Vietnam

Vietnam Reisleider

Geld wisselen

Cees
11-01-2018 - 15:05 uur
Had even een vraagje, wij gaan in februari met een Fox rondreis naar Vietnam, is het aan te raden om voor de eerste uitgaven in Vietnam bij aankomst op de luchthaven alvast geld te wisselen?
Er zijn 5 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 5
RE: De Reisleider
26-04-2018 - 13:02 uur
Beste Mieke,

De reisleider zorgt ervoor dat je onderweg regelmatig kunt pinnen. Daarnaast wordt er bij aanvang van de reis, door de reisleider gevraagd welke optionele excursies je gedurende de reis wilt doen. Hij zal dan ook uitleggen wat er moet worden betaald. Soms betaal je in delen en soms in één keer. Dat is verschillend, de reisleider zorgt er voor dat je dan ook tijdig kunt pinnen. Daarnaast worden de excursies in lokale valuta betaald. Op de website van FOX zie je welke excursies voor de door jou gekozen reis van toepassing zijn inclusief de kosten hiervoor. Hoeveel geld je mee moet nemen op reis is voor ieder verschillend. Pinnen is makkelijk.

Voor wat betreft de uitgaven per dag kan ik je informeren dat je gemiddeld 37 euro p.p.p.d kwijt bent inclusief excursies, fooien, maaltijden en entreegelden. exclusief drankjes , souvenirs. Dit is, zoals gezegd, een gemiddelde. Op de website van FOX kun je onder praktische informatie van de bestemming zien wat maaltijden ongeveer kosten. De excursie bedragen staan ook op de website vermeld, dus je kunt al redelijk een inschatting maken.

Ik hoop dat je met deze informatie is kunt. Maak je verder geen zorgen want je kunt de reisleider altijd om advies vragen.

met vriendelijke groet,
De Reisleider
RE: Mieke
22-04-2018 - 09:34 uur
Beste,

Voor een reis van 21 dagen, hoeveel euro’s nemen we dan best mee per persoon? En wisselen we vooraf best ook nog een bedrag bij de bank in de lokale munt of kan dat best ter plaatse?
Is er een bedrag die we bij het begin van de reis moeten betalen aan de reisleiding voor fooien en overige maaltijden? Zoja hoeveel en kan dat in euro’s of via bankcontact?

Met vriendelijke groeten,

Mieke Tanghe
03-04-2018 - 14:52 uur
Beste Marion,
Onderstaande regels zijn van toepassing:
Invoer
•Binnenlandse betaalmiddelen mogen vrij worden ingevoerd. Bedragen boven een waarde van VND 15 miljoen moeten worden aangegeven.
•Buitenlandse betaalmiddelen boven een waarde van USD 5.000 moeten worden aangegeven.
•Buitenlandse betaalmiddelen onder een waarde van USD 5.000 die bij buitenlandse banken worden gestort, moeten worden aangegeven.

Uitvoer
Binnenlandse betaalmiddelen mogen vrij worden uitgevoerd. Bedragen boven een waarde van VND 15 miljoen moeten worden aangegeven.
•Buitenlandse betaalmiddelen mogen worden uitgevoerd tot het bedrag dat bij invoer is aangegeven.
•Bij de uitreis moeten nota's van uitgaven worden overlegd.
Wellicht tot ziens in Vietnam.
De Reisleider
RE: Marion
31-03-2018 - 13:47 uur
Goedemiddag
Klopt het dat je maximaal 15 miljoen vnd in mag voeren?
En kunt u mij vertellen hoeveel contant geld er ingevoerd mag worden?

Alvast bedankt
Gr Marion
12-01-2018 - 10:39 uur
Hallo Cees,
De reisleider zorgt altijd dat de gast even ergen kan pinnen en of wisselen. Hij weet vaak de beste plaatsen. Daarnaast goed om te weten dat, Euro's rechtstreeks kunnen worden gewisseld, ook bij alle hotelbalies en worden lokaal vaak ook al als betaalmiddel geaccepteerd. Wij adviseren je om niet zoveel US-dollars mee te nemen, u kunt in de meeste plaatsen tegenwoordig met Euro’s terecht.

Ik zou mij niet al te veel zorgen maken. Na aankomst zal De Reisleider je verder helpen.

Ik wens je een hele fijne reis toe.
Terug naar boven