Een overzicht van antwoorden op de meest gestelde vragen

Vragen & antwoorden

  • Bagage & handbagage

    Tijdens onze rondreizen mag u per persoon 1 koffer van maximaal 20 kg. meenemen. Daarnaast kunt u 1 stuk handbagage meenemen. Houdt hiervoor rekening met 5 a 7 kg.

    Het kan zijn dat het aantal toegestane kilo's van de luchtvaartmaatschappij waar u mee vliegt hiervan afwijkt. Wij houden dit maximum gewicht aan, omdat de bus op uw bestemming vanwege de veiligheid ook een beperkt gewicht mag vervoeren.

    Afmeting van uw koffer
    Voor de maximale afmetingen van uw bagage verwijzen wij u naar de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij. Op de website van de ANVR kunt u deze informatie per vervoerder vinden.

    Specifieke bagage-informatie
    Indien voor uw reis specifieke bagage-informatie van toepassing is, dan zullen wij u middels uw reisbescheiden informeren. U kunt hierbij denken aan het reizen met een reistas in plaats van een harde koffer of een wijziging in het maximale gewicht i.v.m. binnenlandse vluchten.

    Inzake de EU regels voor Handbagage & Bagage verwijzen wij u naar de website van de luchthaven Schiphol. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van eventuele gewijzigde regels voor Handbagage & Bagage.

  • Alles over een reservering OP AANVRAAG?

    Wilt u graag een reis boeken, maar de door u gewenste vertrekdatum heeft de status "Op aanvraag"? Wat betekent dat nu? U kunt deze reis gewoon online boeken. Nadat u de boeking online gemaakt heeft, dienen wij de beschikbaarheid van de vluchten en hotels voor u na te vragen.

    U ontvang hierover binnen 5 werkdagen van ons een bericht. Bij een last-minute aanvraag (vertrek binnen 2 weken) is de streeftermijn 2 werkdagen. Kan de reis voor u bevestigd worden, dan zetten wij de aanvraag direct voor u om in een definitieve boeking en ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail.

    Wat gebeurt er als de aanvraag niet door ons bevestigd kan worden?
    Lukt het ons onverhoopt niet om de reis zoals door u aangevraagd voor u te reserveren, dan nemen we hierover uiteraard contact met u op. Indien gewenst, helpen wij u graag een passend alternatief te vinden. U bent vrij om in te gaan op dit aanbod.

    Wat als er meerkosten aan de orde zijn?
    Soms lukt het ons niet om de reis, zoals door u aangevraagd, te reserveren en zijn er wijzigingen of alternatieven nodig. Een hotel kan zijn volgeboekt, of de vlucht is alleen in een duurdere klasse beschikbaar.

    Dit kan betekenen dat er een toeslag op de reissom komt. Wij nemen dan contact met u op en zullen dit met u bespreken. Indien u hier niet mee akkoord gaat, kunt u uiteraard kosteloos van de boeking afzien.

  • Betalingen; wanneer betaal ik wat?

  • Wanneer krijg ik mijn reisbescheiden?

    Uw digitale reisbescheiden staan 7 dagen voor vertrek klaar in uw FOXBOX. Ook indien u de reisbescheiden per post wenst te ontvangen, ontvangt u deze 7 dagen voor vertrek. Om de reisbescheiden per post te ontvangen, dient u dit bij het boeken aan te geven. De kosten hiervoor bedragen € 10,- per boeking.

    In uw FOXBOX vindt u de e-tickets, een deelnemerslijst (bij groepsreizen), een vluchtschema, informatie over algemene zaken en een hotellijst voorzien van adressen en telefoonnummers.

    Daarnaast ontvangt u een overzicht van eventueel extra te maken optionele excursies, die u desgewenst bij de reisleiding ter plaatse kunt boeken. U bent geheel vrij om hieraan deel te nemen (geen enkele optionele excursie is verplicht).

  • Waarom heeft FOX mijn paspoort nodig?

    Wij hebben uw paspoort nodig, als u het visum door FOX laat verzorgen.

    Het paspoort hebben wij nodig om de noodzakelijke handelingen te kunnen voeren om uw visum aan te vragen. Hierdoor zult u bij aankomst in het land van uw bestemming geen problemen bij de douane ondervinden.

    Wij sturen u ruim van te voren een uitgebreide brief met daarin de voor u geldende procedure. 

  • Is het afsluiten van een reisverzekering verplicht?

    Ja. FOX stelt het in het bezit zijn van een adequate reisverzekering als noodzakelijke voorwaarde voor het boeken van een reis. Indien u geen reisverzekering via ons heeft afgesloten, kunnen we u vragen om een kopie van uw reisverzekeringpolis/bewijs te overleggen. De verzekeringsgegevens (polisnummer en naam verzekeringsmaatschappij) dienen aan uw boeking te worden toegevoegd. Dit kunt u zelf via uw FOXBOX doen.

    Lees meer over verzekeringen

  • Welke hotels zijn opgenomen in mijn rondreis?

    Bij de reis die u wilt maken vindt u een selectie van hotels waar we in de bestemming gebruik van maken. Dit zijn de meest gebruikte hotels voor deze reis. We kunnen de hotels niet altijd garanderen, omdat een hotel bijvoorbeeld geen beschikbaarheid heeft. We overnachten dan in een gelijkwaardig alternatief.

    U ontvangt een definitief overzicht van de hotels, de hotellijst, bij uw reisbescheiden. Deze vindt u ongeveer 7 dagen voor vertrek in uw FOXBOX.

  • Wat houdt een vlucht- en/of accommodatietoeslag in?

    Luchtvaartmaatschappijen stellen een bepaald aantal stoelen beschikbaar tegen een basistarief. Het kan voorkomen dat deze voorraad op is en de stoelen niet meer in het basistarief vallen. Vanaf dat moment kunnen wij de stoelen alleen nog met een vluchttoeslag kopen. Desondanks blijft u in de Economy Class reizen.

    Wanneer deze situatie van toepassing is, staat deze vertrekdatum "op aanvraag". Van een vluchttoeslag kan eveneens sprake zijn, wanneer er van de standaardreisduur afgeweken wordt, bijvoorbeeld door het aanvragen van een verlenging.

    Wanneer een vluchttoeslag op uw boekingsaanvraag van toepassing is, wordt er te allen tijde eerst contact met u opgenomen om dit met u te bespreken.

    Er kan ook sprake zijn van een accomodatietoeslag, indien de standaardkamer zoals aangeboden in het reisaanbod niet meer beschikbaar is of niet meer beschikbaar is tegen het basistarief.

    Wanneer dit van toepassing is op uw boekingsaanvraag, worden de mogelijkheden altijd eerst met u besproken.

  • Ik heb geen e-mailbevestiging ontvangen

    Het kan gebeuren dat e-mailberichten van FOX in de map "Ongewenste e-mail" of "Spambox" van uw mailbox terecht komen.

    Wij adviseren u dan ook om deze map regelmatig te controleren, met name als u reeds een reis geboekt heeft, of een boekingsaanvraag heeft lopen. Het is tevens aan te raden om FOX toe te voegen aan uw veilige contactpersonen. De e-mailberichten zullen dan in de toekomst steeds uw inbox terechtkomen.

  • Alles over een ESTA aanvraag

    Passagiers uit landen die onder het Visa Waiver Program vallen, dienen een aanvullende reistoestemming (ESTA) aan te vragen voor reizen naar of via de Verenigde Staten. Deze aanvraag kan eenvoudig online worden ingediend.

    Lees alles over een ESTA aanvraag doen

  • Prijsverschillen in de reissom

    FOX werkt met wisselende prijzen. Hetgeen betekent dat prijzen kunnen variëren naargelang bezetting op de rondreis en het tijdstip van boeking, maar uiteraard ook door prijsacties met een tijdelijke boekingsduur. Het tijdstip van boeken is aldus bepalend voor uw prijs. 

    Voor al onze reizen geldt dat de actuele prijs op dat moment de beste prijs is. Actie tarieven en zeer gunstig geprijsde reizen zijn beperkt beschikbaar. Wees er dus snel bij, want op = op!

    Het kan voorkomen dat groepsgenoten verschillende reissommen hebben betaald. In geen geval zal FOX overgaan tot restitutie van verschillen in reissommen.

  • Ik heb afwijkende wensen voor mijn boeking, is mijn aanvraag/ reservering bindend?

    Wanneer u speciale wensen heeft bij uw reservering, verzoeken wij u dit op te geven in het opmerkingenveld van het online boekingsformulier. Hier kunt u al uw reiswensen aangeven. Bij afwijkende wensen in het opmerkingenveld is uw boeking niet bindend. FOX neemt dan direct contact met u op om uw wensen door te spreken.

  • Hoe weet ik wat de status van mijn boeking is?

    U kunt de status van uw boeking volgen via uw FOXBOX. 

    Nadat u een boeking heeft gemaakt, wordt er automatisch een FOXBOX aangemaakt. U ontvangt dan een bericht met meer uitleg over de FOXBOX en over het aanmaken van een wachtwoord.

    In de FOXBOX kunt u naast de status van uw boeking ook persoonlijke gegevens aanvullen, de reisbescheiden inzien en uitprinten. Ook kunt u gebruik maken van het FOX Klantvoordeel.

  • Als ik online een reis boek, kan ik dan gebruik maken van het Herroepingsrecht?

    Nee, u kunt hier bij FOX, verre reizen van ANWB geen gebruik van maken. Bij het online boeken van uw reis gaat u bij FOX een definitieve overeenkomst aan. Na bevestiging van uw boeking is er geen Herroepingsrecht.

  • Kan ik mijn stoelen in het vliegtuig online reserveren?

    Mocht u een preferentie voor uw stoel in het vliegtuig hebben (gangpad/raamplaats/stoelen naast elkaar), dan kunt u deze aan ons doorgeven op het boekingsaanvraagformulier. Een preferentie is een voorkeur, deze kunnen wij dan ook nimmer garanderen.

    Bij een aantal luchtvaartmaatschappijen is het mogelijk om zelf via de website van deze maatschappij online in te checken en/of vooraf stoelnummers te reserveren. Indien dit mogelijk is dan wordt de procedure, die voor de uitvoerende luchtvaartmaatschappij van uw reis geldt, in uw reisbescheiden uitgelegd. Uw reisbescheiden ontvangt u 7 dagen voor vertrek. Eerlijkheid gebiedt ons te melden dat ook in dit geval geen garanties afgegeven kunnen worden. De luchtvaartmaatschappij behoudt te allen tijde het recht om reeds vastgelegde stoelen in te trekken en naar eigen goeddunken opnieuw in te delen. FOX heeft hier geen invloed op en kan niet verantwoordelijk worden gehouden.

    Vliegen met KLM
    Zodra uw KLM Boekingscode bij ons bekend is, dan ontvangt u van ons een e-mailbericht. Deze code wordt dan in uw FOXBOX getoond. In de e-mail wordt uitgelegd hoe u de stoelnummers kunt vastleggen.

    Doorgaans gebeurt dit 30 dagen voor de vertrekdatum. In sommige gevallen kan het zijn dat deze code op een eerder tijdstip bekend is. FOX zal deze dan zo spoedig mogelijk per email toesturen.

  • Mijn reis verschijnt niet in de FOXBOX

    Als uw reis niet in uw FOXBOX verschijnt, komt dit meestal omdat u de reis via een FOX Verkooppunt, meestal een reisbureau heeft geboekt.

    In dat geval loopt alle communicatie over uw reis via dit reisbureau. Zij houden u op de hoogte van al het nieuws en de ontwikkelingen omtrent uw boeking. U kunt dan ook bij hen terecht voor al uw vragen en opmerkingen.

    VakantieXperts heeft een eigen inlogcode voor reizigers, zodat u de reis op de website van VakantieXperts kunt inzien. We adviseren u om dit bij uw reisbureau na te vragen.

  • Visum

    Een visum is een officiële toestemming om een land binnen te reizen en in dat land voor bepaalde tijd te verblijven. Als u de Nederlandse nationaliteit heeft u voor een aantal FOX bestemmingen een visum nodig.

    Er zijn bij onze reizen meestal 2 opties; wij verzorgen het visum voor u, of u regelt het visum zelf. Tijdens het boekingsproces ziet u welke opties er voor uw bestemming zijn.

    Lees alles over de Visum procedure op deze pagina

Trefwoorden op onderwerp

merch-vrouwopstrandStaat uw vraag niet tussen de Actuele vragen & antwoorden? We hebben alle mogelijke onderwerpen handig onderverdeeld in trefwoorden op alfabet.

Bekijk de trefwoorden op alfabet

Nieuws & Actuele Zaken

Actueel nieuws
Bekijk alle actuele zaken die betrekking kunnen hebben tot het uitvoeren van onze reizen of de voorbereidingen op een reis. Ook vindt u hier het laatste reisnieuws en interessante nieuwsfeiten.

Naar het laatste nieuws

Terug naar boven