Maleisië

Maleisië Reisleider

Beste reistijd

natasja
21-04-2017 - 11:10 uur
Ik wil graag naar maleisie Borneo. Ik ben gek op dieren en wil dus zo veel mogelijk apen zien en andere dieren. kunt u mij vertellen wat de beste tijd is. Ik wilde graag einde december maar begreep dat er dan veel neerslag valt. Is september misschien beter ?
Er zijn 3 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 3
RE: FOX Reisleider
24-04-2017 - 11:32 uur
Beste Natasja,

Ik kan natuurlijk geen garantie geven qua weersomstandigheden maar september is over het algemeen een goede reisperiode voor Maleisie-Borneo inderdaad.

Groetjes en misschien tot dan!

RE: natasja
21-04-2017 - 15:23 uur
dus als ik naar sarawak ga dan is het beter om in september te gaan ? om zoveel mogelijk regen te ontlopen.
RE: FOX Reisleider
21-04-2017 - 12:41 uur
Beste Natasja,

Maleisië is het hele jaar door goed te bereizen. In september zul je wat minder kans hebben op regenbuien dan wanneer je in december vertrekt. Het natte seizoen in het oosten van maleisië loopt van november t/m februari en in het westen van september t/m december. Echter duurt een bui op Maleisië meestal niet langer dan twee uur. Op Borneo regent het over het algemeen meer in de maanden december tot en met februari. In het droge seizoen van ongeveer mei tot en met oktober is het net iets aangenamer om dit eiland te bezoeken.

Groetjes,
FOX reisleider

footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven