Wat gebeurt er als u een boeking op aanvraag doet?

Alles over een reservering Op aanvraag

Wat gebeurt er als u een boeking op aanvraag doet?

Uw boeking is op aanvraag. Dit betekent dat de door u geboekte reis, of enkele onderdelen van de reis, niet direct vanuit onze voorraad beschikbaar zijn. Wat betekent dit nu eigenlijk precies?

  1. Wij gaan nakijken of er plaatsen in het vliegtuig zijn
    Onze afdeling Traffic neemt contact op met de luchtvaartmaatschappij om uw plaatsen op de gewenste datum in het vliegtuig te reserveren.
  2. We nemen we contact op met onze lokale partners
    Vervolgens nemen we contact op met onze lokale partners om de beschikbaarheid van het reisprogramma en alle hotels na te gaan. De afdeling Operations stuurt via ons extranet een bericht naar onze lokale vertegenwoordiging en informeert of de hotels kamers vrij hebben.
  3. We informeren u zo spoedig mogelijk
    Zodra uw boeking op aanvraag bij ons is ontvangen, streven we ernaar om u binnen 5 werkdagen te informeren over deze extra inkoop. Vertrekt u binnen twee weken? Dan hoort u binnen 48 uur van ons.
  4. We maken de boeking direct voor u in orde
    Is de gehele reis voor u beschikbaar, dan maken we de boeking direct voor u in orde. Uw boeking is dan direct voor u bevestigd en daarmee definitief geworden. Controleert u uw gegevens in uw FOXBOX altijd extra goed. U ontvangt vervolgens binnen enkele dagen uw boekingsbevestiging.
  5. We bespreken mogelijke alternatieven met u
    Soms is de vlucht of een hotel niet beschikbaar en lukt het ons onverhoopt niet om uw aanvraag te bevestigen. Dan bellen we u direct en bespreken mogelijke alternatieven.
  6. Kosteloos annuleren bij extra kosten
    Het kan ook gebeuren dat een luchtvaartmaatschappij of een hotel wegens beperkte beschikbaarheid een toeslag doorberekent. Ook in dat geval nemen wij meteen contact met u op om dit te bespreken. U kunt uiteraard kosteloos annuleren, indien u hier niet akkoord gaat.
  7. Een lopende aanvraag annuleren?
    Wanneer u een lopende aanvraag annuleert zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen ad. € 50,- per persoon. Annuleert u een lopende aanvraag binnen 6 weken voor vertrek, bedragen de kosten € 50,- per persoon plus eventuele kosten afhankelijk van de door de luchtvaartmaatschappij en/of lokale agentschap berekende annuleringskosten en volgens eventueel geldende speciale voorwaarden.
  8. Gefeliciteerd, uw gaat op reis!
    Zodra in uw FOXBOX de status van uw reis op Factuurcontrole staat of als u de boekingsbevestiging en/of factuur ontvangen heeft, dan is de boeking definitief en kunnen de voorbereidingen voor uw reis beginnen. Let op, de FOX-Annuleringsvoorwaarden zijn nu van toepassing.

Heeft u nog vragen?

Heeft u nog vragen dan helpen we graag verder op weg. Onze reisspecialisten staan u graag te woord.

Naar de klantenservice

Nieuws

Nieuws & Actuele Zaken

Bekijk alle actuele zaken die betrekking kunnen hebben tot het uitvoeren van onze reizen of de voorbereidingen op een reis. Ook vindt u hier het laatste reisnieuws en interessante nieuwsfeiten.

Naar het laatste nieuws