FOX Groepsreizen Indonesië en Bali Forum

Hester Duijst Stuur Hester Duijst een bericht 07-02-2012 - 13:35 uur
Onderwerp:
Easy Going Java-Bali 23-7 22 dagen
Bestemming:
Indonesië en Bali
Bericht:
Hallo,ik ben Hester en ga 23-7 de rond reis maken naar Java en Bali van 22 dagen,wie gaat er nog meer mee?.

Groetjes Hester

Er zijn 22 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 22

RE: hester duijst Stuur hester duijst een bericht 21-05-2012 - 22:42 uur

Sorry,heb de namen Tini en Tiny omgedraait,haha.

groetjes Hester.

RE: hester duijst Stuur hester duijst een bericht 21-05-2012 - 22:39 uur

Hoi Tini,wat leuk dat het jullie huwelijksreis is,we gaan er vast een gezellige reis van maken.

Marcel en Tiny,ik kan ook niet meer wachten,heb er erg veel zin in,alles is betaald,ik ben er dus klaar voor.
Ik ben afgelopen weekend in Leiden geweest,veel korte broeken en hempjes gekocht,zal er aardig wat nodig hebben met dat vochtige klimaat,haha.

Groetjes Hester.

RE: Tiny 21-05-2012 - 20:10 uur

Beste medereizigers wij gaan 3 juli trouwen dus dit is ons huwelijkreis
we kunnen niet wachten tot hetzo ver is om weg te gaan
groetjes Peter en Tiny

RE: Marcel & Tini 21-05-2012 - 19:12 uur

Beste medereizigers,
De "point of no return" hebben ook wij inmiddels overschreden.
Kunnen jullie het geduld nog opbrengen?

RE: Hester Stuur Hester een bericht 16-05-2012 - 21:21 uur

Beste medereizergers,de vakantie is betaald,nu nog 10 weken wachten,hoop dat deze weken vlug voorbij zijn,heb er veel zin in.

Groetjes Hester.

RE: Hester Duijst Stuur Hester Duijst een bericht 17-04-2012 - 12:02 uur

Hoi marcel en Tini,bedankt voor de tips,erg handig.
Begin er ook al veel zin in te krijgen,het duurt alleen nog even.
Mijn injecties zijn inmiddels besteld en heb mijn zoonnebrandcreme al ingeslagen,haha.
Ik zie als een tijdje dat onze reis vol is,maar er staan 25 personen op de lijst,als een reis vol is dan zijn het er toch 30??.
Ik hoop dat er nog meer reisgenoten gaan reageren,leer je elkaar alvast wat kennen.
Ben me al lekker aan het inlezen,en ik hoor veel over Java van het schoon zusje van mijn broer,zij
woont met haar gezin op Java,altijd handig.

Groetjes Hester.o

RE: Marcel & Tini 09-04-2012 - 13:04 uur

Beste Medereizigers,

Van iemand de al meerdere keren in Indonesie is geweest, kreeg ik een aantal tips en adviezen. Wellicht zitten er een aantal tussen die die ons van nut is:

#1. Wanneer u spulletjes koopt in kleine winkeltjes op straat of in een winkelcentrum, haal dan altijd eerst 75% van de prijs af. Lukt het niet, ga dan tot uiterlijk 50% van de prijs. Voor toeristen maken ze de prijzen zeker 2 tot 3x duurder dan voor lokale mensen.

#2. In indonesie is het gewoonlijk om fooi te geven normale restaurants, kleine buiten etens plekjes en wanneer u gehopen word. Bv: als men uw koffers helpt tillen, uw eten geserveerd word, u gehopen word om uw auto te parkeren, taxi's etc etc. In deze gevallen zal uiterlijk 2000 tot 5000 rupiah genoeg zijn. (20 tot 50cent)

#3. Ik weet niet waar u zal verblijven, maar de meeste wc's zijn daar anders dan in NL. U zult dan vaak uw behoeftes doen op een po. De lokale mensen vegen hun billen af met een schep water die daar altijd aanwezig. Als u dit niet gewent bent, kunt u beter wat wc papier meenemen. (Stop het papier niet in de wc, anders heeft u grote kans dat het zal verstoppen.)

#4. Buiten op straat eten is altijd het lekkerst, inplaats naar een echte restaurant gaan. Maar de hygiene is altijd een stuk minder. Er is een grote kans op diaree omdat onze magen in europa niet gewend zijn. Dus wees voorzichtig en wees bereid voor diaree. Zelf heb ik 6 weken lang aan de diaree gezeten omdat ik het niks aan vond om in normale restaurants te eten. Maar ik heb er geen spijt van gehad.

#5. Word je ooit is aangehouden door de politie omdat u een regel heeft overtreden, dan heeft u 2 keuzes. Betaal de boete en het geld zal naar de overheid gaan, of 50.000 rupiah die je aan de agent kan geven. Het is corrupt, maar het werkt altijd.

#6. Als u een taxi in Indonesie neemt kunt u altijd Blue bird nemen. Deze zijn betrouwbaar en veilig.

#7. Als u terug naar Nederland gaat moet u 100.000 rupiah bewaren. Dit zult u nodig hebben voor de airport tax.

Met vriendelijke groet & tot 23 juli,
Marcel & Tini
(ik kan niet wachten :) )

RE: Hester Duijst Stuur Hester Duijst een bericht 03-04-2012 - 16:28 uur

Hoi Marcel en Tiny,leuk dat jullie ook mee gaan,het voor mij ook de eerste keer dat ik zo ver ga,en ook nog alleen,dat is voor mij helemaal spannend,hopen dat het een leuke groep is,maar dat zal wel.
Heb er ook erg veel zin in,maar het duurt nog even.
In het programma 'Wie is de reisleider' zag ik wel dat mensen die alleen mee gingen goed bij de groep betrokken werden,dus dat komt wel goed.

Groetjes Hester.

RE: Marcel & Tini 03-04-2012 - 11:19 uur

Ook voor ons (Marcel -44- & Tini -54-) wordt het de eerste keer dat wij zo lang en zo ver op vakantie gaan. Maar sinds ik geboekt heb, loop ik op vleugeltjes: we hebben er dan ook ontzettend veel zin in.
Zelf heb ik vroeger 10 jaar in Den Haag gewoond waar ik op de hoek een geweldige toko had; sindsdien wil ik er heen. Nu is het dan eindelijk zo ver!

RE: Gea en Jannes 11-03-2012 - 19:48 uur

Hoi Hester, ik heb op de site van Garuda Indonesie gekeken en daar staat op dat je voor internationale vluchten 30 kilo mag meenemen vanaf Amsterdam en dat je 7 kilo handbagage mag meenemen. Ik heb ook gelezen dat ze streng zijn met overgewicht en dat je bij moet betalen, of dit klopt weet ik niet. Heeft iemand ervaring met het reizen met deze vliegmaatschappij !!!!
groeten van Jannes en Gea.

RE: hester duijst 10-03-2012 - 13:47 uur

Beste medereizigers,weten jullie hoeveel kilo bagage je mee mag nemen in de koffer,een vriendin van mij vertelde dat je 30 kilo mee mag nemen voor een lange verre reis,klopt dit???.
Grotjes Hester.

RE: Bauke en Tieneke Stuur Bauke en Tieneke een bericht 20-02-2012 - 21:27 uur

Hallo Esther,
Dat gaan we de 29 juli zeker vieren. Benieuwd waar we dan zijn.r

RE: hester duijst Stuur hester duijst een bericht 20-02-2012 - 20:50 uur

grappig,nadat ik mn reactie heb geplaatst staat de nieuwe reactie erbij,haha.
Hoi Bauke en Tineke,gezellig dat jullie ook mee gaan,we hebben dus een feestje te vieren tijdens de reis????.
Groetjes Hester.

RE: hester duijst Stuur hester duijst een bericht 20-02-2012 - 20:46 uur

hallo mede reizigers,wat leuk dat er al mensen reageren,kreeg vandaag een melding via de mail dat er een nieuwe reactie zou zijn geplaatst,maar dat bericht staat niet in het forum,vreemd.
groetjes Hester.

RE: Bauke en Tieneke Stuur Bauke en Tieneke een bericht 20-02-2012 - 15:59 uur

Wij (Bauke en Tieneke 50 en 48)uit Emmen gaan ook voor het eerst met FOX-vakanties op vakantie en zijn heel erg benieuwd hoe een groepsreis en Indonesie ons zal bevallen. We zijn in die periode 1 jaar getrouwd.

RE: Gea en Jannes Stuur Gea en Jannes een bericht 17-02-2012 - 19:28 uur

Hee alle vakantgenieters, wij komen ook uit het mooie Drenthe en hebben een rondreis door Brazilie gemaakt, vroeger veel gekampeerd met de kinderen en nu vliegen we een beetje meer door de wereld.
Groeten Jannes 57 jaar en Gea 54 jaat.

RE: Hester Duijst 17-02-2012 - 18:51 uur

hoi Peter en Tiny,bedankt voor jullie reactie,leuk dat jullie mee gaan,heb er al zin in,maar het duurt nog even.
Groetjes Hester.

RE: Peter en Tiny Stuur Peter en Tiny een bericht 17-02-2012 - 16:14 uur

Hallo wij gaan ook mee Peter en Tiny 60 jaar Komen uit Assen Drente We gaan voor het eerst met fox reizen Hebben in 2011 rondreis gamaakt Thailand Stip met Stipreizen gezellig groetjes

RE: Hester Duijst Stuur Hester Duijst een bericht 16-02-2012 - 10:46 uur

Hoi Jos en Joke,bedankt voor jullie reactie,leuk dat jullie ook mee gaan.
Ik werk in Soest,werk bij de thuiszorg,ik scheur 5 dagen per week door Soest heen.

Groetjes Hester.

RE: Jos en Joke Huisman Stuur Jos en Joke Huisman een bericht 14-02-2012 - 16:52 uur

Hallo wij gaan ook mee
joke 56 jaar en Jos 58 jaar
Komen uit Soest
Onze 2e groepsreis de 1e naar Thailant geweest met de Jong.
Nu de 1e keer met Fox ben benieuwd

RE: Hester Duijst Stuur Hester Duijst een bericht 11-02-2012 - 09:56 uur

Hoi Gea,bedankt voor je reactie,het is voor mij de eeste keer dat ik met een groepsreis mee ga,ben benieuwd.
Mijm broer is laatst op Java geweest en hij vond het prachtig.
met wie ga jij de reis maken?ik ben 35 jaar en ik kom uit Bunschoten-spakenburg,en jullie?
Groetjes Hester.

RE: Gea 10-02-2012 - 22:12 uur

Hoi Hester, wij gaan ook 23-7 de reis maken naar Java- Bali, het is de eerste keer dat wij met fox reizen en zijn benieuwd hoe het zal gaan.Gr Gea

Nu getoond reacties 1 t/m 22