- Onderwerp:
- Vrouw in Dubai
- Bestemming:
- Dubai
- Bericht:
- Kun je als vrouw normaal over straat in Dubai of dien je een lange broek en lange mouwen, hoofddoek etc te dragen? Volgens mij kun je redelijk Hollands over straat, maar wil geen flater slaan...
Er zijn 4 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 4
In dubai kun je ook gewoon met een topje aan de straat op. Je schouders hoeven niet bedekt te zijn. Wel is het gepast om een niet te diep uitgesneden topje te dragen. Een normale tok met slippers is ook geen probleem.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben 8 jaar geleden en Dubai geweest en ik heb geen hoofddoek gedragen. Ik heb kniebroeken en T-shirts gedragen. Gewoon knieen en schouders bedekt op straat. Wel zo gepast
Zelf ben ik nog niet in Dubai geweest, maar heb wel gereisd in meerdere Islamitische landen. Doorgaans is het geen probleem om 'Hollands' over straat te gaan, zo lang je wel rekening houdt met de lokale principes. Ze zijn niet gediend van blote knieën en schouders. Ook niet van ruimhartige decolletees. Dus gewoon een rok over de knie of driekwart broek met een blouse of shirtje met korte mouwtjes is prima. De blouse of het shirtje dan niet té diep uitgesneden, maar je hoeft het echt niet tot je nek dicht te hebben. Ik denk dat dit in Dubai, zeker voor buitenlanders, ook een goed kledingadvies zou zijn.
Nu getoond reacties 1 t/m 4