Land van de Heilige Inca's

Peru

Peru Reisleider

Hoogtevrees

Jan
03-10-2017 - 11:37 uur
Hallo,
Allereerst mijn complimenten voor de uitermate heldere, informatieve antwoorden op dit forum!
Mijn vraag: Het lijkt mij prachtig om deze reis naar Peru te maken en ook om de Inca trail te lopen. Nu heeft mijn vrouw nogal last van hoogtevrees. Daarbij moet o.a. gedacht worden aan smalle paadjes langs diepe afgronden, bergpassen, smalle (hang-)bruggetjes en ook bijv. metalen raster-trappen waar je doorheen kunt kijken. Dat maakt het maken van mooie wandelingen door 'onherbergzaam gebied' vaak lastig.
- Is deze rondreis Peru, gezien deze belemmering, aan te raden?
- Is de Inca-trail te doen voor haar?
Alvast bedankt voor uw reactie!
Met vriendelijke groet,
Jan
Er zijn 2 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 2
RE: FOX Reisleider
11-10-2017 - 16:09 uur
Hallo Jan,

Hartelijk dank voor de positive feedback!

Wat fijn om te horen dat je interesse hebt in deze mooie en afwisselende bestemming! De Inca Trail is niet aan te raden voor mensen die last hebben van hoogtevrees. De omschrijving smalle paden langs afgronden, smalle bruggen e.d. is een goede omschrijving.

Binnen ons aanbod hebben wij de 18-daagse groepsrondreis Peru en de Inca's. Het absolute hoogtepunt van deze reis is de heilige Incastad Machu Picchu. De schitterende plek bereiken we per busje van Agua Calientes via een slingerweg naar boven brengt. De wandelpaden zijn niet al te breed, niet echt geplaveid en de mogelijkheid om je overal te kunnen vasthouden is niet overal aanwezig. Er zijn veel steile trappen en smalle paadjes. Je zou vanaf de ingang wel een stuk kunnen lopen om in ieder geval van het uitzicht over Machu Picchu te kunnen genieten.

Tijdens deze reis komen we soms op grote hoogte (we rijden bv. over een piek van 5.000 meter en verblijven op 3.500 meter hoogte).

Het is raadzaam om het dagprogramma op de website van FOX goed door te nemen. Ik raad deze reis niet af ondanks de soms grote hoogtes. Er zijn vaker mensen op reis meegegaan naar Peru die last hadden van hoogtevrees. Globaal is de reis goed te doen met hoogtevrees.

Groet!
RE: de reisleider
07-10-2017 - 16:04 uur
Goede middag,

Peru is een bestemming waar u geregeld op hoogte zult reizen. De bussen zullen in de Colca Canyon een flinke stijging maken. Ook tijdens de Inca trail zult u over smalle paadjes lopen en de diepte naast u zien.
Het is een bestemming die ik niet als eerste zal adviseren als iemand erge last van hoogtevrees heeft.
Al kan dit op elke bestemming voorkomen.
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven