Myanmar

Myanmar Reisleider

17-daagse groepsrondreis Door het Lievelingsland van Boeddha

Vertrek: 09-03-2016

John Achten
02-01-2016 - 11:05 uur
Is het nodig om Amerikaanse dollars mee te nemen. Of is het ook mogelijk om ter plaatse te pinnen?
Indien ja, aan welk bedrag moet ik dan denken.
Er zijn 3 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 3
RE: Piet Huizinga
11-01-2017 - 20:36 uur
Graag een update m.b.t de huidige situatie
Vraag ongeveer een jaar terug was:
Is het nodig om Amerikaanse dollars mee te nemen. Of is het ook mogelijk om ter plaatse te pinnen?

Hoe zit het nu met ING-bank pinnen en heb je nog steeds dollars nodig of is euro biljetten voldoende. En is het prijspeil veel veranderd voor maaltijd en een drankje?

ons vertrek is in februari.
RE: Piet Huizinga
11-01-2017 - 20:36 uur
Graag een update m.b.t de huidige situatie
Vraag ongeveer een jaar terug was:

Hoe zit het nu met ING-bank pinnen en heb je nog steeds dollars nodig of is euro biljetten voldoende. En is het prijspeil veel veranderd voor maaltijd en een drankje?

ons vertrek is in februari.
RE: FOX Reisleider
02-01-2016 - 23:45 uur
Beste John,

Sinds een aantal jaar is het mogelijk om in een groot aantal plaatsen tijdens de reis te pinnen. Je kunt per transactie maximaal 300.000 Kyat (+/- 210 euro) pinnen, lokaal wordt hiervoor 5.000 Kyat (+/- 3,5 euro) in rekening gebracht plus de kosten van je eigen bank. De pinautomaten werkten tot nu toe echter lang niet altijd met ING bankpassen. Daarnaast kan het zijn dat het even duurt voordat er een pinautomaat gevonden is die überhaupt werkt. Het is raadzaam om zowel dollars als euro's mee te nemen. De biljetten moeten nieuw en kreukvrij zijn (zelfs met een kleine vouw wordt het biljet niet geaccepteerd). Euro's kunnen op de meeste luchthavens gewisseld worden. Dollars worden nog altijd iets beter geaccepteerd. Voor een 100 dollar coupure ontvang je een hogere koers, dan voor 2 x 50 dollar. Toch zou ik ook wat kleine coupures meenemen, dit kan handig zijn voor kleine betalingen onderweg.

Tijdens de reis is veel inclusief, onder het kopje Data&Prijzen staat wat er is inbegrepen in de reissom. De ter plaatsen te boeken optionele excursies kun je vinden onder het kopje Extra's. Een maaltijd met een drankje kost ongeveer 10 euro per persoon. Zo kun je zelf uitrekenen wat je ongeveer nodig hebt.
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven