de zonsopgang. Das spectaculair mooi. Daarna brachten zij ons steeds van tempel naar tempel. Zo kan je ook makkelijk naar de tempels die ver weg liggen (sommige wel 30km.) en die je zeer zeker moet bezoeken vanwege hun schoonheid!!
De tweede dag hebben we fietsen gehuurd en zijn op eigen houtje naar de tempels gegaan die dichterbij liggen (en idd. toeristischer zijn, maar niet minder speciaal, wowwww).
In Siem Reap vind je genoeg lokale mensen die je kunnen/willen helpen!
Ik zou zeggen, neem echt de tijd, geniet ervan. Voor mij is Angkor Wat nu nog steeds het hoogtepunt van wat ik in de wereld gezien heb :))
Heel veel plezier, JP
Ik zou minstens 2 dagen hieraan besteden. Het is een erg uitgebreid gebied. Het ligt natuurlijk aan je interesses maar naast de bekende monumenten, heb je ook prachtige, wat minder bekende monumenten, waar je amper toeristen ziet. Kijk eens op internet of reisgids. Veel plezier.
Nu getoond reacties 1 t/m 3