- Onderwerp:
- Eens en nooit meer!
- Bestemming:
- Sri Lanka
- Bericht:
- Fox adverteert met de 23 daagse rondreis door Sri Lanka met het Yale natuurparken de culturele driehoek.Vooraf betaal je €1.850,= euro en ter plekke €60,= fooienpot en € 80,= entreegelden voor de excursies. Daar aangekomen blijken de meeste excursies NIET bij de entreegelden zijn inbegrepen maar optioneel. Wanneer je de culture driehoek en het Yale natuurpark wilt zien betaal je €120,= meer! Als je alle excursies wilt meemaken betaal je €400,= p.p. extra. De fooienpot is buiten proportioneel. Alle hotels waarin wij overnacht hebben liggen ver buiten het centrum van de stad. De Chinese touringcar had een zeer slechte geluid- en airco installatie bijna iedereen is ziek geworden.
Er zijn 37 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 30
1
2
Volgende
Laatste
In een gelijkwaardig strandhotel is oke!!
Maar dan raad ik toch aan dat vervangende hotel in de plaats Unawatuna te verkrijgen.
Zoals men al eerder hier kon lezen, is daar nog wat te doen, in zee zwemmen is mogelijk en lekker naar Galle met de tuktuk waar ook nog best wat te zien is.
Laat wel het schriftelijk bevestigen, of bij de boeking staat het op de factuur.
Wat in Nederland vis de telefoon word afgesproken is alleen maar mondeling door een van de Fox medewerksters gedaan. Vaak is dan alles koek en ei, maar kan in Sri Lanka anders uitpakken.
Valt me op dat de reozen toch niet allemaal vol te boeken zijn, kan de crisis zijn maar ook de prijsstelling die nogal eens fluctueerd volgens Fox is dat een zwevend prijsbeleid. Ondanks dat men zogenaamd alles kan vinden is er toch veel onduidelijk lees ik toch en krijgt men op direct hier gestelde vragen summier antwoord.
Prettige vakantie overigens, in het mooie Sri Lanka.
Ik ga 27 juni de 23-daagse rondreis Sri Lanka maken. Wij hebben gekozen voor een upgrade van de kamers (Deluxe) in het Unawatuna Beach Resort. Ik heb deze week navraag gedaan bij FOX of we dan daadwerkelijk in het Unawatuna Beach resort verblijven.
Zij gaven mij aan dat wanneer er een upgrade is naar Deluxe kamers van het Unawatuna je dan ook daar verblijft omdat de aanvraag al definitief is verwerkt in Sri Lanka. Indien je dit niet hebt gedaan dan is de kans dat je in een gelijkwaardig ander strandhotel komt te zitten. Dus voor 35 euro per persoon verblijf je zeker in Unawatuna.
Wij hoorden bij de groep van 8 febr. die aan het einde opgesplitst werd, 7 mensen naar Unawatuna Beach Resort en de resterende 24 personen naar Koggala Beach Hotel. Zelf hadden we bij de boeking ge-upgrate maar 2 dagen later werd ik gebeld dat het niet kon, we konden alleen een gewone kamer nemen in Unawatuna en ik heb uitdrukkelijk gevraagd of ik dan wel in Unawatuna terecht kwam en dat werd mij tel. bevestigd, met klem zouden wij in Unawatuna komen. Tot mijn stomme verbazing werden we echter wel in het andere hotel gedumpt en wat me nog meer verbaasd heeft is dat enkele personen uit onze groep die later dan wij geboekt hadden wel een upgrade kregen? Onze ervaring: we voelden ons gedumpt daar, de 2 avonden dat wij er gegeten hebben was er gewoon niet genoeg te eten, en het eten daar viel erg tegen in het restaurant waar wij onder vielen, er was bijna geen personeel om te bedienen, en als er iemand was, vroeg niemand of je iets wilde drinken, ze deden alsof je niet bestond, de meeste gasten zitten daar all-inclusief en kunnen alles zelf pakken, dus personeel is niet echt nodig. De strandbedden en parasols werden door de andere gasten (voornamelijk russen) gekocht, ze betaalden de beveiliging en de strandwacht zodat de spullen de hele tijd in hun bezitwaren, en dat terwijl er geen schaduw op dat stuk van het strand is. Het hotel ligt ver van de bewoonde wereld, er is ook helemaal niets te doen in het hotel en in de verre omgeving. Het restaurant is op de eerste verdieping je ziet niet echt iets van buiten, verwacht niet dat je op het strand iets kunt nuttigen. Nog een euvel: in tegenstelling tot Unawatuna kun je in Koggala door de krachtige golven en onderstroom NIET in zee zwemmen dat is echt gevaarlijk, het is trouwens ook verboden, de hele dag staat de rode vlag er, waarschijnlijk ben je dus niet verzekerd als je het toch doet en er iets gebeurd. Dus dat je kunt kiezen voor Unawatuna is niet waar, een fabel, laat je niks wijs maken en laat het je schriftelijk bevestigen als je boekt als je naar Unawatuna wil. Uiteindelijk betaal je net zoveel als diegene die naar het gezellige en bruisende Unawatuna gaat maar je krijgt er niet iets gelijkwaardigs voor terug en dat is jammer dat Fox daar niet anders mee omgaat, het was al met al een domper aan het einde van een mooie reis
Ieder heeft recht op zijn/haar eigen ervaringen, ook negatieve ;-)
Ik was half jan/begin febr met Fox in Sri Lanka. Prachtige reis in een mooi land , met gastvrije mensen, in een prima bus, in goede (ok, soms iets minder) hotels. Maar dat gehannes met die optionele excursies vond ik ook maar niks. Ik had me goed voorbereid, maar vond sommige excursies toch wel buiten proportioneel duur. Zeker afgezet tegen de levensstandaard daar. Bijna elke avond in het hotel aanschuiven aan het tefeltje van de reisagent om weer te dokken vond in niet echt prettig en doet afbreuk aan het vakantiegevoel. Volgens mij hebben ze daar ook nog heel goed aan verdiend. Ik heb dat Fox ook laten weten.
Per saldo: absoluut een geweldige vakantie.
Eelco
Ik ben tevreden over fox. Niet alles is incl. maar dat stond in de info die ik vooraf kreeg. Of de fooipot buiten proportie is.. door onze gids werd volledige uitleg gegeven over de fooienpot, beetje saai maar wel voor iedereen duidelijk. Aan het einde van de reis werd de hele administratie mbt de fooipot door gegeven in de bus. Keurig bij gehouden door Rowan onze lokale gids.
Voor mij dus geen negatieve ervaringen ik heb de tijd van m'n leven gehad in Sri Lanka!!
Uiteraard is ieders ervaring persoonlijk. Wij hebben de 16 daagse reis in Sri Lanka in januari als zeer positief ervaren. Daarbij waren wij vooraf volledig op de hoogte van alle kosten, eveneens van alle bijkomende & optionele excursies. En ja, een vakantie kost geld, hoeveel daar ben je zelf bij en kan je vooraf weten door je er even in te verdiepen. (Overigens, ik werk niet voor Fox en heb geen aandelen :-)
René
Tips
Neem het Unawatuna hotel daar is nog wat te doen, o.a. naar Galle
In de tourbus, de airco niet te hoog zetten anders wordt je gegarandeerd ziek.
De triangle excursies altijd doen als set, is voordeliger dan los boeken
Let ook op dat de excursies niet afgeraffelt worden i.v.b.m. de tijden
Olifanten opvang zeker doen, je steunt daarmede ook de opvang
Fooien(pot) zijn vrijblijvend, dus laat je niet een standaard bedrag opdringen
Sigaretten kun je goedkoop op het strand van Unawatuna verkrijgen
is handig voor de laatste week, hoef je niet alles mee te nemen.
Ik geef alleen maar wat dingen aan, die je altijd zou moeten doen
Er zijn ook excursies die je beter niet kunt doen, maar dat moet men zelf maar ervaren.
Zo denk ik er ook over, (omdat mensen toch mede door de onduidelijkheid geschapen door Fox reizen) zelf een soort legpuzzel moeten invullen.
Ook mindere ervaringen mogen gerust eens gehoord worden.
Want laten we wel zijn, wie is er niet door de airco in de bus ziek geworden, is ook verrast door de te hoge fooienpot wij dus ook.
Mijn advies is, geef aan fooi wat je zelf wilt geven (vrijblijvend)Fox past voortduren heel subtiel zijn prijzen (ook van excursies aan) Welaan wat let de reizigers, om die prijs aanpassingen te verwerken in de te geven fooi?
Het moet uit de lengte of de breedte komen in deze tijd.
Al enige tijd volg ik dit topic en de reacties blijven me verbazen.
Zolang er positieve berichten zijn op het forum is er geen man overboord maar zodra iemand negatieve uitlatingen heeft krijgt die de wind van voren.
Ik vind dat niet terecht !
Iedereen heeft zijn eigen verwachtingen van een vakantie.
De 1 verdiept - en bereid zich meer voor dan de ander.
Dat W.T.C van Wijk negatief is over de fooienpot [ buiten proportie] , de hotels [ ver buiten het centrum] en de touringcar [ slecht geluid en airco] is zijn /haar eigen ervaring / beleving .
Dat wil niet zeggen dat een deelnemer van dezelfde reis dat ook zo ervaart.
Inderdaad , W.T.C van Wijk had zich beter kunnen verdiepen in de fooien - entree - en excursie gelden maar ik vind als iemand teleurgesteld is en zich uit op het forum , dat je niet meteen kunt zeggen dat hij/zij een zeikerd is en maar in een hutje op de hei moet gaan zitten .
Het forum is voor zowel positieve als negatieve verhalen .
Gr Helma
Ik kan mij de ontevredemheid van Dhr van Wijk deels wel voorstellen. Fox is inderdaad onduidelijk wat betreft in/exclusief. Ook ik bestudeer de hele internet pagia. Op de reis naar Sri Lanka die wij gaan maken staat o.a. bij alle inclusieve excursies heel mooi een sterretje, met de mededeling dat hiervoor de entree gelden nog betaald moeten worden. Ik zou zo zeggen zet er dan bij wat de entree gelden zijn, of maak de reis iets duurder. Nu staat er onder aan de bladzijde vermeld dat dit ongeveer 110 per persoon is. Op een paar Euro zal ik niet kijken, maar als dat 200 wordt, vindt ik dat een oneerlijke verkoop van een reis. Je boekt een reis voor zoveel geld,houd er rekening mee dat er wat bij komt, maar het moet niet zo zijn dat er nog een gehele reissom aan extra's bij komt.Onze ervaring met Fox is echter goed, dus we wachten af.
Hallo J. & J. Brands!!!
Wat leuk om jullie op dit PRACHTIGE FORUM te treffen! Geniet over x tijd lekker van Sri Lanka en.......GEEN Koggala MAAR UNAWATUNA!!!
Liefs en groetjes, de halve zool uit Borneo/Maleisie!
Vreemd dat de ene reactie positief is en de andere weer negatief. Het is dus per reis verschillend. Mijn neef heeft de rondreis door Sri Lanka gemaakt en was laaiend enthousisast over de rondreis zodat ik deze een paar dagen geleden ook geboekt hebt. Ik laat het maar op me afkomen.
Ik ben het grotendeels eens met W.T.C.van Wijk. Ik heb recentelijk deze reis gemaakt en heb ik het verleden meerdere reizen met Fox gemaakt die altijd zeer goed waren. De Chinese bus is niet oud, maar de beenruimte is zeer beperkt en meer dan de helft van onze groep is ook ziek geworden. Je weet natuurlijk nooit zeker of dit door de airco van de bus komt. De hotelkamers waren wel in orde, maar de hotels liggen bijna allemaal afgelegen en bij het strandhotel in Koggala is ook niets te beleven. Ik persoonlijk vond dat er teveel optionele excursies waren. Het vervoer naar de excursies was inbegrepen, maar de entreeprijzen niet. Maak de reis wat duurder zodat de extreeprijzen inbegrepen zijn, dan hoeft je ook niet steeds te denken of je wel of niet meegaat. Een aantal excursies viel tegen.
Het de 23-daagse rondreis vorige maand gemaakt. Ik kan deze reis dan ook aanbevelen. De negatieve reacties zijn dan ook te voorbarig. Okay de hotels zijn geen 5 sterren hotels, maar zijn wel goed. Het eten is ook in orde. De bus is ook goed dus geen gammelgeval. Bij een rondreis horen optionele excursies en daar hebben wij ook aan meegedaan, je wilt toch wat van het land zien. Al met al hebben wij een leuke gezellige en fascinerende rondreis gehad. Volgend jaar ben ik weer boeker bij FOX!!
en hebben jullie het naar je zin?
Het gaat niet zozeer om de onvoorziene kosten, maar meer voor wat je voor je geld krijgt. Ik leef mee met de mensen die nu in de bus zitten.
Dat W.T.C.van Wijk vooral lekker thuis blijft!Er zitten altijd van dat soort personen in de groep, ik vraag me af waarom die nog op vakantie gaan, met al dat gezeur!?
Er staat heel duidelijk op de site van FOX vermeld wat wel en niet is inbegrepen. Hebben nu al 5 Fox reizen gedaan, en ja er kan altijd iets mis gaan. OOK bij andere organisaties! Wij hebben echter meegemaakt dat een terechte klacht zeer goed wordt afgehandeld door FOX! Ook dit jaar zullen wij dus weer met Fox op vakantie gaan.
Wilco.
Als je idd overal aan mee doet dan ben je dat ongeveer wel kwijt. Als jullie Unawatuna als eindbestemming hebben dan kan je daar ook hele leuke excursies maken. Klein GOED BUSJE DUS GEEN GAMMEL KRENG ZOALS AL EENS BESCHREVEN STOND! Die excursie in het zuiden is heel erg mooi, je gaat dan helemaal door Kosgoda wat vroeger een HELE MOOIE plaats was en waar na de tsunami heel veel schade aan heeft gericht. (Ik ben 20 jaar geleden al eens in S.L. geweest). In Unawatuna kan je ook zelf nog op pad en de tukjes staan bij het hotel. Bij de andere laatste hotels zit je overal ver vandaan. Waar kies je dan voor? De luxe of zelf nog wat ondernemen? Wij kozen voor het laatste en Unawatuna is ook heel erg goed!!! Succes!
Eens met je Jaqueline,
Ik heb ook wat reizen met FOX gemaakt en het is altijd nog goed geweest. Je weet als je een verre reis maakt dat het geld kost. Als je dit niet kunt dragen en loopt te zeiken dat een excursie duur is dan moet je thuis blijven. Sri Lanka is een mooi land. Een vriendin van me heeft de 23 daagse reis een paar maanden geleden gemaakt. Van haar niets anders dan goede berichten gehoord. Over dure excursies heb ik haar niet horen praten. Over een paar weken ga ik de reis dan ook maken. Naast de reissom heb ik van haar begrepen dat je moet rekenen op 750 euro aan extra kosten.
Groeten,
Wilko
Lieve allemaal,
U kunt alles maar dan ook ALLES lezen op de site van Fox!!! Overal staat GOED beschreven wat WEL en NIET inclusief is!!! Sri Lanka is een derde wereldland en de hotels zijn middenklasse maar GEEN grote luxe. Het eten is overal in elk hotel heel goed, altijd weer een buffet. Dit is in ELK hotel, 's morgens en 's avonds. Wat ben je nou in je hotel??? Je gaat toch een reis maken om iets te zien van het land? De 23 daagse reis is echt een aanrader! Ga ervoor. Ik ben een globetrotter en heb al aardig wat gezien en voor degenen die continu wat te zeiken hebben heb ik een hele goede raad!!! GA LEKKER KRAMPEREN OP DE MOKERHEI OF GA WEG MET JE SLEURHUT EN VERGEET DAN NIET JE BLIKKEN ETEN, FLESSEN DRINKEN, AARDAPPELEN ENZ. ENZ. MEE TE NEMEN. BAH, BLIJF DAN LIEVER THUIS!!!
Lijkt mij, in al de wat kritischere berichten toch een aardige kern van onvrede schuil gaat.
Dat alles is terug te leiden naar informatie die toch wat vaag is.
Ook hier op het forum (eigenlijk bij uitstek de plaats voor onderlinge info) zie je steeds vage (alles is koek en ei antwoorden) tenminste als er al geantwoord word op vragen?
Ons (6 personen)heeft het althans doen besluiten toch maar bij een andere reisorganisatie te gaan boeken, ondanks wij eerder al met Foxreizen op pad zijn geweest, maar dit ook na diverse onduidelijkheden te hebben ervaren.
Opnieuw sluit ik me bij Willeke aan: ook ik werk niet bij Fox en heb er ook geen aandelen. Ik woon in het zuiden van het land en heb een totaal andere baan. Ik blijf erbij dat op de site alle prijzen goed vermeld staan en dat het allemaal geen verrassing hoeft te zijn. Ook ik ben met andere reisorganisaties op stap geweest en rekening houdend met de diverse ervaringen boek ik mijn verre reizen in principe alleen maar bij Fox, omdat ik weet dat ik daar een goed georganiseerde reis heb tijdens welke ik vrijwel altijd in comfortabele hotels verblijf. Inderdaad niet altijd 3*-hotels, regelmatig hebben ze 4*. De kritiek van dhr. van Wijk herken ik totaal niet.
Mijn ervaring is ook dat als ik vragen/opmerkingen heb en ik dien die bij Fox in, dat ze altijd heel snel en uitermate correct reageren.
Daarnaast heb ik enkele keren met lastige situaties te maken gehad op reis, zoals bijv. tsunami, luchthavenbezetting, ziekenhuisopname van een groepslid, en daar heeft Fox altijd een uitstekende service verleend, o.a. door tijdens crisissituaties zoals die tsunami destijds was, ook het thuisfront zeer regelmatig te informeren.
er is niks opgeblazen, ik sluit me helemaal aan bij zijn verhaal.
Fox nooit meer, zeer slecht, je wordt belazerd waar je bij sta. 1500 honderd euro met de groep uitgegeven aan een jeepsafari, was namelijk maar weer optioneel, alles jeeps rot en vielen steeds uit, ik kan door gaan maar doe ik nie
Ik heb gisteren de 23-daagse rondreis Sri Lanka geboekt. Voor mij geen andere reisorganisatie dan FOX. Dit wordt mijn 6e FOX reis. Het geen dat dhr Van Wijk schrijft kan ik niet terug halen bij anderen die de reis al gemaakt hebben. Voordat ik een reis boek, doe ik eerst wat research. Ik heb daarom ook diverse mensen een mail gestuurd ( mail via het forum ) en hen vragen gestuurd. De gemiddelde extra kosten ( incl. excursies, fooien, etc. ) liggen tussen de 400 en 600 euro, dat is wat men aangeeft. Niemand geeft aan dat de excursieprijzen sterk afwijken van de prijzen die worden aangegeven op de site.
Dhr Van Wijk is ook de eerste die het via het forum meldt, er zijn geen andere topics aangemaakt en dat kenbaar gemaakt. Deze kwestie lijkt me dan ook erg opgeblazen.
Om te beginnen: ik werk niet bij Fox! Ik woon in het noorden van het land, dus ik zou veel te veel reistijd hebben als ik elke dag naar Nieuw-Vennep moet. Wel heb ik al 8 reizen met Fox gemaakt. En minstens zoveel met andere organisaties, vooral de organisaties die zich profileren als 'avontuurlijk'. Inmiddels reizen wij alleen nog maar met Fox. De reden is de goede prijs-kwaliteitverhouding en de ervaring dat Fox een betrouwbare organisatie is die alles doet om het de gasten naar hun zin te maken. Problemen kunnen zich altijd en overal voordoen, zeker als je naar landen reist die wij als ontwikkelingslanden zouden bestempelen. Fox geeft in de reispapieren dan ook aan dat een flexibele houding wel nodig is. Na onze ervaringen met andere organisaties kan ik alleen maar zeggen dat Fox het in dit opzicht erg goed doet. Maar je moet je wel een beetje flexibel kunnen opstellen. Als hotels echt afwijken van wat is beloofd en excursies ter plaatse echt veel duurder zijn dan de lijst die Fox voor vertrek verstuurt is er alle reden om een klacht in te dienen. Dat moet je dan via de reisleider doen. Die zal alles proberen om tot een oplossing te komen. Als dat niet mogelijk is, rest een formele klacht bij Fox na afloop van de reis. Meneer van Wijk, geef dus vooral Fox de kans om met u tot een oplossing te komen voordat u uw gal via het forum gaat spuwen. Na afronding van de klachtenprocedure kunt u altijd nog uw ervaring op dit forum plaatsen. En om aan te sluiten bij andere reacties: misschien is het voor uzelf, uw reisgenoten en voor Fox beter als u uw fiets een opknapbeurt geeft en de volgende keer gaat genieten van de konijntjes op de Veluwe.
Waar is het bericht gebleven van dhr van Wijk, waarin hij aangaf dat de kosten van excursies flink duurder zijn dan op de site wordt aangegeven. Klopt dit bericht? Dhr van Wijk mag wat mij betreft zijn kijk op de zaak geven.
Er is toch geen sprake van censuur? Ik vind over het algemeen de info van Fox eerlijk en oprecht.
De meesten zullen wel een fiets hebben? en anders lopen kan altijd nog.
Als je tenminste goed ter been bent.
Maar om even een antwoord te geven op de gestelde vraag, (want daar ging het hier toch om)
Hier wat entreeprijzen van de verschillende bezienswaardigheden in Sri Lanka
Dambulla € 8 pp.
Cultural Triangle (Sigiriya, Polonnaruwa & Anuradhapura) € 37 pp.
Tempel van de Tand in Kandy € 7 pp.
Botanische tuin van Peradeniya € 8 pp.
Kandyan Cultural Dance in Kandy € 4 pp.
Olifantenweeshuis Pinnawela € 14 pp.
Horton Plains € 17 pp.
Yala € 17 pp.
Even googelen en je komt een eind.
Maar om even een antwoord te geven op de gestelde vraag, (want daar ging het hier toch om)
Dambulla € 8 pp.
Horton Plains € 17 pp.
Yala € 17 pp.
Even googelen en je komt een eind, zo kunnen de mensen van Fox gewoon hun werk blijven doen, zonder hier rond te hangen.
Dambulla € 8 pp.
Horton Plains € 17 pp.
Yala € 17 pp.
Even googelen en je komt een eind, zo kunnen de mensen van Fox gewoon hun werk blijven doen, zonder hier rond te hangen.
Fietsen op de Veluwe is ook geweldig. Je staat plotseling oog in oog met een hert, ziet talloze konijnen, eekhoorns eten uit je hand. En de natuur prachtig. En het kost ook nog eens geen drol. Moet je natuurlijk wel een fiets hebben.
Buiten de antwoorden van de dames hier voltallig aanwezig (al of niet werkzaam bij Fox?) stel ik dan eens een gewone vraag, zoals Fox reizen zelf aangeeft dat dit forum bedoeld is voor vraag en info.
Wat zijn de kosten voor de Triangle inklusief entree prijzen?
Is dat €89,- per persoon voor de Triangle of komen daar nog kosten bij?
Een simpele vraag nu gesteld lijkt mij toch?
Nu getoond reacties 1 t/m 30
1
2
Volgende
Laatste