Vietnam

Vietnam Reisleider

25-daagse Easy Going groepsrondreis Beste van Vietnam

Vertrek: 22-01-2018

Cees Bogaart
11-09-2017 - 12:41 uur
Op 17 februari 2018 is in Vietnam het jaarlijkse vier daagse TET feest.
Bij vertrek in februari valt dit feest dus in de reisperiode van de 25 daagse Easy Going Trip.
In hoever beïnvloed dit feest het programma ? (Winkels/attracties gesloten en zo)
Er zijn 3 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 3
RE: Jaap de Boer
13-11-2017 - 19:50 uur
Ook de reizen die in februari vertrekken (daar zijn wij in geïnteresseerd) hebben met het Tet-festival te maken. Het antwoord vind ik niet zo duidelijk. Citaat:
In 2018 vindt het Test festival plaats van 9 t/m 23 februari. Gedurende het Tet festival en ongeveer een week voor en na de festiviteiten zijn veel musea, winkels, markten en restaurants gesloten.
Einde citaat.
Moet ik dat nu lezen als : "Tet is op 16/2, van alles is gesloten van 9 t/m 23 februari" of als: "het festival is van 9 t/m 23 februari en een week daarvoor en daarna, dus van 2 februari t/m 2 maart is van alles gesloten"?
RE: FOX Reisleider
02-10-2017 - 16:48 uur
Het Tet festival is één van de belangrijkste feestdagen in Vietnam. Voor de Vietnamezen betekent dit een week lang feest. Tempels worden versierd en elke regio heeft rituelen tijdens het feest. Door de versieringen ziet Vietnam er tijdens deze periode erg kleurrijk uit!

In 2018 vindt het Test festival plaats van 9 t/m 23 februari. Gedurende het Tet festival en ongeveer een week voor en na de festiviteiten zijn veel musea, winkels, markten en restaurants gesloten. Vanwege de festiviteiten kan het druk of juist heel rustig zijn op de weg. Hierdoor kan het dagprogramma qua tijdsindeling afwijken ten opzichte van het standaardprogramma. De drijvende markten in de Mekong Delta zullen bijvoorbeeld niet plaatsvinden van 16 t/m 25 februari.

Het Tet festival heeft dus invloed op het standaardprogramma. Je wordt hierover door ons geïnformeerd als je binnen deze periode reist.

Groeten uit Hanoi
RE: Hanneke van der Burg-De Kleermaeker
12-09-2017 - 22:20 uur
Als wij de reis op 22 januari beginnen, keren we volgens mij op 15 februari terug. Dan hebben we hier geen probleem mee.
footer-vraaghetdefoxreisleider

Heeft u een praktische vraag over één van onze bestemmingen?

Vraag het de FOX reisleider
Terug naar boven