- Onderwerp:
- 16-daagse rondreis Cuba Grande 14-07-2012
- Bestemming:
- Cuba
- Bericht:
- Hallo,
Samen met mijn man heb ik al een aantal rondreizen gemaakt in Azie. Helaas is mijn man in november 2011 overleden. Dat weerhoud mij niet om weer op reis te gaan. Mijn keuze is gevallen op Cuba, een van de bestemmingen die nog op ons programma stond. Tijdens een van onze vorige reizen heb ik gemerkt dat je als alleenstaande heel makkelijk binnen een groep kunt passen. Ik hoop dan ook op een leuke en gezellige groep.
Er zijn 21 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 21
Nog even iets, als je een pinpas van de Rabobank hebt, dan kun je misschien niet pinnen buiten Europa (mits je het afgelopen jaar ook buiten Europa op vakantie bent geweest). Vanaf 1 juni komt er een blokkade op je pas, schijnt te zijn om skimmers te demotiveren. Je schijnt het zelf te kunnen aanpassen, maar zelfs op de bank wisten ze nog niet precies hoe dat werkt. Het is dus verstandig om voor de zekerheid even contact op te nemen met je bank. Ik weet niet of ook andere banken zo'n blokkering gaan toepassen.
Daar ben ik weer,
Misschien een overbodige mededeling, maar denkt iedereen er aan dat je een buitenlandverklaring van de ziekenkostenverzekering bij je moet hebben,in overzeese landen nemen ze nl.vaak geen genoegen met de Nederlandse of Europeese zorgpas. Je kunt die verklaring gratis aanvragen bij je verzekeringsmaatschappij.
Hoihoi,
Ik ben Anja en ben 51 jaar jong. Samen met mijn man heb ik veel gereisd, zowel in Europa als het verre oosten. Helaas is mijn man in november overleden. Dit heeft mij niet weerhouden om toch een groepsreis te boeken. Ik heb de reis zonder verlenging geboekt en kijk er al erg naar uit. Het is leuk om via het forum al kennis te maken met elkaar.
Hey,
Ik ben Kathy en 29 jaar. Ik heb de rondreis zonder verlenging geboekt en ik reis ook alleen. Ik heb ook al veel rondreizen gemaakt maar het is mijn eerste keer met fox.
Groetjes en hopelijk tot in Cuba
Hoi Haseena,
Bedankt voor je reactie! Ik had je info inderdaad al gelezen. Leuk zeg die verlenging, is dat die in Cayo Santa Maria of een paar dagen in Varadero?
Als ik ga boeken is een verlenging wel lekker denk ik... een paar dagen strand als afsluiter van zo'n heerlijke vakantie.
Ik ben erg benieuwd naar alle anderen, krijg er steeds meer zin in als ik dit allemaal lees, maar snel boeken deze week denk ik zo...!
groetjes Laura
Hoi Laura,
Welkom in deze gezellige boel. Mijn naam is Haseena Roos en ben 33 jaar. Ik woon en werk in Den Haag en ga dit jaar mijn 9e rondreis maken. Aan het einde van de reis heb ik een verlenging bijgeboekt van een aantal dagen.
Zoals je ziet zijn er veel alleengaande personen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nog nooit heb meegemaakt. En wat heb ik een zin om te vertrekken. Over 2 maanden zijn we al lekker aan het rondtouren in Cuba. Hopelijk heb je genoeg informatie. Ik hoor wel of je geboekt hebt.
Groetjes van Haseena
Hoi allemaal,
Wat een gezellige boel is het hier al! Ik ben al een paar dagen op zoek naar een singlereis naar Cuba, helaas zonder resultaat in de periode dat ik wil gaan.
Nu kom ik deze groepsreis tegen en zie dat er toch veel mensen alleen hebben ingeschreven, klopt dit? Ook zie ik dat de leeftijdscategorie tussen 26-40 een groot aandeel heeft. Stomme vraag misschien maar wat zijn jullie leeftijden allemaal? Ik begin aardig enthousiast te worden over deze reis en ben in overweging te gaan boeken...! :-)
We hebben een hele tijd op 12 personen gestaan, nu zie ik dat we al met 17 personen zijn. Ben benieuwd wie er nog bij gekomen zijn. Wat inderdaad op valt Haseena, is dat er veel singels bij zijn, maar ook dat de vrouwen in de meerderheid zijn. Ik begin het wel steeds spannender te vinden, desondanks heb ik er heel veel zin in. Andere mensen, andere cultuur, ander weer (ook niet onbelangrijk bij het regenachtge weer op dit moment in Nederland),mooie foto's scoren enz. Nog iets meer dan twee maanden en we zijn op weg.
Ik heb de knoop doorgehakt en heb geboekt.
Ik vind het reuze spannend en ook heel erg leuk. De voorpret kan beginnen!
Zie jullie misschien al op schiphol, maar in ieder geval op cuba!
Groetjes, Karin
Hallo Karin en Patricia,
Wat leuk dat jullie je ook willen aanmelden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat zich zoveel singles aanmelden voor een groepsreis. Ik reis overigens ook single, maar in de 8 reizen die ik heb gemaakt is dit nooit gebeurd. Leuk!
Karin: Ik me aangemeld voor 1 persoon en dan wordt die toeslag voor een 1-persoonskamer gewoon berekend. Volgens mij is er dus geen mogelijkheid om met iemand anders op een kamer te komen. Maar je kan Fox voor de zekerheid hierover bellen.
Patricia: Ik heb wel de verlenging gedaan. Ik vertrek op donderdag 2 augustus en kom dan volgens mij vrijdag de 3e augustus weer thuis. Ook weet ik dat er nog een koppel deze verlenging heeft gedaan. Gezellig als je dat ook gaat doen.
Groetjes van Haseena
Hallo allemaal,
Ik wil deze reis gaan boeken maar nu vraag ik mij af of er iemand de verlenging heeft bijgeboekt?
Het lijkt mij overigens een leuk idee om op schuiphol al met elkaar kennis te maken.
Hey Karin,
Ik heb gewoon de singletoeslag bijbetaald. Ik heb er geen idee van of je anders een kamer moet delen met iemand.
Groetjes en misschien tot in Cuba
Kathy
Hallo allemaal,
Ik ben Karin en ik overweeg om deze reis te boeken. Ik heb wel een vraagje. Hebben jullie, degene die alleen zijn, een toeslag voor een 1-persoonskamer geboekt? Als je dat niet doet, moet je dan een kamer delen met iemand? Wie iemand hoe dat werkt?
Groetjes, Karin
Hai,
Ik word door een goede vriendin naar Schiphol gebracht. Bij de Fox balie, waar je ook moet inchecken, staat iemand klaar waarvan je de kofferlabels krijgt en je je eventuele vragen kan stellen. Vaak is het zo dat je dan al andere mensen van de groep ontmoet. Dus het kan zo zijn dat we elkaar daar al zien. En anders spreken we wel een punt af voorbij de douane waar we elkaar kunnen ontmoeten toch?
Groetjes van Haseena
Daar ben ik weer,
Leuk idee om af te spreken voorbij de duane. Weet iemand hoe dat zit met dat door Fox geregelde inchecken? Misschien zien we elkaar op dat moment al? De vorige keer hebben we dat niet meegemaakt. Doordat een trein niet ging, zijn we via omwegen net op tijd aangekomen op Schiphol en hebben we die check-in gemist. Nu ik alleen ben, laat ik me wegbrengen door een van mijn zonen, aangezien we op zaterdag vertrekken is de kans op files een stuk minder. En inderdaad, over 3 maanden hebben we onze eerste excursie er al op zitten.
Hoi iedereen,
Ik geloof dat ik stoel 14D heb gekozen. Ik ben benieuwd naar de visumaanvraag aangezien ik uit België kom.
Groetjes en het begint nu echt wel te korten. Nog minder dan 90 dagen :)
Beste Anja (en andere reisgenoten),
Ik heb inderdaad ook mijn stoel kunnen vastleggen. Ik heb voor 28C gekozen. Misschien kan ik dit nog wel veranderen, maar dat weet ik niet.
Misschien is het zo ie zo wel een leuk idee om met wie dat wilt af te spreken voorbij de douane. Dan kunnen we elkaar al wat beter leren kennen tijdens een bakkie thee.
Nog 3 maanden en dan zijn we al in Cuba!
Groetjes van Haseena
Hallo allemaal, hebben jullie ook een mail ontvangen om een stoel te reserveren? Ik heb inmiddels mijn stoen voor de heenreis vastgelegd, stoel 17 C. Ben benieuwd waar jullie zitten. Het wordt een reis van 10,5 uur en misschien is het dan fijn om tijdens de reis elkaar al wat beter te leren kennen. Ik heb inmiddels begrepen dat we een week of vijf-zes van te voren een mail krijgen van Fox i.v.m. de visumaanvraag, daarin wordt aangegeven wat ze nodig hebben voor het aanvragen van het visum.
Het zal moeilijk worden voor mij (mijn eerste reis allen), desondanks kijk ik er erg naar uit. Groetjes, Anja
Hoi,
Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Kathy, ik ben 29 jaar en ik kom uit België. Ook ik heb me ingeschreven voor de rondreis naar Cuba. Ik heb al vele landen (China, Zuid-Afrika, Rusland, VS, Mexico) bezocht. Ik heb dat ook elke keer als single in een groep gedaan en ben altijd zeer tevreden geweest.
Voor mij is de eerste reis die maak met Fox of een ander Nederlands bureau en ik ben best benieuwd.
Groetjes aan mijn reisgenoten en tot op 14 juli op Schiphol.
Doei!!!
Hallo,
Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Haseena Roos en ben 33 jaar. Ik heb al heel wat rondreizen gemaakt (dit wordt de 9e rondreis). Vooral in Azie en Midden- en Zuid-Amerika. Ik vind het elk jaar weer een uitdaging om met een (onbekende) groep op pad te gaan. En eigenlijk is me dat altijd heel goed bevallen. Ik heb nog nooit nare ervaringen gehad met het 'alleen' reizen. Ik zie zelfs dat er in de groepssamenstelling al 4 alleengaande mensen zich hebben opgegeven. Ik heb er nu al heel veel zin in.
Anja, wat ontzettend droevig om je man te verliezen. Maar wat goed om het besluit te nemen alleen op pad te gaan. Zo kan je toch genieten van al het moois wat er op de wereld is.
Groeten van Haseena
Hallo,
Heel goed van je dat je dat gaat doen. Ik heb ook met mijn man vanaf 1993 alleen maar Aziereizen gedaan heerlijk was dat, mijn man overleed in 2002. En ook ik vind het heerlijk om te reizen en mijn allereerste reis na de dood van mijn man was Cuba het was een Singlereis van Fox. Het was me enorm goed bevallen en dit is wat mijn man wilde. Genieten!!! Heb het wel moeilijk gehad hoor, maar wat is dat daar mooi en lieve mensen. Ik zou zeggen geniet ervan dat is ook wat je man zou willen en hij is er altijd bij. Succes. En veel reisplezier. Vera van Katwijk
Nu getoond reacties 1 t/m 21