De Gordel Van Smaragd

Indonesië en Bali

Indonesië en Bali Reisleider

Handige reistips

Debby
02-02-2016 - 07:46 uur
Hallo jochen

Over een maand vertrek ik met de 23-daagse rondreis naar Sumatra - Java - Bali.
Om goed voorbereid op reis te gaan heb ik natuurlijk al wel rondgekeken op internet.

Kun jij me aangeven wat ik absoluut niet moet vergeten om in m'n koffer te stoppen?

Heb je nog tips wat kleding betreft?

Is het raadzaam om vanuit Nederland al rupiah mee te nemen?

Hoe groot moet de extra reistas zijn voor de treinreis?

Ik hoor graag van je.

Groetjes
Debby
Er zijn 3 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 3
RE: FOX Reisleider
20-03-2017 - 18:08 uur
Hallo Silvia,

Het eten in Indonesië is heel gevarieerd en uitgebreid, en vaak (sowieso bij het ontbijt) zijn er buffetten waar je uit een overvloed aan gerechten kunt kiezen. Ook als je geen brood en rijst zit is er keuze genoeg. Groenten en vlees zijn er altijd. Heel veel plezier alvast!
RE: silvia hubers
17-03-2017 - 14:13 uur
hallo,
wij gaan 8 mei een rondreis door java bali maken nu heb ik een vraag, wat zit er zoal bij het ontbijt en lunch en avond eten ik mag ivm een dieet geen brood (wel yoghurt) geen rijst wel vlees en groente hebben wat hebben ze allemaal i op java bali.

gr silvia hubers
RE: Fox reisleider
02-02-2016 - 13:02 uur
Hallo Debby,

Je gaat een spannend avontuur tegemoet met deze mooie rondreis. Ik ga er maar vanuit dat je nooit in de tropen hebt gereisd.
De juiste kleding is heel belangrijk. Neem vooral katoenen kleding mee. Natuurlijk mag linnen of viscose ook want dat zijn allemaal natuurlijke materialen. Korte broek tot op of net boven de knie (moslim land) en ook een wollen vestje oid (sjaal) als het wat frisser is in de bergen of in de bus. Als je de Bromo wilt bezoeken moet je rekening houden dat het gewoon koud is. Dan trek je gewoon alles aan wat je bij je hebt en dan kun je laagje voor laagje weer uittrekken als de zon gaat schijnen.
Neem dus geen dikke winterse kleding mee want daar moet je dan al die tijd mee rondreizen.
De extra tas is gewoon een weekendtas waar spul in kan voor 1 nacht. Ik denk dan aan wat kleding, toilettas, opladers extra paar schoenen ed.

Verder: muggedeet, zonnebrand, opladers, zwemkleding, medicijnen, extra (zonne) bril, plu, kopie van je documenten, wetties, leesvoer, muziek

Neem vooral niet teveel mee. Kleding kun je overal laten wassen en het is fijn ruimte te hebben voor leuke souvenirs. Er is daar veel leuks te koop.

Geld kun je daar pinnen. Roepiah hoef je niet mee te nemen. Neem wel wat euros mee in geval van nood. Zet ook je pinpas op wereld.

Heel veel plezier daar in de tropen
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven