Het land van de glimlach

Thailand

Thailand Reisleider

Cash menemen

Everlien
05-03-2017 - 16:44 uur
Hallo Ilse,

Is het wijs om wat extra euro's mee tenemen voor de eerste dagen.
Lees wel dat er overal gepind kan worden, is dit ook bij elke bank mogelijk?
In andere landen is dit nl niet altijd het geval ( uit gezonderd de credit kaart )
Er zijn 5 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 5
RE: FOX Reisleider
10-07-2017 - 11:19 uur
Beste Daniëlle,
Je kunt met je gewone bankpas gemakkelijk geld opnemen in Thailand. Een Visa of Mastercard is handig om mee te nemen voor noodgevallen; geld hiermee opnemen is doorgaans duurder dan met een bankpas. Euro's kun je op verschillende plaatsen inwisselen, het is handig om voor zekerheid iets mee te nemen mocht het pinnen bij de automaat een keer niet lukken.
RE: Danielle
10-07-2017 - 10:54 uur
Hoi Ilse is het dan verstandiger om een ANWB visa kaart mee te nemen of maakt dat qua pin mogelijkheden niet uit?Euro's kan je dus eigenlijk overal wel omwisselen?Wij gaan de rondreis noord Thailand doen.
RE: FOX Reisleider
29-03-2017 - 13:17 uur
Hallo Angela,

Nogmaals: pinnen kan op heel veel plaatsen in Thailand en je kunt euro's meenemen om ter plaatse te wisselen. In Nederland geld wisselen is niet nodig. Het kan wel, maar dan krijg je een veel slechtere koers.
RE: Angela
27-03-2017 - 19:43 uur
Ik ga in April naar Thailand en weet nu niet zo goed wat ik moet doen qua geld.
Moet ik hier in NL geld gaan wisselen of euro's meenemen en die in Thailand wisselen?
Of juist daar pas geld pinnen?
Ik hoor zoveel verschillende verhalen dat ik het gewoon niet meer weet. Vind het namelijk ook wel beangstigend om te horen dat er gepind wordt zonder dat er geld wordt ontvangen etc.
RE: fox
06-03-2017 - 16:26 uur
Beste Everlein,

Er zijn door heel Thailand ATM machines waar je kunt pinnen. De bankpas moet echter wel geschikt zijn voor pinnen in het buitenland (let op het Maestro teken op de pas) en moet vaak voor vertrek even omgezet worden naar geld opnemen buiten Europa. Bij aankomst op de luchthaven van Bangkok is de eerste mogelijkheid om geld te pinnen. Wij adviseren altijd wel om een creditcard /of bedrag aan contant geld mee te nemen voor de noodgevallen.

De FOX reisleider
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven