Land van de Heilige Inca's

Peru

Peru Reisleider

Groepsreis Peru

Corry van der Werf
03-01-2016 - 17:09 uur
Dag Nicole,
Mijn vriendin en ik zijn van plan om dit jaar naar Peru te gaan en gebruik te maken van een groepsreis.
2 vragen over de rondreis:
Mogelijkheid om 2 a 4 dagen te wandelen , zo ja hoe comfortabel zijn de overnachtingen. Wij zijn beiden 65+ en in goede conditie.
Wat is de geschiktste periode?

Is er ook een reis van min 21 dagen?
Er zijn 1 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 1
RE: Fox Reisleider
03-01-2016 - 18:20 uur
Buenas Corry!

Je vraagt hoe comfortabel de overnachtingen zijn?
Indien je de 2-daagse Inca-trail wilt wandelen dan slaap je de avond voor vertrek in de regio Ollantaytambo/Yucay in een comfortabel hotel. Vervolgens ga je de gehele dag wandelen en slaap je die avond in Aguas Calientes in een prima hotel. De dag erna vervolg je de tour en bezoek je Machu Picchu.

Doe je de 4-daagse Inca-trail dan slaap je in tentjes. Dan is het zaak een matras en slaapzak bij te hebben en slaap de nacht voorafgaande aan de trail in de omgeving van Ollantaytambo/Yucay en de drie nachten daarna in een tent. Deze tent is voor 2 personen, dus daar kunnen jullie samen in. Hoe comfortabel is dit? Je bent na zo'n wandeling blij, dat je ligt! Want het is een pittige wandeling. Je kan het ook zo comfortabel maken als je wilt. Je neemt zelf een matrasje mee en in de tent ligt ook een ondergrond. Verder kan je ook ter plekke het matras, de slaapzak en zelfs de drager die dit alles meeneemt op de trail inhuren. De nachten zijn over het algemeen koud, maar daar kan je een waterkruik voor meenemen en thermokleding.

Je schrijft dat jullie beiden in goede conditie zijn. Dat is alvast goed om te weten en dat is fijn. Maar ik heb topatleten gehad, kinderen en ook mensen in de leeftijd van 75 jaar; een ieder heeft problemen met de hoogte. Dus alles gaat langzaam en op een rustig tempo. Het plezier en de ervaring staat voorop en voorbereiding is het halve werk.

Dan vraag je wat de meest geschikte periode is. Doel je daarbij op het weer? Dan zou ik naar de vraag van 29 december gaan, daar geef ik uitgebreid antwoord op hoe het weer in Peru zal zijn. Bedoel je iets anders, dan hoor ik het graag.

Dan je laatste vraag; of er ook een reis is van minimaal 21 dagen? Met alleen Peru is het gemiddeld 18 tot 20 dagen, maar een verlenging is altijd aan te vragen.
Wel hebben we nog de 25-daagse groepsrondreis met een bezoek aan Peru, Bolivia, Argentinië en Brazilië. Dat is deze reis: https://fox.nl/peru/rondreizen/25-daagse-groepsrondreis-hoogtepunten-van-zuid-amerika
Daarbij ben je 25 dagen onderweg en bezoek je ook Peru. Daarbij is een wandeling van 2 of 4 dagen in de Heilige Vallei echter niet mogelijk gezien het programma.
Mocht je een reis op maat willen laten maken dan kan je altijd contact opnemen met de klantenservice en dan kunnen zij kijken of er een privé reis van dag tot dag op maat te boeken is?
Hopelijk beantwoordt dit al je vragen.
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven