Het land van de glimlach

Thailand

Thailand Reisleider

Advies vertrek maand Het Gouden Zuiden

Jenny
26-01-2017 - 15:44 uur
Ilse,

Ik denk erover om de singlereis naar het Gouden Zuiden te boeken.
Welke maand adviseer jij om deze reis te boeken rekening houdend met het regenseizoen in die regio?
Daarnaast heb ik nog de vraag waarom de annuleringsvoorwaarden voor de maand september afwijken van de rest.

Ik zie graag een reactie tegemoet.

Groetjes Jenny
Er zijn 1 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 1
RE: FOX Reisleider
27-01-2017 - 08:31 uur
Beste Jenny,
Aangezien je van centraal Thailand naar zuid-Thailand reist, kun je altijd wel te maken hebben met een regenbui, welke periode van het jaar je ook naar Thailand komt. De echte regenperiode voor de eilanden bij Koh Samui begint meestal halverwege september/begin oktober en loopt door tot het einde van het jaar. Traditioneel gezien zijn maart, april en soms ook mei de meeste warme en droge maanden. Ideale tijd voor de regio Koh Samui vind ik persoonlijk van juni t/m september. Het is dan niet zo heet in Thailand als de maanden er voor, je hebt kans op een enkele bui maar dat zorgt juist voor een welkome verkoeling!

De afwijkende voorwaarden voor het vertrek in September hebben te maken gehad met de KLM Werelddeal weken. Deze zijn echter afgelopen, dus de afwijkende voorwaarden zijn komen te vervallen.

Succes met je keuze en hopelijk zie ik je in Thailand!
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven