Canada

Canada Reisleider

Beste reistijd west-canada

Vincent Doeleman
18-09-2016 - 00:03 uur
Beste reisleider,

Wat is beste periode (qua schoonheid natuur en klimaat) om de reis "wonderschoon west-canada" te maken?

Mvg,

Vincent Doeleman
Er zijn 1 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 1
RE: Fox Reisleider
20-09-2016 - 19:41 uur
Hallo Vincent,

Allereerst even excuses voor mijn verlate reactie, maar ik ben momenteel aan het werk in het prachtige Canada en dan heb je zo nu en dan verminderd internetverkeer in de Rocky Mountains.
Momenteel ben ik in Whistler en zie ik een kansje om je vraag te beantwoorden.

Tja, hoe kán ik deze vraag eigenlijk beantwoorden?
Want het weer is simpelweg óveral ter wereld van slag.
Zo ook in Canada.
De weerapps hebben het hier zelden correct en vooral in de Rocky Mountains weet je gewoon nooit wat het gaat worden. Als de chinook er overheen waait dan kan het ineens regenen.
Je kan hier 4 seizoen op één dag meemaken!
Daarom is het extreem moeilijk jouw vraag te beantwoorden.

Ik heb reizen in mei gehad met zowel regen, sneeuw en storm. En ook reizen met alleen maar zon.
Je weet het niet.
Wat ik wel kan zeggen, waardoor je misschien een wat betere keuze kunt maken is wanneer je de dieren zou kunnen treffen.
Hoe eerder in het jaar je er bent? Des te groter is de kans op wildlife en vooral dieren.
Des te later in het jaar? Des te minder dieren.
Maar....ook hier gaat die vlieger niet geheel op.
Want ik heb het nu voornamelijk over wat we allemaal willen zien: black bears en grizzlies.

Des te later in het jaar?
Des te meer orca's ga je zien!
Ik heb eergisteren de orca tour weer mogen doen en ik wist niet waar ik moest kijken! Omcirkeld door de orca's, een stuk of 35 en vlak voor de boot. Ikzelf heb foto's kunnen maken van springende orca's en tale slaps.
De groepen de dag voor ons? Die hebben nul orca's gezien...
Dus?
Het is gewoon niet te voorspellen.

Wat je normaal gesproken voor het weer kan verwachten?
Prima, warm en zonnnig weer in juli, augustus en september?
Die vlieger ging dit jaar niet op.
Veel slecht weer gehad, regen, kou en sneeuw.
De sneeuw is extreem vroeg dit jaar.

Het beste advies van mijn kant?
Kleed je aan als een ui: in laagjes!
In feite bedoel ik daarmee, dat je op ieder moment een kledingstuk uit kunt trekken of een jasje extra aan kunt trekken. Snap je?
In Canada is het namelijk mogelijk om op één dag 3 tot 4 verschillende klimatologische omstandigheden mee te maken! Je kan 's ochtends vertrekken in dikke mist, nevel en regen. Een aantal uren daarna kan het sneeuwen. En in de middag kan je misschien weer in het warme zonnetje staan.
Dus: laagjes.

Zorg dat je altijd een jasje bij je hebt; een fleecejasje.
En een das of een sjaal.
Verder zou ik zorgen, dat je één paar goede wandelschoenen hebt.
Doe die aan in het vliegtuig, dat scheelt je alweer gewicht in de koffer.

Ik snap dat je misschien liever een antwoord zou hebben gehad met een meer duidelijke richting en advies. Iets van dan en dan moet je gaan om zeker dit en dit te zien.
Zo werkt het helaas niet in Canada.
Succes met de voorbereidingen en als je nog meer vragen hebt dan weet je me te vinden.
Groeten vanuit lovely Whistler.
Nicole
Terug naar boven