- Onderwerp:
- 23-daagse rondreis Schatten van Ceylon 27-06-2012
- Bestemming:
- Sri Lanka
- Bericht:
- Vandaag de 23-daagse rondreis Schatten van Ceylon Sri Lanka geboekt met vertrek op 27 juni 2012.
Wij, bestaande uit Michen, Jan en Joke, hebben er al veel zin in.
Wie gaan er nog meer met ons mee?
Er zijn 23 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 23
Hoi Melvin en Betinna,
Welkom bij de groep! We bleven lang steken op 16 personen. Altijd leuk als er nieuwe personen bij komen.
Wij hebben als reisgenoten onderling foto's uitgewisseld zodat we een gezicht hebben bij de naam. Het is makkelijker om elkaar dan op Schiphol al te herkennen en je hoeft tijdens de vakantie niet te leren wie nou wie is.
Ik weet niet of jullie dit ook leuk lijkt? Stuur mij dan een berichtje via het envelopje naast mijn naam met jullie e-mailadres. Ik zal dan zorgen voor de uitwisseling van de foto's.
Groeten,
Michen
Hallo medereizigers,
Wij hebben ons gister ook aangemeld en hebben er al heel veel zin in. De vertrekdatum schiet al op, want over minder dan 7 weken is het al zo ver.
Dit is voor ons de 2e keer met FOX en wij zijn erg tevreden. Vorig jaar hebben we de rondreis Indonesië (Java, Bali en Lombok) gedaan. Ook hebben we eens een rondreis Suriname gedaan (met een andere organisatie), dit was ook een hele mooie reis.
Wij hopen dat Sri Lanka net zo'n mooie reis zal worden als onze vorige rondreizen.
Tot 27 juni as. op Schiphol.
Groetjes,
Melvin en Bettina
Hallo allemaal,
Vorige week ben ik door een vriend gewezen op het bellen met Skype via de Iphone. Onder een WIFI verbinding kan je dan al voor 2 cent vanuit het buitenland (Sri Lanka) naar Nederland bellen. Erg goedkoop dus. Ik heb gisteren contact gehad met een kennis die al in Sri Lanka is geweest ( vorig jaar ) en het blijkt dat in de meeste hotel gratis WIFI aanwezig is. Dus voor degene die een smartphone hebben is dit dus erg interessant.
Begint al lekker op te schieten! Nog maar 7 weken. Ik kan niet wachten om te gaan. Ik ben dit Hollandse weer helemaal beu. Onze groep blijft trouwens hangen op 16 personen. Ben benieuwd of we nog meer gezelschap krijgen.
Groeten,
Michen
Wij Jos en ik zijn net terug uit Sri Lanka met Fox van de 16 daagse.
Stopcontacten: soms is er maar een op een kamer neem daarom een contactdoos met verlengsnoer mee va anderhalve meter met 3 of 4 contacten,
Soms lukte het niet in te pluggen met een wereldstekker die wij bij ns hadden. En soms dus weer wel. Als het niet lukte gebruikte je n balpen of andere pin om de onderste 2 contactpunten vrij te maken voor bijv. een oplader.
De tip van Fox in het fox theater voor het verlengsnoer was een gouden tip die ligt voortaan vast in onze koffer.
Hallo Dennis,
Volgens landeninformatie van Fox gebruiken ze stekkers met drie poten. Persoonlijk vind ik het handig om een wereldstekker mee te nemen. Bij de receptie van het hotel kan je vaak een lenen (soms moet je hiervoor borg betalen).
Groeten van Meiyi
Hallo allemaal,
Zojuist onze visa ( Michen, Jan en Joke )als groep online aangevraagd wat erg makkelijk gaat. Inmiddels al de bevestiging per mail binnengekregen. We mogen Sri Lanka dus binnen!
Nog 10 weken...
Hoi Dennis,
Toen ik hoorde dat er een tsunami-waarschuwing werd afgegeven voor Sri Lanka dacht ik ook van OEI het zal toch niet. Gelukkig valt het allemaal reuze mee.
Bij mijn voorgaande reizen heb ik nooit een wereldstekker meegenomen. Ben het dit jaar ook niet van plan. In alle hotels is meestal op je kamer wel 1 of 2 stopcontacten die Europees zijn. Zo niet dan kan je in daar wel goedkoop een wereldstekker kopen. Alleen in Zuid-Afrika is me dat 5 jaar geleden overkomen. Daar moest ik wel een wereldstekker kopen, voor de rest geen problemen gehad.
Nog ruim 10 weken en dan mogen we aan de mooie rondreis door Sri Lanka beginnen. Het begint al lekker op te schieten Ik moet onze visa nog aanvragen. Ga dat binnenkort doen.
Het aftellen is begonnen.
Het was even schrikken toen ik hoorde dat er een tsunami waarschuwing was afgegeven, gelukkig valt het mee.
Weten jullie toevallig of deze wereldstekker geschikt is voor Sri Lanka.
http://www.google.nl/imgres?q=elro+wereldstekker&hl=nl&sa=X&biw=1440&bih=799&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=etBBZao7LZu9FM:&imgrefurl=http://kopen.thuisvergelijken.nl/wereldstekkers/&docid=WvA-j6oLSBaHYM&imgurl=http://www.thuisvergelijken.nl/productimg/e0e/e0ed60be600487d361e99aeec23715eb.jpg&w=150&h=150&ei=fUiIT_uGD8jb0QXVsbngCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=823&vpy=198&dur=319&hovh=120&hovw=120&tx=93&ty=93&sig=102673087686210192147&page=1&tbnh=120&tbnw=120&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:4,s:0,i:74
Groet,
Dennis & MaNika
Hallo Meiyi,
welkom bij de groep! We gaan er een leuke rondreis van maken.
Ik lees dat jij je visum al hebt aangevraagd. Wij moeten dan nog doen. Kan je mij een mail sturen via het envelopje achter mijn naam. Ik heb even een klein vraagje m.b.t. het aanvraag visum via het internet. Alvast bedankt!
Groeten,
Michen
Hallo allemaal,
Mijn naam is Meiyi en ik ben de 16e persoon die op 27 juni mee gaat naar Sri Lanka.
Volgens Fox en de site van visum aanvraag kan je in verband met geldigheidsduur vanaf 90 dagen voor aankomst visum aanvragen.
Zojuist heb ik het aangevraagd en inmiddels heb ik twee mailtjes ervan ontvangen.
Groeten van Meiyi
Hallo Jos en Ans,
Leuk om alvast kennis met jullie te maken. Begint al een mooie groep te worden. Kunnen jullie mij een mail sturen via het envelopje naast mijn naam. Ik heb een vraag aan jullie.
Gr. Michen
Hallo reisgenoten,
Fijn dat er een groep van 15 mensen van verschillende leeftijd mee naar Sri Lanka gaat op 27 juni.We hebben al heel wat rondreizen gemaakt, waarvan een met Fox. Dit is onze eerste reis naar een Aziatisch land
Ans en Jos
Hoi allemaal,
Corrie en Herma bedankt voor jullie tips. Ik zal met het aanvragen wachten tot een paar weken voor vertrek.
De groep is inmiddels gegroeid naar 15 personen. Ik zag dat er een persoon bij is gekomen. Leuk!
Nog maar 3,5 maand en dan kunnen we op reis.
Groeten,
Michen
Hallo Michen,
Je kunt heel goed zelf het visum aanvragen, maar doe het pas 30 dagen van te voren. Ik had het visum binnen 48 uur. Fijne reis, Corrie
Wij zijn op het moment in Sri Lanka,wat jullie niet moeten vergeten mee te nemen is DEET., maar vooral kleine presentjes voor de kinderen op school en bij de theeplantage,zoals pennen ,ballonnen,bellenblaas.Het is een geweldig land,op dit moment 30 graden ,wel erg klam.geniet ervan en laat alles over je heenkomen.
Hoi Dennis,
Wij vragen het visum zelf aan via het internet. Dit kunnen wij volgende maand al aanvragen ( 90m dgn van te voren ). Ik heb begrepen dat het makkelijk te doen is om zelf aan te vragen. Overigens regelt FOX het visumaavraag perfect. Tijdens mijn reizen naar China en India heb ik dit ook door FOX laten doen.
Afgelopen zaterdag naar de Sound&Light show geweest. Daar kennis gemaakt met Hans en Anita. Sri Lanka is een mooi land. Ik weet zeker dat we een mooie reis tegemoet gaan.
Gr. Michen
Hebben jullie het visum al geregeld.
Wij doen het via Fox.
Hallo allemaal,
ik zag dat er een koppel bij is gekomen. De teller staat nu op 9 personen. Wanneer wij ( Jan, Joke en Michen ) de definitieve bevestiging binnen hebben bestaat onze groep uit 12 personen. Hoe meer zielen hoe meer vreugde!
Gr. Michen
Hallo,
Wij gaan niet naar de sound en light show van Fox.
We zijn hier al afgelopen november naar toe geweest...
Groetjes,
Dennis en Manika
Hallo Hans en Anita,
De namen van ons groepje (10 personen )zijn bijna allemaal bekend. Wij wachten nog steeds op de definitieve bevestiging.
Ook wij gaan zaterdag 25 februari naar de S&L show. Misschien is het wel leuk om daar elkaar even goedendag te zeggen. Neem even contact met mij op via het mailadres ( envelop naast mijn naam ).
Gr. Michen
ook wij gaan naar Sri-Lanka.
Tevens gaan wij op 25 februari naar de sound &light show in Nieuw Vennep.
Hoi Dennis en Manika,
Leuk dat jullie ook mee gaan. Waar komen jullie vandaan? Ikzelf kom uit Helmond, Jan&Joke uit Hellevoetsluis.
gr Michen
Wij gaan ook de 27ste.
We hebben er veel zin in.
Nu getoond reacties 1 t/m 23