Eenvoudig betalen via je FOXBOX

Alles over het betalen van je reis

Je hebt een mooie reis bij ons geboekt. Hartelijk dank daarvoor!

Zodra de boeking van je reis definitief is, dus je vluchten en accommodatie zijn akkoord, dan ontvang je van ons een boekingsbevestiging. Dit is ook je factuur. Op deze factuur staat de reissom gespecificeerd beschreven. Ook kun je hierop de betalingstermijn en betalingsgegevens terugvinden. De factuur wordt per e-mail verstuurd.

Eenvoudig betalen via je FOXBOX

Je kunt de betaling van je reis eenvoudig via je FOXBOX regelen. Na het boeken van een reis, het aanvragen van een brochure of het reserveren voor een Reis & Inspiratiedag, wordt er automatisch een FOXBOX voor je aangemaakt. 

Online betalingsmogelijkheden
Via je FOXBOX heb je de mogelijkheid om te betalen met iDeal of creditcard. Maak je gebruik van internet bankieren bij de ABN AMRO, Rabobank, ING of SNS bank, dan kun je direct met iDeal betalen. Indien je kiest voor iDeal, dan kom je direct in de vertrouwde omgeving van je eigen bank. 

Online betaling in de FOXBOX
Nadat je bent ingelogd, vind je bij je Actieve reis de optie "Online betalen". Hier zie je een overzicht van het bedrag en de data van aanbetaling en de betaling van het restantbedrag.

Betalingsvoorwaarden

Bij een telefonische boeking worden onze betalingsvoorwaarden voor het afsluiten van je definitieve boeking met je besproken. Wij hanteren een aantal voorwaarden: 

  • De aanbetaling dient direct na ontvangst van de factuur te worden voldaan. 
  • Bij boeking tot zes weken voor vertrek geldt dat de aanbetaling 20% van de reissom + (optionele) verzekeringspremie is.
  • Het restant van de reissom moet normaal gesproken uiterlijk zes weken vóór de vertrekdatum vertrek in ons bezit te zijn. Echter, in verband met de coronacrisis hebben wij deze termijn nu tijdelijk aangepast naar uiterlijk twee weken voor de vertrekdatum.
  • Als je binnen 6 weken voor de dag van vertrek boekt, dien je de betaling in een keer voldoen.
 

Onze bankgegevens

Rabobank Nederland
Croeselaan 18, 3521 CB Utrecht 
Rekeningnummer: NL40 RABO 0140 5359 42

Vanuit het buitenland

IBAN (International Bank Account Number): NL40 RABO 0140 5359 42
BIC (Bank Identifier Code): RABONL2U
 

Veel gestelde vragen over Betalen

  • Ik zie mijn zojuist gemaakte betaling niet in de FOXBOX terug?

    Een betaling is ongeveer 1 werkdag onderweg. Als je een betaling op vrijdag doet, zal dit pas na het weekend door de bank verwerkt worden. Na de verwerking van de bank, wordt dit aan ons doorgegeven en zal je betaling zichtbaar in de FOXBOX. Je betaling is dus niet direct na het online betalen op onze website zichtbaar in de FOXBOX.

  • Wanneer krijg ik mijn teveel betaalde betaling terug?

    Wij streven er naar om betalingen binnen 7 werkdagen terug te storten.

  • Wat is het bankrekeningnummer van FOX?

    Dit zijn onze bankgegevens:

    Rabobank Nederland
    Rekeningnummer: NL40 RABO 0140 5359 42
    BIC (Bank Identifier Code): RABONL2U

  • Kan ik mijn reis ook in termijnen betalen

    Ja, dat kan. Je kunt elk gewenst bedrag naar onze Rabobank rekening overmaken, mits dit gebeurt binnen de daarvoor bepaalde periode. Je kunt de termijnen niet via iDeal betalen, alleen via een overschrijving via je eigen bank. Je kunt het openstaande bedrag bijhouden in je FOXBOX.

  • Wat is een aanbetaling?

    Een aanbetaling is een deel van je reissom die je direct na je boeking aan FOX voldoet. Het aanbetalingsbedrag is 20% van de reissom, plus de kosten van je (optionele) verzekeringspremie. Het bedrag van je aanbetaling wordt op de factuur vermeld.

  • Wanneer dien ik de aanbetaling te voldoen?

    Je betaalt het aanbetalingsbedrag, indien van toepassing, direct na het ontvangen van je factuur. Je betaalt wel altijd de gehele premie-en poliskosten van de (optionele) reisverzekering.

  • Wanneer betaal ik het restantbedrag?

    Je kunt het restbedrag betalen wanneer je wilt, echter hebben wij de betaling uiterlijk twee weken voor je vertrekdatum nodig om je reis door te kunnen laten gaan (normaal gesproken moet het restant van de reissom uiterlijk zes weken vóór de vertrekdatum in ons bezit te zijn, echter in verband met de coronacrisis hebben wij deze termijn nu tijdelijk aangepast naar uiterlijk twee weken voor de vertrekdatum).

    Als je binnen 6 weken voor de dag van vertrek boekt, dien je de betaling direct in een keer voldoen.

  • Ik wil mijn reis annuleren

    Als je besluit dat een reis wegens gegronde omstandigheden niet door kan gaan en daarom door je wordt geannuleerd, dan kun je telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen. Aan een annulering kunnen kosten verbonden zijn. Naast het mogelijk in rekening te brengen reserveringskosten en de eventuele verzekeringspremie, gelden de annuleringskosten. Kijk voor een overzicht van de kosten bij onze reisvoorwaarden.

  • Hoe kan ik een reischeque verzilveren?

    Je kunt met een reischeque (een deel van) je reis betalen. In de boekingsdialoog kun je dit in Stap 4. Aanvullingen aangeven. Als dit niet is gebeurd, kun je de gegevens van de reischeque ook per e-mail doorsturen. Wij willen de reischeque ook van je ontvangen. Je kunt deze per post of digitaal aan ons versturen.

    Een reischeque zal na controle, door onze afdeling Finance, op je totale reissom worden verwerkt.

    Postadres:
    FOX, verre reizen van ANWB
    Betreft: Reischeque
    Taurusavenue 18
    2132 LS Hoofddorp

Meer vragen?

Is je vraag nog niet beantwoord? Kijk dan eens bij onze veel gestelde vragen. Je kunt ons ook altijd een bericht sturen. Onze reispecialisten staan voor je klaar.

FOX Bankgegevens

Rabobank Nederland
Rekeningnr: NL40 RABO 0140 5359 42
BIC (Bank Identifier Code): RABONL2U 

Betalen doe je in de FOXBOX

Via je FOXBOX heb je eenvoudig de mogelijkheid om te betalen met iDeal of creditcard. 

Log direct in