Canada

Canada Reisleider

Excursies Victoria Island

Mr. Brouwers
27-04-2016 - 20:48 uur
Hallo,

Ik ben me aan het voorbereiden op mijn reis en we krijgen deze reis een excursie kado van jullie. Erg fijn. Hierdoor heb ik de mogelijkheid om de Butchart Gardens in Victoria toe te voegen aan mijn wensenlijstje.
Maar mijn vraag is: ik wil zeer zeker de walvistocht doen. Heb ik dan ook de mogelijkheid om de tuinen te bezoeken?
En zo ja, is het het geld waard?
Ik hoor van vrienden en famlie dat het meer dan geweldig is maar ik hoor het graag van iemand met ervaring.
Bedankt en tot in canada.
Er zijn 3 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 3
RE: Fox Reisleider
31-01-2017 - 18:29 uur
Hallo Emmy,

Dat zijn inderdaad twee verschillende mogelijkheden.
En er zijn wel degelijk verschillen.
Ik adviseer je als eerste om ook de andere vragen eens te belezen.
Want daarin beantwoord ik ook een beetje je vraag met betrekking tot het weer.
Er is niets zo veranderlijk als het weer en al helemaal in Canada!
Want je zit in de Rocky Mountains en daarom kan je er met de Chinook geen peil op trekken.
Kijk even naar de vraag "Beste reistijd" gesteld op 18 september vorig jaar.
Daar staat in feite de antwoorden op je vragen.

Even jouw vragen:
- Juni is geen regenmaand; het is dan wel kouder als de maanden erna, maar in de Rocky Mountains ligt altijd sneeuw. Je kan hier 4 seizoen op één dag meemaken!
- Hoe eerder in het jaar je er bent? Des te groter is de kans op wildlife en vooral dieren.
Des te later in het jaar? Des te minder beren.
- Maar... des te later in het jaar? Des te meer orca's ga je zien! De orca's zijn over het algemeen vanaf mei te zien en vooral in augustus/september zijn er bij Victoria Island de meeste te spotten. Zij komen dan op de zalmen af, die trekken de rivier op het binnenland in.

Dus als ik zo lees wat jij zou willen?
Dan zou ik de reis in juni doen als je qua tijd voor beide reizen beschikbaar bent.
De kans op beren is in september klein.
Misschien dat dit je kan helpen een keuze te maken?

Als je nou ook nog rekening wilt houden met het weer?
Dan zou ik toch echt eens gaan denken aan juli?
Want dan zijn er nog dieren, zijn er zeker orca's en schijnt het zonnetje en zijn de meeste meren open.
Want in mei en juni ligt er nog zoveel sneeuw, dat je niet alles in het programma kunt uitvoeren.
Lake Peyto is niet toegankelijk op dat moment.
En de meeste meertjes zijn dan nog bevroren.
Dat maakt het niet minder mooi, maar wel anders.

Denk eens aan een reis in juli?
Dan heb je alles wat je hierboven vraagt?
Ikzelf doe o.a. de groepsreis West-Canada van zondag 23 juli.
Maar ook 7 andere data.
Succes met zoeken.
En ik hoor het graag van je.
RE: Emmy
31-01-2017 - 14:12 uur
Beste Nicole,
Ben van plan de canadareis te boeken maar twijfel tussen juni en september
Wil graag zoveel mogelijk meemaken,zowel de beren als de walvissen.
Heb vernomen dat juni een regenmaand is in canada en dat er eind september geen of weinig walvissen meer zijn.
Dus grote twijfel hier
Dus vraag aan ervaringsdeskundige.
Vr gr Emmy
RE: Fox Reisleider
27-04-2016 - 21:03 uur
Hallo Meneer Brouwers!

Wat ontzettend leuk, dat uw keuze gevallen is op een reis in Canada. Het is een enorm mooie reis en u gaat heel veel mooie dingen zien.
Om op uw vraag terug te komen?
Daar kan ik heel kort en krachtig over zijn!
Is het de moeite en het geld waard om de Butchart Gardens te bezoeken?
JA!
Zeer zeker ja!
Méér dan waard!
Het is een fantastische tuin, maar zoveel meer dan dat.
Het is een compleet park met diverse thema's en je hebt er behoorlijk wat tijd in ons programma voor nodig om de tuinen op je gemak te kunnen bekijken.

"Krijg je die tijd dan ook", is uw volgende vraag.
Ook daar kan ik volmondig: "Ja" op antwoorden.
U kunt zowel een halve dag de excursie doen in de ochtend van dag 9 naar de walvissen en dan heeft u de gehele middag vrij om Victoria te verkennen. Dat is meer dan voldoende tijd voor Victoria.
En op dag 10 in de ochtend bent u bij de opening van het park aanwezig in de Butchart Gardens en heeft u genoeg tijd om dit schitterende park te bezoeken, te bekijken en optimaal te genieten.

Ik krijg deze vraag heel vaak en mensen zeggen dan vaak "maar ik geef niets om bloemen en tuinen". Dit is zoveel meer. Het is een groot complex met zoals gezegd, diverse thema's. Er is een Japanse tuin, een Italiaanse tuin, uiteraard een rozentuin, een groot meer, totempalen, een Mediterraanse tuin, diverse monumenten, perkjes, parkjes, zitplaatsen, restaurantjes, winkeltjes, fonteins, etc. En het mooiste gedeelte persoonlijk? Ikzelf vind de Sunken Garden een van de meest geweldige plekken in het park. Dit is ook het gedeelte waar mevrouw Jennie Butchart de steengroeve van destijds omgebouwd heeft tot een waar paradijsje. Hier breng je al een groot gedeelte van je tijd door en dan is er daarna nog zoveel meer moois te zien.

Als u nog meer vragen heeft dan hoor ik het graag.
En tot snel in het prachtige Canada!
Groeten,
Nicole
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven