- Onderwerp:
- Kledingadvies Canada april/mei
- Bestemming:
- Canada
- Bericht:
- Hallo,
Ik heb deze reis geboekt met vertrek 7 juni.
Monique
Er zijn 6 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 6
@ Charell, als je bij de singlereizen griekenland en dan het topic 10 daagse reis mythen en goden aanklikt dan kun je ook nog wat informatie vinden over Canada..zij is 17 mei vorig jaar met de singlereis geweest. misschien kun je daar nog wat vragen stellen als je iets wilt weten.
Heb ik ook gedaan :-)
Groetjes
Hallo,
Houd er wel rekening mee dat dat gemiddelde temperaturen zijn. ik heb ook gelezen dat het in Banff begin mei nog 7 graden onder nul kan zijn. en de meren zijn dan nog zeker bevroren.
Mei schijnt wel een mooie tijd te zijn om beren te zien omdat ze dan net uit hun winterslaap komen en vrij actief zijn..en vanaf juni voor het spotten van walvissen. ook wel belangrijk om te weten als je dat graag wil zien. ik was liever nog iets later gegaan maar dat komt niet uit met de vertrek data's.
Hoi!!
de temperaturen zijn als volgt voor Mei:
Calgary : 17 graden
Banff : 8 graden, dus hier moet de jas mee!!
Whistler: 17 graden
Vancouver: 17 graden
op zich wel een lekker temperatuurtje om actief buiten te zijn!!
Zijn er misschien nog meer mensen die Alleen reizen in de groepsreis van 3 mei??
Groetjes Charell
Hallo,
Ik ga deze reis ook doen alleen dan Mei/Juni en met de single reis. ik heb me inmiddels al aardig verdiept in Canada en verschillende reisverslagen uit die periode gelezen.
April is nog winter..dus koud en nog veel sneeuw..daarom heb ik voor eind mei gekozen omdat ik daar niet zo happig op ben. 23 mei 2011 is het victoria day en dan begint alles te leven wat betreft de campings en buiten activiteiten. ook zijn de wegen en paden dan sneeuw vrij. eind mei kan het ook nog best koud zijn in de rocky's of een sneeuwbuitje vallen maar het kan ook zo 20 graden zijn. het is denk ik vooral wisselend kwa weer en het ligt er ook aan waar je zit.Vancouver en Vancouver island is weer een milder klimaat dan de Rocky's
dus ik neem ook zeker winter kleren mee.
Ik denk voor mezelf dat je rekening moet houden met wisselend weer en je kleding daar op aanpast.en als je April/Mei gaat toch vooral op winter weer kunt rekenen.
Als je googled op reisverslagen west canada uit de periode dat je wil gaan kun je een hoop ervaringen lezen van reizigers en foto's zien van hoe de natuur er dan uitziet. daar heb ik mijn informatie ook uitgehaald.
Succes met jullie keuzen en als er andere mensen zijn met ervaringen dan hoor ik dat graag!
Groetjes Jeroen
hallo
wij zijn ook van plan om 3 of 7 mei deze reis te maken, maar hoe is de temperatuur dan en er is ook zo weinig animo
wij hebben wel gehoord dat het een prachtige reis is
Hoi!!
ik ben erover aan het denken deze reis misschien te gaan doen in april/mei dit jaar.
weet iemand wat voor kleding je het beste mee kan nemen?
Groetjes, Charell
Nu getoond reacties 1 t/m 6