Het land van de glimlach

Thailand

Thailand Reisleider

11/12 daagse Combireis Krabi - Koh Phi Phi - Phuket

S.K.
30-01-2016 - 16:33 uur
Eind februari 2016 ga ik met mijn zwangere vriendin deze combireis maken naar Krabi, Koh Phi Phi en Phuket. Echter zou het zika-virus half januari jl. bij een Thaise man gesignaleerd zijn die in Taiwan is tegengehouden en in quarantaine is gesteld. Zoals wellicht bekend is bij u, heeft dit virus, dat door de aedus aegypti mug wordt overgedragen, een ernstig effect op de ontwikkeling van hersenen en schedel van ongeboren baby's. Alleen Zuid-Amerika en met name Brazilië is momenteel veel in het nieuws, maar u kunt zich voorstellen dat wij ons wel enige zorgen maken. Op de website van het RIVM staat Thailand namelijk ook geregistreerd. Ik hoop dat u ons meer kunt vertellen over de aanwezigheid van muggen, waar we op moeten letten in deze regio van Thailand en wellicht heeft u andere tips.
Er zijn 1 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 1
RE: FOX Reisleider
31-01-2016 - 11:31 uur
Beste S.,

Februari en maart zijn de maanden waarin de minste neerslag valt in dit gebied, en daardoor zijn er minder muggen actief. De luchtvochtigheid blijft echter relatief hoog, dus er bestaat altijd een kans om gebeten te worden. Goede bescherming in de vorm van lange mouwen en het gebruik van DEET is daarom belangrijk. Op de website van het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering (www.lc.nl) is meer te lezen over het gebruik van DEET bij zwangerschap, en andere preventieve maatregelen. Voor meer informatie kun je ook altijd even contact opnemen met onze kantoormedewerkers via de link ' contact' bovenaan deze pagina.
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven