- Onderwerp:
- Zuid India
- Bestemming:
- India
- Bericht:
- Heeft er iemand ervaring met het reizen door Zuid India in de zomer (maanden juli/augustus) is het qua temperatuur te doen???? ben zeer benieuwd! groeten jeanne smit
Er zijn 3 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 3
wij zijn in febr. 2011 geweest en toen was het behoorlijk warm. Dit is wat ik op google vond voor je. "Het zuiden van India, met de backwaters van Kerala en kleurige tempels van Tamil Nadu, heeft een tropisch klimaat. Hier vind je het hele jaar door temperaturen van rond de dertig graden en loopt de temperatuur alleen in mei en juni wat verder op. Van juni tot en met oktober valt de moesson. Het reizen is dan niet onmogelijk, maar je reist wel tijdens het regenseizoen. Er zullen waarschijnlijk iedere dag een aantal korte, heftige buien vallen, maar daarna kan de zon weer doorbreken en is het stralend weer. De periode van november tot en met april is de beste reisperiode voor het zuiden" tot zover citaat. Wij hebben een geweldige reis gemaakt die ik je zeker kan aanraden. Het zuiden is zo anders dan Rajasthan.
Een paar jaar geleden was ik in India in september, alleen maar boven de 40 graden geweest....dus...in juli/augustus moet je zeker rekening houden met hele hoge temperaturen. Het is wel een andere warmte dan hier dus beter uit te houden...
Hallo,
Wij hebben een rondreis met BAOBAB Zuid-India gemaakt in 2011, in februari. Zelfs toen was het al behoorlijk warm. Ik denk daarom dat juli/augustus echt wel "heet" zal zijn.
Nu getoond reacties 1 t/m 3