Zuid-Afrika

Zuid-Afrika Groepsreizen

16-daagse groepsrondreis Beste van de Kaap

Vertrek: 08-03-2018

Henriette
10-10-2017 - 19:24 uur
Beste medereizigers,
Wij, Henriette en Hans, gaan voor het eerst een groepsrondreis met FOX maken naar Zuid-Afrika en we zien er naar uit!
Het zou leuk zijn om via het forum kennis te maken met onze medereizigers en wellicht al vanaf Schiphol samen op te trekken.
We wachten met belangstelling de reacties af!
Er zijn 75 reacties gevonden
Nu getoond reacties 1 t/m 30
RE: Paul en Ria
24-03-2018 - 12:03 uur
We zijn weer veilig thuisgekomen na een avondje Van der Valk Schiphol. Eigenlijk probeerden we gisteren toch wat vroeger te vertrekken, maar ons autootje weigerde dienst. In een kwartiertje stond de wegenwacht al klaar, wat een verschil met België...
Daarnet vulde ik onze reisbeoordeling in. Wat een prachtervaring was dit. Ondanks de drie dagen regen houden we er prachtige herinneringen aan over. De groep was fantastisch - we leerden zeer mooie mensen kennen. Die ene keer dat iemand met een hoog stemmetje me 'neuroot' noemde neem ik maar op als de uitzondering die de regel bevestigt dat Nederlanders hele leuke mensen zijn.
De natuur die we mochten ervaren die twee weken overtuigt ons van de mening dat we ooit terug keren naar dit land. Mocht er toch geen paradijs komen na ons leven, zullen we het zeker terugvinden in Zuid Afrika!
Het afscheid op de luchthaven was zeer warm en welgemeend. Dank jullie voor de fijne reis en misschien tot een volgende keer!
Paul en Ria (Brugge)
RE: Martha
18-03-2018 - 05:52 uur
Wij gaan om 8 uur vertrekken Nasr Buffelsdrift.
RE: Henriëtte
17-03-2018 - 21:58 uur
Bea, wat fijn om te horen dat Nico alweer thuis is, en nu het revalidatietraject in. Ontzettend jammer dat we deze reis niet mee kunnen maken. Wij willen de reis zeker nog gaan maken, dus wie weet treffen we elkaar dan misschien nog! En voor de reizigers nu, nogmaals geniet!
RE: Bea en Nico
17-03-2018 - 14:33 uur
Hier even een update vanuit de ziekenboeg. Nico is gisteren met succes aan zijn rug geopereerd en vandaag thuis gekomen. We gaan nu een revalidatie traject in van 3-6 maanden. De pijn is nu al beter.
Henriëtte, fijn te horen dat je ook weer mobieler bent.
Wij wensen de rest van de groep nog een paar fantastische dagen. Wij reizen op afstand mee.
Hartelijke groeten.
15-03-2018 - 20:52 uur
Beste allemaal,
Wat heerlijk dat jullie zo genieten van deze reis. Wij vinden het zo jammer dat we het moeten missen, maar helaas. Mijn enkel is uit het gips, nu een brase en voorzichtig weer opbouwen. We hopen dat deze reis nog wordt aangeboden met BA (met Emirates vind ik de reistijd te lang) en dan gaan we opnieuw boeken. Voor jullie nog een hele fijne week toegewenst!
15-03-2018 - 20:31 uur
Hè Peter, een beetje laat maar wel erg leuk. We zijn blij met deze gezellige groep en vermaken ons goed. Henriette en Hans jullie missen heel veel, het is beregezellig.
Nico heel veel succes met de operatie, en veel beterschap van deze groep.
RE: Rianne en peter
15-03-2018 - 15:27 uur
Ik zie nu pas dat er een forum is.
Ik voeg ons graag toe maar dat is wel aan de late kant want we zijn er al, en ik heb nu effe tijd want het is een regendag,
RE: Neeltjeklis@hotmail.com
06-03-2018 - 22:19 uur
Wij checken bij de balie in
Tot donderdag
06-03-2018 - 17:52 uur
Wij zijn er klaar voor maar hebben nog geen koffer gepakt. Doen we morgen. Wel hebben we er erg veel zin in en heeeel blij met de 30 graden. Winterkleren lekker thuis laten. Tot donderdag plm half 2 bij incheckbalie 3? Gaan jullie online inchecken of doe je het bij de balie op Schiphol? Tot donderdag. Groeten van ons
RE: Neeltje
06-03-2018 - 14:30 uur
En allemaal de koffers al gepakt??
Begint nu echt te korten, heel veel zin in.
Net bericht gekregen van kennis die nu in Zuid-Afrika is, 30 graden vandaag. En vooruitzichten zijn goed.
Tot donderdag
Groetjes Gerard en Neeltje
06-03-2018 - 14:28 uur
En allemaal de koffers al gepakt??
Begint nu echt te korten, heel veel zin in.
Net bericht gekregen van kennis die nu in Zuid-Afrika is, 30 graden vandaag. En vooruitzichten zijn goed.
Tot donderdag
Groetjes Gerard en Neeltje
23-02-2018 - 18:58 uur
Hallo Bea en Nico, wat sneu dat jullie ook moeten annuleren. En dat wij elkaar niet leren kennen. We wensen jullie heel veel sterkte voor 16 maart en natuurlijk beterschap. Wie weet waren wij nog familie, ook ik ben een Janssens. Groeten Martha en Piet
23-02-2018 - 15:50 uur
Dank jullie wel voor de reacties. En wat jammer Bea en Nico dat jullie ook moesten annuleren, sterkte toegewenst voor de komende tijd. En Martha en Piet beterschap, jullie hebben nog een krappe 2 weken om te herstellen. Nogmaals geniet van de reis en ik hoop wat van jullie ervaringen terug te lezen in de reviews! Een hartelijke groet.
RE: Bea en Nico
23-02-2018 - 11:27 uur
Beste mensen. Ook wij hebben onze reis moeten annuleren. Plotselinge rugklachten van Nico. Bleek een ernstige vernauwing in zijn wervelkanaal te zijn. Kregen vanochtend bericht dat de operatie op 16 maart is.
Wij wensen jullie mooie avonturen en een prachtige reis toe.
Hartelijke groeten. Bea en Nico Janssens.
23-02-2018 - 09:15 uur
Wij hadden onze papieren de 20e al in de mailbox, ik heb ze uitgedraaid.
Daarom weet ik ook hoe laat we op Schiphol moeten zijn, we vliegen om 16.05 uur.
Als je de info binnen hebt dan gaat het toch echt gebeuren. Spannend hoor en heel veel zin in.
We liggen beide met een zware griep en hopen voor die tijd weer een beetje conditie te hebben opgebouwd. Maar de gebroken enkel van Henriette is erger.
22-02-2018 - 21:23 uur
Dat is een goed plan.
Maar hoe weet jij dat wij er dan moeten zijn, hebben jullie papieren al binnen?
22-02-2018 - 20:47 uur
Hoi Neeltje,
We moeten om plm 14.00 ons melden bij de incheckbalie van British Airways in vertrekhal 3. Zullen we een half uur eerder afspreken (13.30 uu) om elkaar daar te zien? Martha en Piet Ritsema. Kenmerken (grijs) 😂😂😂😂
Wij komen met de trein uit Groningen en hopen zonder vertraging op Schiphol te komen. In ieder geval tot 8 maart.
22-02-2018 - 20:04 uur
Misschien makkelijk als we even aangeven wie er op Schiphol af wil spreken en waar/hoe.
Groetjes Neeltje en Gerard Klis ( makkelijk voor de lijst)
22-02-2018 - 18:50 uur
Oh wat vervelend, daar ben je wel even zoet mee, heel veel beterschap.
En idd heel jammer dat wij jullie nu niet persoonlijk leren kennen.
Groetjes Neeltje
22-02-2018 - 18:46 uur
Alberta, voor jullie alvast een goeie reis en verblijf en tot in Stellenbosch voor de verdere reis.
RE: Alberta Assies
22-02-2018 - 18:32 uur
Hallo,

Wij gaan eerder naar ZuidAfrika. Wij hopen jullie in Stellenbosch te ontmoeten. Ga dus niet op wachten op Schiphol.
Goede reis en tot ziens.

Alberta Assies
22-02-2018 - 15:56 uur
Beste Henriette en Hans,
Wat een vervelend bericht en wat een ongemak. We hebben weliswaar nog geen kennis gemaakt maar we gaan jullie nu al missen. We hebben wel veelvoudig email uitgewisseld. Veel sterkte en beterschap. Martha en Piet
22-02-2018 - 13:44 uur
Beste mensen,
Zeer tot mijn spijt heb ik onze reis moeten annuleren. Ik kom zojuist van de eerste hulp vandaan met een gebroken enkel. Het is dus geen optie om met dit ongemak deze reis te ondernemen, helaas.
Ik wens jullie een hele mooie reis toe en wij hopen de reis alsnog op een ander moment te kunnen maken.
RE: Paul en Ria Braem
20-02-2018 - 18:13 uur
Daarnet zijn onze reisdocumenten geland in de mailbox. Meteen viel op dat het vertrekuur met ruim drie uur is vervroegd. Vertrek Schiphol 16u05. Ik veronderstel dat we naar internationale maatstaven drie uur op voorhand op de luchthaven moeten staan?
Leuk om de deelnemerslijst te kunnen lezen, jammer wel dat enkel de familienamen worden vermeld (voor ons, Vlamingen, niet echt gebruikelijk). Tot heel binnenkort !!!
Paul en Ria
05-02-2018 - 19:30 uur
Bij de gate, zoals Henriette voorstelde, is natuurlijk ook een optie.
01-02-2018 - 21:45 uur
Als we onze reispapieren van Fox krijgen staat daar bij welke balie we moeten inchecken, als we dit even afwachten kunnen we daar afspreken. Dit is misschien het meest makkelijke.
01-02-2018 - 21:17 uur
Wij gaan ook wisselen bij GWK.
Ja Neeltje dat vroeg ik me ook af hoe we afspreken op Schiphol.
We zullen bij de gate iets van een herkenningsteken af moeten spreken.
01-02-2018 - 20:41 uur
Wij gaan geld bestellen bij gwk.
Ik denk dat waterschaarste op heel onze reis is.
Staat ook al vermeld dat de mogelijkheid bestaat dat zwembaden leeg zijn. 2 minuten douchen en meerdere keren handdoeken gebruiken.
Wat spreken we eigenlijk af op Schiphol??
Groetjes Neeltje
01-02-2018 - 20:25 uur
Vorige reis naar Zuid Afrika hebben we op Schiphol gewisseld, maar weten het nu nog niet en waar gaan jullie wisselen? Bij je eigen bank of GWK. De waterschaarste is idd niet best. We hebben dan wel mooi en warm weer, maar zonder water is niet leuk. Wij zijn na 2 week weer thuis, heb medelijden met de inwoners van Kaapstad. Zal de waterschaarste alleen maar in Kaapstad zijn? Iemand hier iets over gelezen of gehoord. Over 5 week zitten we in het vliegtuig. Zin in.
01-02-2018 - 19:25 uur
Ik had het inderdaad ook gelezen om alvast hier 100 euro pp in te wisselen.
En de waterschaarste in Kaapstad is zeker een grote zorg.
Terug naar boven