Myanmar

Myanmar Groepsreizen

Geld wisselen of meenemen

Ellen
12-09-2015 - 11:40 uur
In oktober gaan wij naar Myanmar. Via de diverse sites ben ik mij aan het informeren over geldzaken. Er wordt aangeraden contante dollars, euro s creditcard en bankpassen mee te nemen. Over de laatste 3 beschik ik maar is het echt noodzakelijk om ook nog dollars mee te nemen? Wie heeft er ervaring? Alvast bedankt voor de reactie.
Ellen
Er zijn 6 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 6
RE: Jose
21-08-2016 - 22:05 uur
we gaan op 10 oktober voor een 17 daagse reis naar Myanmar. Ik lees dat je op steeds meer plaatsen kunt pinnen. Maar ook wordt geadviseerd om cashgeld mee te nemen. Natuurlijk is de hoogte van het bedrag voor iedereen verschillend, afhankelijk van wat je wil uitgeven. Maar wat kan een indicatie zijn van de hoogte van het bedrag dat je meeneemt (in dollars en in euros?
RE: Pim
25-03-2016 - 21:33 uur
Hallo,
wij zijn vandaag terug gekomen van de rondreis door Myanmar.
We hebben een fijne vakantie gehad, het is een mooie reis.

Wat het geld betreft, we hadden gelukkig al gelezen dat er problemen konden zijn met ING. Die hebben wij beiden helaas... we kregen geen geld uit verschillende automaten.
We hadden voldoende contanten meegenomen... alleen wisten we niet dat ze zo pietlullig omgaan met een vlekje of nauwelijks waarneembaar scheurtje, in zowel dollars als euro's... dus het gevolg was dat we minder kyats kregen voor ons geld... jammer...
Achteraf bleek ook dat we meer hadden aan grote dollar biljetten dan aan kleine... (alhoewel ik daar dan wel weer mee heb kunnen betalen in restaurants...) 10 van 10 zijn minder waard dan 1 van 100... raar maar waar... dus.... zorg dat je mooie nieuwe grote biljetten meeneemt.
En als het even kan bankpassen van verschillende banken, en/of een creditcard (alhoewel die het ook niet allemaal deden in alle automaten...)
Veel reisplezier...
RE: Chris Venner
05-11-2015 - 12:18 uur
Zijn in juli 4 weken naar Myanmar geweest.
Onbeschadigde dollars zijn handig maar niet noodzakelijk.Veel hotels en bureautjes in het land hanteren de dollar als betaalmiddel daar de plaatselijke kyat per dag in waarde daalt.
We hebben enkel (onbeschadigde) euro`s en de ING pas meegenomen. Met de pinpas kun je in de grote plaatsen en vaak bij hotels pinnen bij de ATM automaten.
De eurobiljetten van vijftig euro moeten wel onbeschadigd en "onbeschreven"zijn. Wisselen kan in alle grotere plaatsen bij banken en wisselkantoortjes.In Yangon het je de zogenaamde straatwisselaars, maar iedereen raadt af hier gebruik van te maken.
RE: Ellen
25-10-2015 - 16:11 uur
Inmiddels ben ik verleden week teruggekeerd uit Myanmar. Een prachtige en interessante reis. Vwb geldzaken het volgende: opmSchiphol heb ik dollars gepind. Bij aankomst in Mandalay op het vliegveld kyats. Dit lukte alleen bij de mensen met een Abn Amro pas. ING en Rabo lieten het vlgs de reisgenoten afweten. Zij hebben cash gewisseld. Wij konden 300.000 kyats pinnen in 1 keer. Tegenwaarde ong E 200. Bij het hotel in Bagan stond ook een pinautomaat daar konden we ook pinnen. De excursies en fooienpot hebben we in dollars betaald maar mocht ook in euro s.
RE: ronald van der wurff
21-09-2015 - 21:38 uur
Je betaalt bijvoorbeeld excursies met dollars, evenals maaltijden in restaurants. Bij aankomst kun je via de reisleider een aantal dollars wisselen voor lokaal geld. Daarmee betaal je bijvoorbeeld een taxi.

Het is een erg mooie reis en je ziet heel veel van de boeddhistische cultuur.
RE: ronald van der wurff
21-09-2015 - 12:13 uur
Ik zou zeker dollars meenemen. Ze moeten wel als nieuw zijn, want anders worden ze vaak niet geaccepteerd.
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven