Mystiek en symboliek

China

China Reisleider

Toilet voorzieningen

Corinne
15-08-2017 - 15:44 uur
Hoi,
Ik krijg nogal wisselende verhalen te horen over de toiletvoorzieningen in China. Van gruwel toiletten zonder afscheidingen en primitieve hurktoiletten tot aan westerse toiletten waar men met voeten op gaat staan (en dan alsnog daarop gaan hurken) en die daardoor ook te vies zijn (volgens onze normen) om in de buurt te komen. Ik zelf ben darmpatient (met een knie die door een blessure niet meer goed in hurk positie kan) en vrees het ergste hierdoor (ik heb de nodige voorbereidingen al getroffen) maar ik hoor graag wat ik nu echt kan verwachten? ( de betreffende reis is Keizerlijk China (in sept)). Hoe erg is het echt? vorm graag een realistisch beeld ipv de gehoorde verhalen. Vast dank!
Er zijn 1 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 1
RE: FOX Reisleider
16-08-2017 - 15:04 uur
Beste Corinne,

Als eerste: wat ontzettend leuk dat je besloten hebt om een reis naar China te maken! Ik weet zeker dat je aangenaam verrast zult zijn door dit land.
Met betrekking tot je vraag: ja, het is natuurlijk zo dat de toiletten in China over het algemeen iets anders zijn dat wat je in Nederland gewend bent, maar ik hoor van meerdere van mijn gasten dat ze het écht mee vinden vallen ten opzichte van de verhalen die ze gehoord hebben. Op de plaatsen waar wij tijdens de Keizerlijk China komen zijn eigenlijk nauwelijks meer 'hurktoiletten' en bij de Westerse toiletten hangen eigenlijk overal waarschuwingsbordjes (ja, echt waar!) dat men hier níet op mag hurken.
Wat je eventueel zou kunnen doen is van die papieren wc-bril-bedekkers meenemen, als je je zekerder wilt voelen mbt de hygiëne. Deze kun je geloof ik bij elke gemiddelde drogist in Nederland wel kopen. En uiteraard desinfecterende handgel- en doekjes. Ik denk dat je dan wel een heel eind zult komen!

Tot snel in China!
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven