Land van de Heilige Inca's

Peru

Peru Reisleider

18-daagse single groepsreis Peru & de Inca's (vanaf april 2017)

Vertrek: 25-07-2017

Frank
15-01-2017 - 21:16 uur
Beste Nicole,

Graag zou ik bij deze reis de 4-daagse Inca trail boeken. Hoe is deze te doen met hoogtevrees? Op sommige foto's zie ik wat smalle paadjes met diepe afgronden. Is dit de hele trail zo of valt het mee.

Groeten Frank
Er zijn 4 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 4
RE: Fox Reisleider
07-02-2017 - 21:45 uur
Kijk, dát zijn de berichten Frank!! Goed gedaan! En wat leuk, dat je zoiets unieks samen met je broer kunt delen? Geloof me, dit vergeet je nooit meer! En uiteraard kan je ervan genieten. Laat je me na afloop nog even weten hoe jouw ervaringen waren?
Helaas kan je me die niet zelf vertellen... Want ik doe dit jaar een aantal reizen in Peru en ook in april, maar niet deze single reis. Op deze datum zit ik ook niet meer in Peru, maar in Canada.
Geen zorgen, je bent altijd in goede handen bij een van mijn collega's.
Maar ik hoor na afloop van de reis graag hoe het geweest is!
In ieder geval heel heel veel plezier!
Geniet ervan.
Saludos,
Nicole
RE: Frank
07-02-2017 - 21:22 uur
Hallo Nicole,

Alsnog bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik heb de reis samen met mijn broer geboekt. En we gaan toch de Inca trail lopen. We denken er toch van te kunnen genieten!

Tot de 25e juli.

Groeten Frank
16-01-2017 - 02:59 uur
Vervolg 2/2:

Nogmaals beste Frank, hoogtevrees is voor een ieder weer anders. En ik weet dat het enorm erg kan zijn. Maar hoe sta je erin? Als je je focus op de verte legt en niet naar de dieptes zou kijken? Kan je het dan aan? Of denk je dat je er dan niet van kan genieten? Dat zijn de dingen die je jezelf moet afvragen. Je loopt de trail nooit alleen, mensen zijn onderweg zeer behulpzaam en de gids(en) ook. Maar als je 4 dagen lang met stress en dichtgeknepen billen moet lopen is het misschien niet de juiste keuze? Het moet namelijk puur genieten zijn dit! Het is ook geen bergbeklimmen hè. Het is een trekking, een wandeling, een zware hike, zo moet je het zien. Er zijn geen rare hangbruggen, touwladders, etc. Het is een wandelpad, aangelegd door de Inca's. Maar soms loop je dus met een prachtig uitzicht aan je linkerkant en geen muur of houvast en dan heb je aan de rechterkant een berg. Zou je dit aankunnen? Kan je dan genieten van al het moois wat je voor en naast je ziet? Dat moet je je afvragen. Zo ja? Dan moet het geen probleem zijn. Hopelijk heb ik je er iets mee kunnen helpen?
16-01-2017 - 02:58 uur
Hallo Frank,

Mijn antwoord heeft teveel tekens, dus ik hak mijn antwoord even in 2 stukken....:

Dat is een lastige vraag Frank om te beantwoorden...
En het ligt er ook een beetje aan, hoe erg je hoogtevrees is?
Ben je zo iemand, die wel op een hoge berg kan staan en van het uitzicht kan genieten, zo lang er een hek voor zit? Of durf je niet eens naar beneden te kijken? Kan je op een balkon 5 hoog staan? Of is dat niet mogelijk? Er zitten grote verschillen in hoogtevrees.

Besef je ook heel goed: gedurende de gehele reis door het mooie Peru, kom je meerdere keren op grote hoogtes. Of zijn er afgronden te zien, canyon's, vergezichten.
Maar nérgens loop je er zo dichtbij en langsaf als in Machu Picchu.
Overigens: ook al ga je de trail niet lopen? Dan nog krijg je te maken met de hoogteverschillen op de site zelf. En deze zijn voor sommige mensen met hoogtevrees al heftig.
Maar in dat geval kan de tourleader in samenwerking met de lokale gids een alternatieve, kortere route regelen, zodat deze mensen niet alles hoeven te doen. Maar feit is: klimmen blijft het! Daar kom je niet onderuit. Ook op de site zelf.

Dan specifiek terug naar je vraag.
Ja, gedurende de 4-daagse trail kom je echt bij punten, waar je diep het dal in kijkt en loop je langs smalle paadjes, richels en canyon's.
Het is een zware inspanning, je bent moe, dus vergeet niet, dat je lichaam sowieso anders zal reageren. Het is altijd raadzaam om wandelstokken mee te nemen, ongeacht hoogtevrees of niet.

Alle vier de dagen loop je over authentieke Inca-paden. En deze zijn erg smal, ongelijk, groter en kleiner en lopen langs richels, canyons en bergen. De ene dag moet je klimmen en de andere dag iets meer afdalen. Maar alle dagen loop je over ditzelfde pad. Je krijgt er dus alle dagen mee te maken.

Kan je het aan? Ik kan dat niet beoordelen Frank.
Er gaat uiteraard een team van mensen mee, maar je loopt op eigen tempo en je bepaalt zelf hoe snel of langzaam je gaat.
Verder kan je er voor kiezen om je rugzak wel of niet zelf te dragen. Je kan een drager inhuren, zodat je de trail dan zelf zou lopen met alleen een klein rugzakje op de rug. Dit kan qua balans ook enorm schelen. Dat je niet zwaarbeladen de berg op én af moet. De een vindt het naar boven gaan zwaarder qua inspanningen en de ander heeft meer moeite met het afdalen en voelt dit heftig in de knieën.
Op sommige punten zijn de paden weer wat breder, zodat je met 2 tot 3 personen naast elkaar zou kunnen lopen, dus dat is wat makkelijker qua ruimte. Sommige paden zijn echter wel steil.
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven