Het land van de glimlach

Thailand

Thailand Reisleider

Phuket in juni

Nine Langenberg
05-01-2016 - 15:15 uur
Geachte Ilse

Ik wil in juni met mij partner op vakantie naar Thailand. We zijn van plan om de combireis Bangkok, Koh Samui en Phuket te doen. Nu hoor ik van verschillende mensen dat het niet verstandig is om in juni naar Phuket te gaan i.v.m. het regenseizoen. Wat adviseert u? En is het mogelijk om gewoon een koffer mee te nemen, of adviseert u een rugzak i.v.m. het vervoer naar de verschillende accommodaties?

Vriendelijke groet,

Nine Langenberg

Er zijn 5 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 5
RE: FOX Reisleider
02-06-2017 - 10:43 uur
Beste Nei,
Van juni tot en met oktober is het regenseizoen, dit betekent echter niet dat het de hele dag regent. De regent komt voor in heftige, maar korte buien, meestal aan het eind van de dag. Na de bui klaart het doorgaans snel weer op en gaat de zon weer schijnen. Reizen in deze periode heeft ook als voordeel dat het overal een stuk minder druk is in Thailand.

Groetjes
RE: Nei
01-06-2017 - 13:02 uur
Hallo,

Ik ben van plan om rond 12 juni naar Thailand te gaan. Ik hou van zon, zee, strand vakanties en wil daarom erg graag naar Phuket. Ik lees echter dat het dan regentijd is en vraag mij af waar van Thailand ik het beste kan gaan rond deze periode zonder al te veel regen en dus alsnog een lekkere zon, zee, strand vakantie kan hebben.

Groetjes
26-01-2016 - 21:03 uur
Beste Rick,

Juni is het begin van het regenseizoen. Vaak heb je aan het eind van de middag een bui van 1 a 2 uur. Tijdens het regenseizoen kan het ook wel eens een dag regenen, maar jullie zitten aan het begin dus statistisch gezien nog niet de meeste regen.
Er is veel te doen in Phuket, ook tijdens mogelijke regendagen. Denk bijvoorbeeld aan raften, een fietstoer door Phuket, een kano tocht in de Phang-Nga baai. Er zijn ook diverse excursies te maken naar eilanden in de omgeving. Wat uniek is in Phuket, is het bijwonen van een travestieten show van Simon Cabarat. Deze staat bekend om haar mooie kleding en hoogwaardige show.
RE: Rick
26-01-2016 - 18:35 uur
Goede avond,

Nou ga ik ook samen met mijn vriendin in Juni naar Phuket...wat betreft de kans op nat weer, in hoeverre spreken we van langdurige regenbuien en in hoeverre van de kortere buien? Even een bui vind ik niet heel erg maar langdurige buien waardoor je "gedwongen" binnen zit, zou vervelend zijn.
+ wat zijn nou echt dingen die we moeten zijn in Phuket? We gaan namelijk sowieso naar Phang Nga Bay...maar wat zijn nog meer aanraders en must do excursies?

Vriendelijke groet,
Rick
06-01-2016 - 00:20 uur
Beste Nine,

Leuk dat jullie naar Thailand willen! Bij deze reis kun je zeker een koffer meenemen. Maar ik zou zeggen, kies welk bagagestuk jij het handigst vindt.

Het zuiden van Thailand kent een droog en heet seizoen van december tot mei, en een regenseizoen van mei tot december. De oostkust, waar Koh Samui ligt, heeft eigenlijk zelfs twee regenseizoenen; de eerste van mei tot augustus, waarin hier relatief weinig regen valt, en de tweede van oktober tot december, waarin de regens zwaar kunnen zijn en lang kunnen duren. Phuket ligt aan de westkust, daar valt meer en langdurig regen dan aan de oostkust. Juni is dus het begin van het regenseizoen met in Phuket de meeste kans op nat weer. Veel plezier in Thailand!
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven