Kenia

Kenia Reisleider

12-daagse groepsrondreis Beste van Oost-Afrika

Vertrek: 08-11-2016

Wendy
01-01-2016 - 18:17 uur
Hallo,

Graag zou ik willen weten waarom de prijs van deze reis zo enorm verschilt wanneer ik mid september vergelijk met begin november. Is het omdat het dan aanzienlijk meer regent? De reden dat ik dit vraag is allereerst natuurlijk de prijs, maar ook omdat er in november wel een gegarandeerd vertrek is en midden september juist niet. Alvast bedankt!

Gr. Wendy
Er zijn 3 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 3
RE: FOX Reisleider
02-01-2016 - 15:38 uur
Hi Wendy,

In dat geval moeten we op mijn ervaring en de statistieken afgaan, en dat wordt een lastig verhaal, want eigenlijk is het gebied voor het spotten van wild het hele jaar goed te bezoeken. Tijdens het droge seizoen van mei tot en met oktober zijn veel dieren afhankelijk van het aanwezige water. Ze leven dan relatief dicht bij elkaar, en dit wordt daarom het hoogseizoen genoemd. De periode dat veel jongen worden geboren duurt slechts enkele weken en vindt meestal plaats rond eind februari en begin maart. De 'grote trek' van de kuddes vanuit het zuiden naar het noorden vindt meestal plaats tussen december en april. Om grote kuddes de rivier te zien oversteken of om jonge dieren geboren te zien worden moet je zoveel geluk hebben dat daar bij het boeken van een reis uiteindelijk zelden rekening mee wordt gehouden, en zoals altijd geldt ook hier: neem alle statistieken als een richtlijn, maar laat je verwachtingen er niet van af hangen!
RE: Wendy
02-01-2016 - 15:15 uur
Hi reisleider!

Ik begrijp dat je als reisleider niet gaat over de prijzen, waar het mij met name om gaat is wat onderscheidt de ene periode van de ander en wellicht dat daar dan ook een hogere prijs aan hangt.

Maar niet kijkend naar de prijzen, wat is dat het ideale moment om deze reis te doen? Mij lijkt het juist wel mooi als de natuur er nog lekker groen uit ziet, maar tegelijkertijd wil ik natuurlijk ook zo veel mogelijk dieren zien (en baby dieren?). Wederom enorm bedankt!
RE: FOX Reisleider
02-01-2016 - 15:06 uur
Hallo Wendy,

Als reisleider heb ik van allerlei dingen verstand, maar van de vertrekdata en de bijbehorende prijzen heb ik geen idee. Deze vraag zou je eigenlijk moeten stellen aan ons call center, via de link 'contact' bovenaan deze pagina.

Van half november tot december is er een kort regenseizoen, waarin de buien kort en krachtig zijn, en vooral in de nacht en in de ochtend vallen. De plekken waar we tijdens deze rondreis komen zijn goed te bereizen en het regenseizoen heeft als voordelen dat er kans is om de migratie in het Serengeti National Park mee te maken, en dat er aanzienlijk minder toeristen in de prachtig groene en weelderige omgeving zijn.
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven