Canada

Canada Reisleider

15-daagse groepsrondreis Wonderschoon West-Canada

Vertrek: 28-05-2016

Andres den Boesterd
16-05-2016 - 12:54 uur
Goedemiddag,

28 mei a.s. vertrek ik voor de 15-daagse rondreis naar West-Canada. Nu lees ik verschillende berichten op het internet en in de boeken m.b.t. mee te nemen kleding. Gezien de verschillende hoogtes en locaties in het land kan ik me voorstellen dat je verschillende soorten kleding mee moet nemen. Als ik een mix van kleding met lange mouwen/broekspijpen en korte mouwen/broekspijpen meeneem dan moet ik volgens mij op alle weersoorten voorbereid zijn die ik mogelijk tegen kom op de reis. Ik ga hierbij wel vanuit dat ik voor het bezoek aan de gletsjers geen winterkleding mee hoef te nemen.

m.vr.gr.

Andres
Er zijn 3 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 3
RE: Fox Reisleider
25-05-2016 - 04:22 uur
Hallo Andres,

Als je voor de natuur komt Andres?
Dan heb je een héle goeie keuze gemaakt!
Het is één groot feestje om hier te mogen werken.
En een nóg groter feestje om al dit moois aan jullie te mogen laten zien!

Ik kijk er naar uit en ik wacht jullie aan de andere kant van de plas op.
Dus goeie vlucht en tot zaterdag!!
Zin in...
Groeten,
Nicole
RE: Andres den Boesterd
24-05-2016 - 10:45 uur
Hoi Nicole,

Bedankt voor je reactie. Ik ben erg benieuwd vooral naar de natuur van Canada. Ik heb er zin in en zie je a.s. zaterdag op het vliegveld in Vancouver.

Groeten Andres
RE: Fox Reisleider
16-05-2016 - 16:11 uur
Hallo Andres,

Wat leuk dat je deze reis gaat maken!
Ik heb dan de grote eer om je het mooie Canada te laten zien!
Dus je gaat me op het vliegveld in Vancouver zien.

Voor wat betreft je vraag? Dit is de moeilijkste vraag die er is om te beantwoorden.
Omdat het weer gewoon enorm veranderlijk kan zijn in Canada en al helemaal in de Rocky Mountains.
Je kan in de ochtend regen hebben, sneeuw in de middag en zon met een regenboog in de middag! En dat allemaal op één dag.
Daarom ook mijn advies om laagjes te dragen, zodat je altijd iets uit kunt trekken. En zoals je het zelf ook omschrijft, als je een mix van alles een beetje bij je hebt dan kan je altijd wisselen en moet het goedkomen.

Voor de icefield? Daar heb je zeer zeker geen wintersportkleding voor nodig. In het ergste geval? Dan is een lange broek met een jas prima. Maar het kan ook zomaar zijn, dat je in korte broek met hempje naar boven kunt! Ik weet niet of je ooit bent wezen skiën? Ook in de wintersportgebieden is het soms zó zonnig, dat je in shirtje naar beneden kunt skiën.
Dus als je een lange broek bij je hebt, een shirtje aan en daar overheen een jas dan moet dat voldoende zijn. Een sjaal/das is altijd handig, ook omdat er overal airco is.

Ikzelf loop normaal gesproken de gehele reis in driekwart broeken. Daar bovenop een shirtje en ik heb altijd een fleecejasje bij me. Mocht het dan toch fris zijn dan kan ik dat aantrekken. En in het ergste geval kan ik nog een jasje er overheen aantrekken. Als jij een lange broek bij je hebt dan kom je al een heel eind.

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag van je.
Tot snel!
Veel plezier met je voorbereidingen en tot eind mei.
Groeten,
Nicole
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven