Een overzicht van antwoorden op de meest gestelde vragen

Vragen & antwoorden

  • Bagage & handbagage

    Tijdens onze rondreizen staan wij, naast uw handbagage, 1 koffer per persoon van maximaal 20 kilogram toe. Voor de handbagage kunt u tussen de 5 tot 7 kilo aanhouden. Dit ongeacht of het aantal toegestane kilo's van de luchtvaartmaatschappij hiervan afwijkt. Voor de maximale afmetingen van uw bagage verwijzen wij u naar de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij. Deze informatie kunt u per vervoerder vinden via de link www.anvr.nl/bagagevoorwaarden.
     
    Indien voor uw reis specifieke bagage-informatie van toepassing is, dan zullen wij u middels uw reisbescheiden informeren. U kunt hierbij denken aan het reizen met een reistas in plaats van een harde koffer of een wijziging in het maximale gewicht i.v.m. binnenlandse vluchten.

    Inzake de EU regels voor Handbagage & Bagage verwijzen wij u naar de website van de luchthaven Schiphol.

    FOX kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van eventuele gewijzigde regels voor Handbagage & Bagage.

  • Alles over een reservering OP AANVRAAG?

    Uw boeking is op aanvraag. Dit betekent dat de door u geboekte reis niet direct vanuit onze voorraad beschikbaar is.  Als uw aanvraag niet gerealiseerd kan worden, dan vervalt uw boeking kosteloos. Kan aan de aanvraag worden voldaan, dan is uw boeking definitief.

    • Wat gebeurt er als u een boeking op aanvraag doet?

      Zodra uw boeking op aanvraag bij ons is ontvangen, streven we ernaar om u binnen 5 werkdagen te informeren over deze extra inkoop. Bij een last-minute aanvraag (vertrek binnen 2 dagen) is de streeftermijn 2 werkdagen.

    • Wat gebeurt er als de extra inkoop mogelijk is?

      Wanneer de extra inkoop geregeld kan worden, dan is de boeking op aanvraag definitief en ontvangt u hier bericht over.

    • Wat gebeurt er als de extra inkoop niet mogelijk is?

      Lukt het ons niet om de extra inkoop te regelen, dan nemen we hierover contact met u op. Indien gewenst, helpen wij u graag een passend alternatief te vinden. U bent vrij om in te gaan op dit aanbod.

    • Wat als er extra kosten aan de orde zijn?

      Mocht een luchtvaartmaatschappij of accommodatieverschaffer hiervoor een toeslag rekenen, dan overleggen we dat uiteraard eerst met u voordat we de boeking definitief maken.

    • Is een reservering op aanvraag bindend?

      Een reis met de status Op Aanvraag is bindend als de reis zonder wijzigingen/alternatieven bevestigd kan worden. Als de reis wel door kan gaan, maar er zijn wijzigingen of alternatieven nodig, dan nemen we altijd contact met u op om dit te bespreken. Indien u niet akkoord gaat, dan kunt u kosteloos van de reservering afzien. Als u wel akkoord gaat met de eventuele wijzigingen of alternatieven, wordt de boeking definitief.

    • Gelden er annuleringskosten bij een reis in aanvraag?

      Ja. Wanneer u een lopende aanvraag annuleert zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen ad. € 50,00 per persoon. Annuleert u een lopende aanvraag binnen 6 weken voor vertrek, bedragen de kosten € 50,00 per persoon plus eventuele kosten afhankelijk van de door de luchtvaartmaatschappij en/of lokale agentschap berekende annuleringskosten en volgens eventueel geldende speciale voorwaarden. Zodra in uw FOXBOX de status van uw reis op Factuurcontrole staat, of indien u de boekingsbevestiging en/of factuur ontvangen heeft, dan is de boeking definitief en zijn de FOX-Annuleringsvoorwaarden hierop van toepassing.

  • Betalingen; wanneer betaal ik wat?

    Een aanbetaling is een deel van uw reissom die u direct na uw boeking aan FOX voldoet. Het bedrag van uw aanbetaling staat op uw factuur vermeld. FOX hanteert de volgende betalingsvoorwaarden:

    - Bij boeking tot zes weken voor vertrek geldt een aanbetaling van 15% van de reissom plus de verzekeringspremie.

    - Het restant moet uiterlijk zes weken vóór vertrek in ons bezit zijn.

    - Indien de reisovereenkomst binnen zes weken vóór de dag van vertrek tot stand komt, moet terstond de gehele reissom worden voldaan.

  • Wanneer krijg ik mijn reisbescheiden?

    Uw digitale reisbescheiden staan 7 dagen voor vertrek klaar in uw FOXBOX. Zodra ze klaar staan, ontvangt u van ons een e-mail. Ook indien u de reisbescheiden per post wenst te ontvangen, ontvangt u deze 7 dagen voor vertrek. Om de reisbescheiden per post te ontvangen, dient u dit bij het boeken aan te geven. De kosten hiervoor bedragen € 10,- per boeking.

    In uw FOXBOX vindt u de e-tickets, een deelnemerslijst (bij groepsreizen), een vluchtschema, informatie over algemene zaken en een hotellijst voorzien van adressen en telefoonnummers.

    Daarnaast ontvangt u een overzicht van eventueel extra te maken optionele excursies, die u desgewenst bij de reisleiding ter plaatse kunt boeken. U bent geheel vrij om hieraan deel te nemen (geen enkele optionele excursie is verplicht).

  • Waarom heeft FOX mijn paspoort nodig?

    Wij hebben uw paspoort nodig, als u het visum door FOX laat verzorgen.

    Het paspoort hebben wij nodig om de noodzakelijke handelingen te kunnen voeren om uw visum aan te vragen. Hierdoor zult u bij aankomst in het land van uw bestemming geen problemen bij de douane ondervinden.

    Wij sturen u ruim van te voren een uitgebreide brief met daarin de voor u geldende procedure. 

  • Is het afsluiten van een reisverzekering verplicht?

    Ja. FOX stelt het in het bezit zijn van een adequate reisverzekering als noodzakelijke voorwaarde voor het boeken van een reis. Indien u geen reisverzekering via ons heeft afgesloten, kunnen we u vragen om een kopie van uw reisverzekeringpolis/bewijs te overleggen. De verzekeringsgegevens (polisnummer en naam verzekeringsmaatschappij) dienen aan uw boeking te worden toegevoegd. Dit kunt u zelf via uw FOXBOX doen.

    Lees meer over verzekeringen

  • Welke hotels zijn opgenomen in mijn rondreis?

    Bij de reis die u wilt maken vindt u een selectie van hotels waar we in de bestemming gebruik van maken. Dit zijn de meest gebruikte hotels voor deze reis. We kunnen de hotels niet altijd garanderen, omdat een hotel bijvoorbeeld geen beschikbaarheid heeft. We overnachten dan in een gelijkwaardig alternatief.

    U ontvangt een definitief overzicht van de hotels, de hotellijst, bij uw reisbescheiden. Deze vindt u ongeveer 7 dagen voor vertrek in uw FOXBOX.

  • Wat houdt een vlucht- en/of accommodatietoeslag in?

    Luchtvaartmaatschappijen stellen een bepaald aantal stoelen beschikbaar tegen een basistarief. Het kan voorkomen dat deze voorraad op is en de stoelen niet meer in het basistarief vallen. Vanaf dat moment kunnen wij de stoelen alleen nog met een vluchttoeslag kopen. Desondanks blijft u in de Economy Class reizen.

    Wanneer deze situatie van toepassing is, staat deze vertrekdatum "op aanvraag". Van een vluchttoeslag kan eveneens sprake zijn, wanneer er van de standaardreisduur afgeweken wordt, bijvoorbeeld door het aanvragen van een verlenging.

    Wanneer een vluchttoeslag op uw boekingsaanvraag van toepassing is, wordt er te allen tijde eerst contact met u opgenomen om dit met u te bespreken.

    Er kan ook sprake zijn van een accomodatietoeslag, indien de standaardkamer zoals aangeboden in het reisaanbod niet meer beschikbaar is of niet meer beschikbaar is tegen het basistarief.

    Wanneer dit van toepassing is op uw boekingsaanvraag, worden de mogelijkheden altijd eerst met u besproken.

  • Ik heb geen e-mailbevestiging ontvangen

    Het kan gebeuren dat e-mailberichten van FOX in de map "Ongewenste e-mail" of "Spambox" van uw mailbox terecht komen.

    Wij adviseren u dan ook om deze map regelmatig te controleren, met name als u reeds een reis geboekt heeft, of een boekingsaanvraag heeft lopen. Het is tevens aan te raden om FOX toe te voegen aan uw veilige contactpersonen. De e-mailberichten zullen dan in de toekomst steeds uw inbox terechtkomen.

  • Alles over een ESTA aanvraag?

    Passagiers uit landen die onder het Visa Waiver Program vallen, dienen een aanvullende reistoestemming (ESTA) aan te vragen voor reizen naar of via de Verenigde Staten. Deze aanvraag kan eenvoudig online worden ingediend.

    Lees alles over een ESTA aanvraag doen

  • Prijsverschillen in de reissom

    FOX werkt met wisselende prijzen. Hetgeen betekent dat prijzen kunnen variëren naargelang bezetting op de rondreis en het tijdstip van boeking, maar uiteraard ook door prijsacties met een tijdelijke boekingsduur. Het tijdstip van boeken is aldus bepalend voor uw prijs. 

    Voor al onze reizen geldt dat de actuele prijs op dat moment de beste prijs is. Actie tarieven en zeer gunstig geprijsde reizen zijn beperkt beschikbaar. Wees er dus snel bij, want op = op!

  • Ik heb afwijkende wensen voor mijn boeking, is mijn aanvraag/ reservering bindend?

    Wanneer u speciale wensen heeft bij uw reservering, verzoeken wij u dit op te geven in het opmerkingenveld van het online boekingsformulier. Hier kunt u al uw reiswensen aangeven. Bij afwijkende wensen in het opmerkingenveld is uw boeking niet bindend. FOX neemt dan direct contact met u op om uw wensen door te spreken.

  • Hoe weet ik wat de status van mijn boeking is?

    U kunt de status van uw boeking volgen via uw FOXBOX. 

    Nadat u een boeking heeft gemaakt, wordt er automatisch een FOXBOX aangemaakt. U ontvangt dan een bericht met meer uitleg over de FOXBOX en over het aanmaken van een wachtwoord.

    In de FOXBOX kunt u naast de status van uw boeking ook persoonlijke gegevens aanvullen, de reisbescheiden inzien en uitprinten. Ook kunt u gebruik maken van het FOX Klantvoordeel.

  • Als ik online een reis boek, kan ik dan gebruik maken van het Herroepingsrecht?

    Nee, u kunt hier bij FOX, verre reizen van ANWB geen gebruik van maken. Bij het online boeken van uw reis gaat u bij FOX een definitieve overeenkomst aan. Na bevestiging van uw boeking is er geen Herroepingsrecht.

  • Kan ik mijn stoelen in het vliegtuig online reserveren?

    Mocht u een preferentie voor uw stoel in het vliegtuig hebben (gangpad/raamplaats/stoelen naast elkaar), dan kunt u deze aan ons doorgeven op het boekingsaanvraagformulier. Een preferentie is een voorkeur, deze kunnen wij dan ook nimmer garanderen.

    Bij een aantal luchtvaartmaatschappijen is het mogelijk om zelf via de website van deze maatschappij online in te checken en/of vooraf stoelnummers te reserveren. Indien dit mogelijk is dan wordt de procedure, die voor de uitvoerende luchtvaartmaatschappij van uw reis geldt, in uw reisbescheiden uitgelegd. Uw reisbescheiden ontvangt u 7 dagen voor vertrek. Eerlijkheid gebiedt ons te melden dat ook in dit geval geen garanties afgegeven kunnen worden. De luchtvaartmaatschappij behoudt te allen tijde het recht om reeds vastgelegde stoelen in te trekken en naar eigen goeddunken opnieuw in te delen. FOX heeft hier geen invloed op en kan niet verantwoordelijk worden gehouden.

    Vliegen met KLM
    Zodra uw KLM Boekingscode bij ons bekend is, dan ontvangt u van ons een e-mailbericht. Deze code wordt dan in uw FOXBOX getoond. In de e-mail wordt uitgelegd hoe u de stoelnummers kunt vastleggen.

    Doorgaans gebeurt dit 30 dagen voor de vertrekdatum. In sommige gevallen kan het zijn dat deze code op een eerder tijdstip bekend is. FOX zal deze dan zo spoedig mogelijk per email toesturen.

  • Mijn reis verschijnt niet in de FOXBOX

    Als uw reis niet in uw FOXBOX verschijnt, komt dit meestal omdat u de reis via een FOX Verkooppunt, meestal een reisbureau heeft geboekt.

    In dat geval loopt alle communicatie over uw reis via dit reisbureau. Zij houden u op de hoogte van al het nieuws en de ontwikkelingen omtrent uw boeking. U kunt dan ook bij hen terecht voor al uw vragen en opmerkingen.

    VakantieXperts heeft een eigen inlogcode voor reizigers, zodat u de reis op de website van VakantieXperts kunt inzien. We adviseren u om dit bij uw reisbureau na te vragen.

  • Visum

    Een visum is een officiële toestemming om een land binnen te reizen en in dat land voor bepaalde tijd te verblijven. Als u de Nederlandse nationaliteit heeft u voor een aantal FOX bestemmingen een visum nodig.

    Er zijn bij onze reizen meestal 2 opties; wij verzorgen het visum voor u, of u regelt het visum zelf. Tijdens het boekingsproces ziet u welke opties er voor uw bestemming zijn.

    Lees alles over de Visum procedure op deze pagina

Trefwoorden op alfabet

merch-vrouwopstrandStaat uw vraag niet tussen de Actuele vragen & antwoorden? We hebben alle mogelijke onderwerpen handig onderverdeeld in trefwoorden op alfabet.

Bekijk de trefwoorden op alfabet

Nieuws & Actuele Zaken

Actueel nieuws
Bekijk alle actuele zaken die betrekking kunnen hebben tot het uitvoeren van onze reizen of de voorbereidingen op een reis. Ook vindt u hier het laatste reisnieuws en interessante nieuwsfeiten.

Naar het laatste nieuws

Terug naar boven