Land van de Heilige Inca's

Peru

Peru Reisleider

Valuta meenemen naar Peru

Merel en Bjorn
18-12-2015 - 18:21 uur
Hallo Nicole,
We kijken enorm uit naar onze reis naar Peru!
Een praktische vraag van onze kant: wat voor valuta moeten we meenemen?
Vooraf wisselen? Of pinnen ter plekke?
Wat raad je ons aan?
Bedankt.
Merel en Bjorn
Er zijn 6 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 6
RE: De FOX Reisleider
28-07-2017 - 16:30 uur
Hallo Marc,

Dank voor je berichtje!

Ik adviseer om niet teveel cash mee te nemen, denk aan $ 100 tot $ 150 in onbeschadigde biljetten. Deze dollars kun je eventueel uit de pinautomaat halen op Schiphol. In Peru kun je verder geld opnemen met je pinpas of creditcard, vergeet dan niet vooraf je pinpas-instellingen op 'Gebruik buiten Europa' te zetten.

Uit mijn hoofd ligt het maximum bedrag voor in- en uitvoeren van contant geld in Peru op ongeveer $ 10.000 per persoon. Check voor de meest up-to-date Nederlandse regelgeving de app van de douane.

Tot snel in Peru!
RE: Marc
28-07-2017 - 14:02 uur
Met betrekking tot valuta mee naar Peru te nemen.
Is er een max. aan Euro of Dollar die je kan mee nemen of mee terug kan nemen?

Wat is meest gunstig, Euro of Dollar?
RE: Fox Reisleider
06-02-2016 - 14:13 uur
Hallo Anita,

Dat is echt niet te doen, sorry. Want het ligt er ook aan wat je uitgeeft bij een lunch, diner en voor souvenirs. Alle excursies kun je vinden op onze site. Die kan je bij elkaar tellen. Maar de ene drinkt een flesje wijn en de andere 2 water. Voor 20 dagen vind ik het moeilijk om een schatting te geven, omdat het per persoon echt kan verschillen.

Vergeet ook niet, dat je de excursies zowel in Euros als in Dollars als in Sol kunt betalen. Met een creditcard kan je helaas niet bij ons betalen. Daar komt ook nog eens bij, dat de prijzen van de excursies afhankelijk zijn van het aantal personen, die met de tour meegaan. Dat gaat in staffelprijzen. Is de groep groot en gaan er veel mensen mee met een tour dan is de te betalen prijs lager. In Cusco zijn dan een aantal mogelijke tours. Maar ga je de Inca trail doen of naar de Amazone dan kan je ze niet allemaal uitvoeren. Je begrijpt, er zijn teveel variabele factoren. Sorry.

Wat zou ik doen? Ik zou in ieder geval per persoon cash geld meenemen in Euros en Dollars. Mocht je Euros over hebben? Die kan je uiteraard altijd mee terug naar Nederland nemen. Verder kan je overal ter plekke Dollars en Euros wisselen. Pinnen is altijd beter qua koers. Ga nooit betalen met je Euros of Dollars in een restaurant, wissel ze eerst om. En ga nooit op het vliegveld of bij een GWK wisselen! Zorg gewoon dat je zowel Dollars als Euros als een credticard én een pinpas bij je hebt. Dan heb je alles ingedekt en moet je een heel eind komen.
RE: Anita
06-02-2016 - 14:03 uur
Hallo

Ik heb ook een vraag betreft contant geld mee te nemen.
Het advies is duidelijk , zou u ook een globale schatting kunnen geven hoeveel contant geld je ongeveer nodig zal hebben voor de 20 daagse singlereis Peru ?
Ervan uit gaand dat ik aan alle excursies mee zal doen .
En al het eten en drinken wat ik nodig heb tijdens deze reis

En is het misschien mogelijk om de excursies bij u met creditcard te betalen ?

Vriendelijke groet,
Anita
RE: FOX reisleider
19-12-2015 - 11:54 uur
hallo Merel, hallo Bjorn!

wat leuk dat jullie naar Peru gaan, jullie zullen niet teleurgesteld worden, het is er prachtig. over de valutavraag: in dit geval een hele goede! je kunt in Peru de lokale munt (de nuevo sol) pinnen, soms heb je daar een beetje geduld voor nodig en moet je meerdere apparaten proberen. het beste gaat het bij de BCP bank. afgelopen jaar waren er soms problemen met de abn-amro pasjes, dat kostte extra geduld. het pinnen van dollars is lastig en tijdrovend, reken daar niet op. neem cash dollars en euros mee. die zijn ter plaatse te wisselen en je moet de eventuele excursies ermee betalen. en belangrijk! laat je niets wijsmaken door de bank in Nederland: alleen mooie, nieuwe, onbeschreven, ongescheurde dollar biljetten worden geaccepteerd in Peru.

veel plezier en wie weet tot ziens, reisleider FOX
RE: FOX Reisleider
18-12-2015 - 18:49 uur
Hallo Merel & Bjorn!

Wat ontzettend leuk dat jullie dit prachtige land gaan bezoeken! Goeie keuze!
En het is ook belangrijk om goed voorbereid te zijn.
Voor wat betreft jullie vraag?

Ik adviseer om in ieder geval zowel US Dollars als Euro's mee te nemen.
Zorg er ook voor, dat deze briefjes geen scheurtjes hebben, geen ontbrekende hoekjes en geen teksten erop geschreven hebben. Als er namelijk ook maar één klein scheurtje in het biljet zit dan wordt dit niet geaccepteerd.

Verder is er de mogelijkheid in het land om geld op te nemen met je gewone bankpas. Zorg ervoor dat je je bankpas ingesteld hebt voor het pinnen buiten Europa. Momenteel zijn er problemen in het land met bepaalde pinautomaten en kan men niet overal geld opnemen. Wij weten de pinautomaten te vinden, die werken, zodat je geld op kan nemen. Voor het geval dit ook niet mocht werken? Dan heb je altijd je contante Dollars en/of Euro's om te wisselen bij een wisselkantoortje. Ik adviseer ook om een creditcard mee te nemen.

Verder kan je met je Dollars én ook met Euro's je excursies betalen. Dit kan in Sol, Dollar of Euro. Helaas kunnen de tourtjes niet met een creditcard betaald worden. Daarom is het aan te raden om cash geld mee te nemen.

Hopelijk beantwoord dit je vraag?
Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het graag!
Veel plezier met de voorpret en je voorbereidingen.
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven