Land van de Heilige Inca's

Peru

Peru Reisleider

Geld valuta

Miranda
11-11-2016 - 20:47 uur
Kun je in Peru makkelijk euro's wisselen? Wat raden jullie aan? Van te voren al geld wisselen ?
Er zijn 8 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 8
RE: FOX Reisleider
31-07-2017 - 10:21 uur
Hi Jessika,

Ik zou aanraden zo'n 100,- à 150,- dollar mee te nemen. Dollars kun je inderdaad op Schiphol pinnen, of anders daar wisselen aan de balie (oa bij ABN AMRO). Dat hoeft dus niet persé van te voren.

Met betrekking tot die ipad, eerlijk gezegd heb ik dat nog niet gehoord of meegemaakt? Ik weet wel dat het op dit moment lastiger is om met een laptop naar de VS te reizen maar daarvan heb je geen last als je naar Peru gaat...
RE: Jessika
30-07-2017 - 09:39 uur
Hoi Nicole,

Wat adviseer jij qua hoeveelheid cash in euro's en dollars mee te nemen voor de reis naar Peru?
En kan ik dollars ook op schiphol binnen of moet ik die bij gwk of bank halen vooraf?

Ook hoor ik verhalen dat je je ipad niet meer mee mag nemen in Zuid Amerika klopt dit? Schijnt dat ze hier strenger in zin geworden
28-07-2017 - 09:13 uur
Hi Peter,

Hartelijk dank voor je vraag!

Het excursiegeld en de fooienpot moet bij voorkeur in Peruaanse soles of in dollars betaald worden. Het bedrag voor de fooienpot staat aangegeven in euro's zodat je er een gevoel bij hebt wat je kwijt zult zijn. De excursiekosten staan genoemd in dollars omdat ze zo aan ons doorgegeven worden door ons lokale agentschap.
In Peru kun je pinnen met je bankpas (vergeet niet hem op 'wereld' in te stellen!), met je creditcard óf je kunt cash geld wisselen. Het is sowieso aan te raden om wat cash dollars op zak te hebben. Heel belangrijk is wel dat de dollars níet beschadigd mogen zijn, daar kunnen ze hier nog wel eens moeilijk over doen.

Hoop dat het zo duidelijk is!
Veel plezier alvast in Peru!
RE: Peter
27-07-2017 - 21:01 uur
In welke valuta moet het excursiegeld en de fooienpot betaald worden. Fooienpot staat aangegeven in euro's. Excursiekosten in dollars.
RE: Jessika
27-07-2017 - 19:58 uur
Hallo,

Ik ga in september de singlereis naar Peru doen.
Ik zie dat een bankpas en creditcard voldoende zijn.

Is het ook noodzakelijk om vooraf dollars te halen of valuta van Peru? Handig om ook cash euro's bij je te hebben?
25-04-2017 - 16:06 uur
Beste Rina,

Wat leuk dat je met ons mee gaat! Een creditcard is niet noodzakelijk, hoor. We komen onderweg genoeg pinautomaten tegen. Twee bankpassen, waarbij je er een als reserve achter de hand houdt, is een prima plan.

Zoals eerder al aangegeven, maak je bankpassen op tijd geschikt voor pinnen buiten Europa. Informeer even bij jouw bank hoe je dit kan regelen.

Groetjes,
FOX Reisleider
RE: Rina
25-04-2017 - 09:51 uur
Ik heb geen creditcard naar neem 2 verschillende bankpassen mee. Is dit voldoende?
14-11-2016 - 09:53 uur
Beste Miranda,

De munteenheid van Peru: de Peruvian Nuevo Sol. Je kunt overal eenvoudig pinnen en de creditcard gebruiken. neem voor de zekerheid wat cash euro's mee. Van te voren geld wisselen is niet nodig
Let op: maak je pas bij je bank geschikt voor pinnen buiten Europa.
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven