Ecuador

Ecuador Reisleider

18-daagse groepsrondreis Ecuador & Galapagos

Vertrek: 05-06-2016

Marieke
22-02-2016 - 05:16 uur
Ik kom in juni met deze reis mee. Moet ik rekening houden met ongedierte en muggen in mijn slaapkamer? Wat kan ik het beste meenemen om ze weg te krijgen en weg houden?
Er zijn 1 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 1
RE: FOX Reisleider
23-02-2016 - 16:22 uur
Hallo Marieke,

Het valt best mee met de overlast door muggen in Ecuador, maar dit zijn twee goede tips:

Ventilator of Airconditioning:
Muggen zijn héél licht en vliegen niet goed in een tochtige of winderige omgeving. Ook zijn geuren moeilijker te lokaliseren. Als je een ventilator of airconditioning in je hotelkamer hebt, blijven muggen hierdoor meestal weg. Bedek het grootste deel van je lichaam met een laken. De ventilator hoeft niet op de zwaarste stand te staan om effectief te zijn. Zodra je de luchtstroom voelt, is deze een kwelling voor de mug.

Muskietennetten of klamboe
Een klamboe is niet alleen héél effectief om muggen uit je buurt te houden, maar houdt natuurlijk ook ander ongedierte tegen. Tegenwoordig heb je een grote keuze en zijn er muskietennetten te verkrijgen die geïmpregneerd zijn met een insecticide zoals permethrine of deltamethrine. Deze insecticides zijn tussen 6 maand en één jaar werkzaam en hebben als bijkomend voordeel dat insecten niet in de buurt van het net komen
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven