Canada

Canada Reisleider

15-daagse groepsrondreis Wonderschoon West-Canada

Vertrek: 10-09-2016

Elza
25-02-2016 - 21:13 uur
Hallo Nicole, wij hebben nu dus geboekt voor 10-09 met verlenging in Vancouver. Het is dan dus al tweede helft september als we daar rondreizen.Dan is het misschien tijdens bepaalde excursies al kouder. Kunnen we dan volstaan met een zomer jack en een trui eronder. wij proberen altijd om niet te veel kleding mee te nemen. Maar wel wat nodig is. Stevige loopschoenen zullen ook nuttig zijn maar is het ook nog wel eens blote voeten sandalenweer? Of kan dat helemaal niet meer in september? Alvast bedankt voor het antwoord. Elza.
Er zijn 1 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 1
RE: Fox Reisleider
25-02-2016 - 23:47 uur
Hallo Elza!

Top! Dan ga ik jouw/jullie reisleidster zijn!
Wat betreft die kleding? Niets zo veranderlijk als het weer in de Rocky Mountains!?
Vorig jaar zou het in mei het koudste zijn en in september weer mooier; nou, het was precies omgekeerd! Prachtigste weer gehad in mei en koud, sneeuw en regen in september. Daar kan ik niets over zeggen.
Maar je vliegt vanuit Nederland, dus je hebt sowieso een jas bij je, toch?
Een sjaal eronder en een trui, dan kom je al een heel eind.

Ikzelf heb altijd mijn standaard jas bij me, waar ik vanuit Nederland mee vlieg en daaronder een fleecejasje. Dat weegt niets en is het te warm? Dan doe ik die jas uit en doe ik alles in mijn roze jasje. Als dat eens kon praten... ;)
Maar qua kleding? Kleed je aan als een ui: in laagjes!
Is het te warm? Een laagje uit. Is het te koud: een laagje erbij.

Voor wat betreft sandalen? In feite zou ik geen enkele dag op slippers gaan? Ook niet als het mooi weer is? Want je bent altijd druk in de weer en vooral aan de wandel. En dat moet je toch echt met goede wandelschoenen doen of tennisschoenen, gympies of bergschoenen. Maar die doe je dan toch aan vanuit Nederland? Als je een stadswandeling in Vancouver doet? Je gymschoenen aan. Ga je hiken in Banff? Je bergschoenen aan. Ga je in Victoria aan de wandel? Geen slippers. Dus gewoon makkelijke schoenen waar je goed mee kunt lopen.
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven