Land van de Heilige Inca's

Peru

Peru Reisleider

20-daagse single groepsreis Peru & de Inca's

Vertrek: 09-09-2016

Annabel
06-08-2016 - 17:03 uur
Hai Nicole,

Misschien heb je mijn vraag van over het hoofd gezien, ik ben dus zo vrij om m nog maar een keer te stellen.

In september komen we met een supergezellige single groep naar Peru en zal een groot deel daarvan ook de inca trail lopen. Nu vroeg ik mij af of jij weet bij welke organisatie Fox de Inca trail boekt, dan kan ik wellicht op hun website even kijken wat de mogelijkheden zijn m.b.t. slaapzakverhuur enz. Of misschien weet jij ook wel of er mummy slaapzakken te huur zijn of dat het van die rechte dekenmodellen zijn. Ik vraag dit omdat ik in een mummy zak geen oog dicht doe :-) en dan misschien beter in Nederland een slaapzak kan aanschaffen. Ik heb tevens een drager gehuurd, begrijp ik het goed dat ik van hun een zak krijg waar ik mijn eigen spullen in kan doen en dat ik dus niet zelf nog een tas/zak daarvoor hoef mee te nemen? (behalve mijn dagrugzak uiteraard)

Alvast bedankt voor je reactie.

Gr, Annabel
Er zijn 7 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 7
RE: Fox Reisleider
01-09-2016 - 20:21 uur
Hallo Peter,

Allereerst excuses voor het verlate antwoord. Door omstandigheden kon ik niet eerder antwoorden.
Je conclusie is echter correct: ter plekke kan álles nog bijgeboekt worden!
Zowel een drager kan geregeld worden, een slaapzak, een extra matrasje (je krijgt sowieso een dun matrasje, maar wil je extra comfortabel/warm liggen dan kan je zelf ook een matje meenemen). Alles is alsnog ter plekke boekbaar. Geen enkel probleem.

Voorafgaande aan de trail komt er iemand van de organisatie en vaak is dit de gids zelf al. Indien de gids, die meegaat op de trail, niet kan dan komt er een andere gids of contactpersoon en van deze persoon krijg je alle details te horen. Hier kan je dan alsnog dingen aangeven en bijboeken.

Indien jullie samen niet boven het gewicht uitkomen kunnen jullie inderdaad samen één pakketje samenstellen en samen dit aan de drager geven en de kosten delen.
Ik weet niet of jullie met een koffer reizen of met een rugzak?
Anders kan je één koffer/rugzak in Cusco achterlaten en alle benodigdheden voor de trail in een rugzak doen en dit aan de drager geven? Misschien een ideetje?
Veel plezier.
RE: Peter
28-08-2016 - 14:17 uur
Hallo Nicole,

De meeste vragen die ik had zijn al beantwoord op de vraag van Annabel.

Ik begrijp hieruit dat dus een drager ook nog ter plekke geregeld kan worden ? (Ik heb dat bij boeking niet gedaan) ook slaapzak etc.?

Wat ik wel lees op internet over de Inca trail is dat een drager ongeveer 15 +6 kg mag dragen. Zou ik evt samen met bijvoorbeeld Annabel (die wel al een drager geboekt heeft) van deze drager gebruik mogen maken ? Dan kunnen we de kosten delen, haha.

Anders kan ik dus altijd ter plekke nog een drager regelen en slaapzak?

Groet,
Peter
08-08-2016 - 20:15 uur
Ola chica,

Ja hoor, je mag aan die drager geven wat jij wilt. Als je hem met een knalgeel Schiphol tasje door de bergen wilt laten sjokken? Prima... Zolang je het maximum niet overschrijd, ook al doen ze daar niet heel moeilijk over met 1 of 2 kg extra dan is het prima. Voor hem is het natuurlijk alleen maar makkelijker als het licht(er) is. En het is ook alleen maar extra fijn en handig voor de drager als hij een klein(er) tasje heeft.

Ik begrijp uit het gehele verhaal, dat jij gewoon een lichte pakker bent. Meestal is het omgekeerd en weten mensen begod niet wat ze mee moeten en kunnen nemen. En dan nemen ze nogal snel (te)veel mee. Maar ik heb allang gezien, dat jij graag goed voorbereid op reis gaat! Je voorpret is al begonnen. Fijn toch? Mochten er nog meer vragen zijn dan hoor ik het graag...
RE: Annabel
08-08-2016 - 20:02 uur
Bedankt voor je snelle reply!
Ik was in de veronderstelling dat ik perse een rugtas moest geven aan de drager maar ik begrijp nu dat ik gewoon "een" tas mag geven met daarin mijn spullen, dat is prima.

Ik reis nl idd met een koffer deze reis dus vandaar dat ik even dacht dat ik twee rugtassen bij me moest hebben, aangezien de koffer achterblijft in het hotel.

Enne met kleding van de dag bedoelde ik de kledingstukken die ik later uittrek omdat het te warm is :-)
08-08-2016 - 18:32 uur
Hallo Annabel,

Even voor de duidelijkheid: jij gaat de 4-daagse trail lopen, toch? Dat begrijp ik toch goed?
Hoezo heb je het dan over een rugtas met kleding voor de dag?? Die kleding voor die dag heb je toch aan?
Je gaat de 4-daagse trail doen. Alles wat niet mee gaat op die trail, blijft in Cusco achter in het hotel. Dus je neemt een grote rugzak mee, waar je kleding voor 4 dagen in zit en al je benodigdheden. Al deze spullen moeten de mensen normaal gesproken zelf 4 dagen ronddragen.

In jouw geval draag je al die spullen ook 4 dagen rond, maar jij gaat er alleen niet zelf mee lopen slepen. Dus de drager draagt al jouw spullen voor die 4 dagen. Die rugzak die al jouw spullen bevatten, die neemt hij dus mee op zijn rug. Hoe jij die spullen mee wilt nemen? Dat is aan jou. Kom jij met 4 losse tasjes aan en die doe je in 1 zak, prima. Als hij het maar in één keer kan optillen. Maar het makkelijkste is om de gehele reis met een grote rugzak te doen. Dat is ook de bedoeling van de trail.

Jijzelf loopt de trail met een daypack zoals we dat noemen. Daar zit water, snacks, wc-papier, zonnebrandcreme, muggenspul, fototoestel, etc. Daar loop jij die 4 dagen mee. Maar je kleding, toiletspullen en andere dingen voor die 4 dagen, die heb je ook bij je. Alleen niet op jouw rug.

De slaapzak kan opgevouwen worden tot een minimaal rolletje en dat hangen ze onderaan de tas/zak. Als jij geen zak hebt dan kan je die altijd vragen ter plekke. Maar dan nog zal je die spullen mee moeten nemen vanuit het hotel. Hoe wil je die meekrijgen? Wil jij de gehele reis met een koffer maken? Hoe wil jij dan je spullen vanuit Cusco meenemen naar de trail? Losse tassen en het ter plekke in één tas doen? De meesten die de incatrail doen hebben zelf een grote rugzak en die gaat mee op de reis. Spullen die niet mee gaan die blijven achter (vaak in plastic tasjes...) in de storage opbergruimte in het hotel in Cusco. Hopelijk is het zo helder?
RE: Annabel
08-08-2016 - 17:44 uur
Bedankt voor de reactie maar dan heb ik toch weer een vraag, sorry!

Drager heb ik al gehuurd. Ik heb zelf een rugtas waar ik mijn water, kleding voor de dag, camera, petje etc. in draag.
Ter plaatse zal ik nog een slaapzak huren, begrijp ik het dan goed dat ik nog een flinke rugtas moet meenemen waar die slaapzak, schone kleren, toiletartikelen etc in meekan? of mag ik dit aanleveren in een grote zak en doen zij het dan zelf in een soort "reuze" plunjezak?

(Ik vraag het omdat ik bij meerdere organisaties heb gezien dat er een zak wordt geleverd waar tot 10 kilo in mag. Natuurlijk is het geen probleem als het anders werkt maar een slaapzak is bijv. niet een heel makkelijk item om nog even in een dagrugzakje te proppen, en ik wil ook niet zelf straks met een albert heijn tasje moeten lopen omdat de drager mijn rugtas alleen wil dragen haha)
08-08-2016 - 12:02 uur
Hallo Annabel,

Per abuis is gedacht, dat deze vraag reeds beantwoord was.
Excuses voor de verlate reactie.
Leuk dat je naar Peru komt! Een meer dan prachtige bestemming!

Ik kan je melden, dat de organisatie die wij boeken alles ter plekke nog kan aanbieden.
Je krijgt een briefing, voorafgaande aan het vertrek.
En daarbij wordt je gevraagd wat je nog nodig zou hebben.
Er is standaard een slaapmatje inbegrepen, wil je meer comfort, dan kan je een extra matrasje erbij boeken. Wil je een drager? Dan kan deze ook ter plekke nog geboekt worden. Wil je een slaapzak, dan wordt deze geleverd door de provider, tegen bijbetaling. Dus alles is alsnog ter plekke te regelen.
De provider die wij gebruiken is Peru Planet.

De dragers die je spullen dragen, dragen puur wat jij ze levert. Dus je gehele rugzak nemen zij op sleeptouw tot een max gewicht. Zij leveren dus geen zakken of tassen. Je pakt je hebben en houwen in de rugzak, die je mee wilt nemen en zij dragen dit voor je.
Veel plezier met de voorbereidingen en goede reis!
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven