Nepal

Nepal Reisleider

20 dgn Hemels Koninkrijk; hoogte ziekte

Chris
02-02-2016 - 20:27 uur
Beste,

Ik lees in de reisbeschrijving dat er een hoogte wordt bereikt van boven de 5000 meter.
Lijkt mij prachtig overigens maar mijn partner is bang voor eventuele hoogte ziekte. Vandaar mijn vraag welke opties heeft men als iemand hier last van krijgt?
M.a.w. is men verplicht mee verder te reizen omdat je anders niet verder komt of kan men zo'n dag in het hotel wachten totdat de groep weer terug is?
Misschien hebben andere ervaring hiermee met specifiek deze reis?

Graag hoor ik van je.

Mvg,
Chris
Er zijn 1 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 1
RE: FOX Reisleider
03-02-2016 - 10:02 uur
Beste Chris,

De plaatsen waar we verblijven liggen tussen de 3600 en 4000 meter. Sommige mensen hebben daar de eerste dag(en) in meer of mindere mate last van hoogteziekte, in de vorm van hele lichte hoofdpijn en kortademigheid. Omdat we het rustig aan doen kan het lichaam daar aan wennen en verdwijnen deze symptomen naar de achtergrond. Alleen tijdens het dagprogramma komen we soms op grotere hoogte, maar dan dalen we daarna dus weer af, waardoor het lichaam juist sneller went aan de omstandigheden. Bij klachten kan er zuurstof toegediend worden uit een soort slagroombussen die overal verkrijgbaar zijn, en ook in de hotels aanwezig zijn. Dat is een fantastische oplossing want het helpt onmiddellijk. Bij aanhoudende klachten kan er altijd een arts geraadpleegd worden, maar dat komt gelukkig zelden voor. Natuurlijk is het mogelijk om in het hotel te blijven als je je niet goed voelt.
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven