Land van de Heilige Inca's

Peru

Peru Reisleider

Reizen door Peru met een ernstige allergie voor melkeiwitten

Anita
19-03-2017 - 17:32 uur
Hallo Nicolle,

Op 16 april as start onze reis naar Peru. Wij reizen met zijn drieen waaronder onze dochter, 24 jaar en anafylaxis patient voor koemelk eiwitten. Dat wil zeggen dat zij zo allergisch is dat een druppel melk op haar huid (laat staan dat het in het eten zit) haar al in een anafylactische shock kan brengen. Je snapt dat zij heel erg allert moet zijn op wat zij eet. Kun jij aangeven hoe we dat het beste in Peru aan kunnen pakken? Kun je de mensen daar vertrouwen op hun antwoord of er melkbestanddelen in het eten zitten?
Hebben ze er bijvoorbeeld brood dat op waterbasis wordt gemaakt (zoals een stokbrood in Frankrijk).
alle tips hierover zijn welkom.

Wij horen graag van je namens Sharon,
Anita Besselink
Er zijn 1 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 1
RE: FOX
20-03-2017 - 15:55 uur
Beste Anita Besselink,

U kunt er helaas nooit van uit gaan dat diegene die u het vraagt, daadwerkelijk weet of er melk bij de bereiding van bijv. het brood gebruikt is.

Ik raad u aan een brief van uw huisarts/apotheker mee te nemen, opgesteld in het Engels en/of Spaans. Tevens dient u als voorzorgsmaatregel medicijnen mee te nemen, daar het niet zeker is dat deze (overal) verkrijgbaar zijn in Peru.

U kunt ook zelf een verklaring opstellen, iets in de trant van:
"Yo, Sharon (volledige naam), tengo una alergía severa a la leche de vaca. No puede ingerir ningún producto que sea elaborado con vaca de leche. Incluso el contacto de lecha de vaca con la piel, puede causar un shock anafiláctico; una grave reacción que puede poner en riesgo la vida".
Hetgeen betekent: "Ik Sharon (...) ben zwaar allergisch voor koemelk. Ik kan geen enkel product verdragen waar koemelk in verwerkt is. Zelfs het contact van koemelk met mijn huid kan een anafylactische shock veroorzaken; een zwaar allergische reactive die levensgevaarlijk is".

Hartelijke groet,
de FOX reisleidster
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven