De Gordel Van Smaragd

Indonesië en Bali

Indonesië en Bali Reisleider

Geldwisselen van Euro naar Rupiah

Rob
27-05-2016 - 15:54 uur
Beste Jochem, waar kun je het beste (meeste gunstigste) Euro´s omwisselen naar Rupiah´s?

- Nederlandse banken?
- Vlieghaven Schiphol of Jarkarta?
- Indonische banken?
- Indonische hotels?
- Of pinnen met Visa bij Indonische bank?

Met vriendelijke groet,
Rob
Er zijn 6 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 6
RE: Regina
15-08-2016 - 19:57 uur
Super. Nu ga ik een stuk geruster weg.

Dankjewel.
RE: De Reisleider
11-08-2016 - 15:40 uur
Beste Regina,
De kosten voor het eten en drinken kan verschillen, je kunt het zo duur maken als je wilt. Gemiddeld betaal je voor een diner tussen de 8 en 10 euro in dorpjes en in toeristische gedeeltes tussen de 10 en 15 euro. Bij de stalletjes betaal je zelfs veel minder. (wij adviseren dit vaak niet i.v.m. hygiëne) De kosten vallen hier ten opzicht van Nederland enorm mee. Alcoholische dranken zijn duur, het lokale Bintang biertje is goed te doen en best lekker.

Het betalen van entreegelden en excursies zal niet in 1 x gebeuren. Wij reisleiders weten dat er maar een klein bedrag per dag kan worden gepind en vaak zullen wij het in delen afrekenen. Je kunt het beste ook wat euro's meenemen om ter plaatse te wisselen. De reisleider zal je bij aanvang van de reis uitvoerig informeren. Zij weten echt waar je goed kunt pinnen of geld kunt wisselen. Dat komt helemaal goed. In ieder geval heel veel plezier alvast.

De Reisleider
RE: regina
07-08-2016 - 21:59 uur
Ik heb begrepen dat je maximaal 1,5 mln rupiah kan pinnen. Dat is ongeveer 100 euro. We moeten alle diners en soms lunches betalen en ook de extra excursies het liefst in rupiahs. Dit betekent dat je ongeveer elke dag moet pinnen. Is dat mogelijk gedurende de groepsreis java bali? Of is het handig om euros mee te nemen omdat je die wellicht makkelijker kan wisselen in hotels.
Hoe duur zijn diners ongeveer in java zodat ik enigszins kan inschatten hoeveel geld ik nodig heb gedurende deze reis?
08-06-2016 - 14:27 uur
Zoals gezegd het blijft lastig om het gunstigste tarief te krijgen bij het omwisselen.
Je kunt na aankomst wisselen en pinnen gaat ook prima er zijn voldoende ATM s.

In ieder geval heel veel plezier, en mocht je een groepsreis maken dan kun je altijd de reisleider even om advies vragen.

De Reisleider
RE: Rob
04-06-2016 - 10:18 uur
Bedankt voor je snelle reactie en advies.

Wij hebben hier bij de bank (03-06-2016) alvast een bedrag van 200 euro omgewisseld. Vier personen elk 50 Euro. Schrokken dat we in totaal minder terug kregen. Volgens de koersen op diverse websites en apps (wisselt per dag) zouden we rond 3.050.000,00 IDR moeten ontvangen, maar kregen 2.550.00,00 IDR. Dat is 500.000,000 IDR minder!

Omgerekend een verlies van 32,50 Euro (incl adm. kosten). Dat is ongeveer 16,5% die je dan kwijt bent. Dat was onze ervaring met vooraf omwisselen bij een bank. De rest van onze vakantiezakgeld gaan we in Indonesie omwisselen.

Mvg,
Rob
01-06-2016 - 16:35 uur
Beste Rob,

Ik adviseer je ter plaatse Rupiah's te pinnen. Je kunt bij aankomst op de luchthaven pinnen. Ik kan je niet aangeven wat het voordeligste is in verband met de wisselende dagkoers. Je mag een maximum bedrag dageljiks pinnen (tussen 2 miljoen - 5 miljoen Rupiah). Je zou eventueel vanuit Nederland Euro's of Dollars mee kunnen nemen.

Met hartelijke groet,
De reisleider
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven