De Gordel Van Smaragd

Indonesië en Bali

Indonesië en Bali Reisleider

Ontwerp uw reis: 15-daagse privé rondreis Bali

Vertrek: 10-07-2016

roeland moraal
03-01-2016 - 21:08 uur
We willen graag de 15-daagse rondreis uitrekken naar 20 dagen, en een aantal excursies doen. Ik snap echter niet helemaal welke excursies (uit het excursiepakket danwel de optionele excursies) wanneer en vanaf welke locatie kunnen worden gedaan:
(1) Worden de excursies van het excursiepakket allemaal gedaan vanaf beginpunt Benoa danwel eindpunt Seminyak?
(2) Een van die excursies gaat naar de Besakih tempel: die wordt in het reguliere programma op dag8 toch ook al bezocht? Is er deels overlap tussen excursiepakket en standaard-route?
(3) wij zouden ook graag een of meer optionele excursies boeken: oa naar West Bali, naar het Apenwoud en de Jungle Trekking. Echter: wordt dit ook uitsluitend vanaf Benoa / Seminyak gedaan, of kan dat elders op de route worden ingepast?
Ik zou liever niet straks 5-6 dagen achtereen vanaf 1 locatie elke dag voor een excursie op pad gaan, maar dat liever spreiden. Zou ook vele reis-kilometers kunnen schelen.Hoe zit dit?

Alvast bedankt voor de reactie, Roeland Moraal
Er zijn 5 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 5
RE: FOX Customer Contact Center
05-01-2016 - 16:04 uur
Dat klopt inderdaad. Wij wensen u alvast veel plezier in Nepal!
RE: Roeland Moraal
05-01-2016 - 15:02 uur
Ah OK, ik hoef dus helemaal niet nu al excursies te boeken. Dat kan gewoon ter plaatse met de gids?!?
RE: FOX Customer Contact Center
05-01-2016 - 14:18 uur
Beste Roeland,

Omdat onze reisleiders alleen de groepsreizen begeleiden en niet de privé-reizen, zijn dit soort vragen natuurlijk wat lastig te beantwoorden. Als jullie aankomen op Bali maak je kennis met de lokale gids die de reis begeleidt. In overleg met hem kunnen jullie bepalen welke optionele excursies jullie willen doen en op welke dag ze het beste ingepland kunnen worden. De lijst met excursies op onze website is een algemene lijst voor alle Bali-reizen, dus plekken die tijdens deze reis inclusief zijn in het programma worden natuurlijk niet meer als optionele excursie aangeboden. Bij andere reizen kan het weer anders zijn, vandaar de overlap. Hopelijk is het zo een beetje duidelijker!
RE: roeland moraal
04-01-2016 - 20:17 uur
Beste Theo,
bedankt voor het snelle antwoord. Mijn vraag is alleen helaas niet helemaal goed overgekomen.. :-)
Laat ik het anders vragen:
(1) moet ik nu al optionele excursies boeken, of kan dat op een later moment ook nog, zelfs nog als we al op Bali zijn?
(2) stel wij willen de dag-excursie naar west-bali doen op 1 vd dagen dat we in Lovina zijn, kunnen we dat zo kiezen?
(3) Is het elke dag van de reis mogelijk om de West-Bali excursie te doen (of bv de Apenwoud-excursie), ongeacht waar je op het eiland in een hotel zit? Of zijn excursies enkel op een vaste dag, en kun je enkel meegaan als je je op de juiste plek bevind qua hotel - bijvoorbeeld als je op dat moment verblijft in het zuiden in Benoa / Kuta / Seminyak?

Ik lees namelijk nergens of met de reiziger wordt afgestemd wanneer je geboekte excursie plaatsvindt. Het klinkt alsof je nu moet boeken, en maar moet afwachten op welke dag van je vakantie door Fox wordt besloten dat je hem gaat doen.

Alvast bedankt voor je reactie, Roeland Moraal
RE: Theo
04-01-2016 - 13:31 uur
Hallo Roeland,

Wat ga je een spannende reis maken en wat een goed plan om er 20 dagen van te maken. Bali lijkt een klein eiland maar er valt zoveel te beleven en de natuur is wonderschoon. Houd er rekening mee dat het zuiden gewoon druk en toeristisch is maar als je even de binnenlanden ingaat is het rustig met veel natuurschoon.

Om je vragen te beantwoorden:
1. Als je een optionele excursie boekt word je opgehaald in het hotel waar je verblijft. Je wordt ook weer teruggebracht naar je hotel. Voor de prijzen verwijs ik naar de site Fox.nl onder "extras".

2. De lijst van optionele excursies is een algemene lijst die voor de Bali reizen van toepassing is, niet specifiek voor de 15-daagse prive reis. Vandaar de overlapping van de Besakih tempel. Deze optionele excursie hoef je dus niet te boeken omdat je deze tempel al bezoekt op dag 8.

3. Ik weet niet wat je met vraag 3 bedoeld. Wat ik meen te lezen: Je wordt opgehaald in je hotel omdat het om een prive excursie gaat. Ook wordt je weer naar je hotel gebracht aan het eind van de excursie. Ik weet niet waar je je verlenging hebt geboekt maar de gids en chauffeur kijken goed naar de route om geen omwegen te hoeven maken.

Ik hoop dat je antwoorden hebt gekregen op je vragen en ik wens je alvast veel plezier.
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven