Het land van de glimlach

Thailand

Thailand Reisleider

Groepsrondreis Noord-Thailand

Joeri Vissers
27-12-2015 - 23:35 uur
Beste Ilse

Ik overweeg sterk om tijdens de Belgische paasvakantie (vanaf 26 maart) met mijn 13-jarige zoon de groepsrondreis Noord-Thailand te maken. Het programma op de FOX website ziet er veelbelovend uit en we willen aan zoveel mogelijk optionele excursies deelnemen om het maximale uit deze reis te halen. Voor de prijs waaraan FOX deze reis aanbiedt, kan ik ze zelf niet organiseren, en met een kind van 13 wil ik liever niet op de bonnefooi reizen.
Nu lees/hoor ik her en der dat er tijdens het programma enkele jaren geleden nogal wat min of meer 'verplichte' fabrieksbezoeken (m.a.w. koopexcursies) gepland waren. Dit is absoluut niets voor ons, en al zeker niet als het om bv. een juwelierszaak gaat. Staan deze bezoeken nog steeds geprogrammeerd in de rondreis en zoja, is het bezoek dan verplicht of kan je op eigen houtje beslissen tijdens de beschikbare tijd iets anders te doen. Ik weet uiteraard ook dat gidsen en reisleiders voor een gedeelte op commissie werken - daar is op zich ook niets mis mee - maar ik ga er dan van uit dat ik mijn steentje op dit vlak voldoende bijdraag door heel wat optionele excursies te boeken.
Mijn tweede vraag betreft de gratis excursie naar het Doi Inthanor National Park bij het boeken van 3 andere excursies: is dit enkel geldig als de 3 excursies ter plaatse geboekt worden, of komt het vooraf boeken van het Elephant Nature Reserve hierbij ook in aanmerking (we willen immers zeker zijn van een plaatsje daar).

Alvast hartelijk dank
J. Vissers
Er zijn 2 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 2
RE: FOX Reisleider
29-12-2015 - 10:12 uur
Beste Joeri,

Voor wat betreft de excursies: Als je de excursie naar het Elephant Nature Park in Chiang Mai als extra optie bij de reis boekt (je komt 'm vanzelf tegen bij de derde stap in het boekingsproces), dan telt deze ook gewoon mee bij de drie excursies die je moet boeken om gratis naar het Doi Inthanon National Park te gaan.
RE: FOX Reisleider
28-12-2015 - 21:39 uur
Beste Joeri,

De laatste jaren hebben we geprobeerd de fabrieks/winkelstops zodanig te beperken, dat we alleen nog de locaties bezoeken die wat toevoegen aan de reis, bijvoorbeeld door te laten zien hoe bepaalde lokale producten gemaakt worden, voor je ze kunt kopen. Uiteraard zijn jullie niet verplicht om mee naar binnen te gaan en kun je in plaats daarvan een rondje lopen in de omgeving. Meestal duren deze stops niet langer dan 20-30 minuten, dus het stelt niet al teveel voor.

Je vraag over de excursies heb ik doorgestuurd naar mijn collega's op kantoor, daar kom ik morgen even op terug.
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven