afrika_safari_jeep_uitzicht_olifant_shutterstock_584138908
Alles over een boeking op aanvraag

Je hebt een mooie reis gezien op onze website en wilt deze reis bij ons reserveren. Echter krijg je de melding dat de reis op aanvraag is? Wat betekent dit nu precies?

Boeking op aanvraag

Bij een reservering op aanvraag zijn één of meerdere onderdelen in de reis niet direct vanuit onze voorraad beschikbaar. Nadat de reservering bij ons binnen is gekomen, controleren we dus bij bijvoorbeeld de luchtvaartmaatschappij en/of hotels of je op de gewenste datum kunt vertrekken of verblijven.

1. We gaan direct voor je aan de slag

Heb je een rondreis inclusief vlucht geboekt dan nemen we contact op met de vliegtuigmaatschappij om de beschikbaarheid te controleren. Boek je kort voor vertrek? Dan behandelen wij jouw aanvraagboeking met voorrang.

2. We nemen contact op met onze lokale partners

Weten we dat de vlucht beschikbaar is op de gewenste datum dan nemen we vervolgens contact op met onze lokale partners om de beschikbaarheid van de hotels en de rest van het reisprogramma te controleren.

3. We informeren jou

Uiteraard doen we ons best je zo snel mogelijk te informeren. Zodra je boeking op aanvraag bij ons is binnen gekomen, laten we je binnen 6 werkdagen weten of de boeking bevestigd is.

4. We maken de boeking voor je in orde

Zijn alle reisonderdelen beschikbaar, dan maken we de boeking direct voor je in orde. Je boeking is dan direct bevestigd en daarmee definitief geworden. Controleer je gegevens iMijn Fox daarom altijd extra goed. Als de status van je boeking definitief is, ontvang je binnen enkele dagen je boekingsbevestiging.

5. We bespreken mogelijke alternatieven met jou

Soms is de vlucht of een hotel niet beschikbaar en kunnen we de aanvraag niet bevestigen. We nemen in dit geval telefonisch of per e-mail contact met je op om mogelijke alternatieven te bespreken.

6. Kosteloos annuleren bij extra kosten

Het kan ook gebeuren dat een luchtvaartmaatschappij of een hotel wegens beperkte beschikbaarheid een toeslag doorberekent. Ook in dat geval nemen wij contact met je op om dit te bespreken. Je kunt uiteraard kosteloos annuleren, indien je hier niet akkoord mee gaat.

7. Een lopende aanvraag annuleren?

Een aanvraag is altijd bindend. Dat betekent dat wanneer je een lopende aanvraag annuleert (dus voordat we een antwoord hebben ontvangen van een luchtvaartmaatschappij en/of lokale partner), hiervoor kosten in rekening gebracht worden van € 50,- per persoon. Annuleer je een lopende aanvraag binnen 6 weken voor vertrek, dan kunnen bovenop deze kosten van €50,- per persoon nog extra annuleringskosten van toepassing zijn. Deze worden bepaald door de luchtvaartmaatschappij, lokale agentschap of hotel en volgens eventueel geldende speciale voorwaarden.

8. Je gaat op reis!

Als de status van je reis in je Mijn Fox definitief is, je de boekingsbevestiging ontvangen hebt of de factuur ontvangen hebt, dan is de boeking definitief en kunnen de voorbereidingen voor je reis beginnen. De (aan)betaling is pas nodig zodra de aanvraagboeking definitief is.

Kortingen/toeslagen bij boekingen op aanvraag
Binnen het toerisme worden steeds vaker dynamische tarieven gehanteerd, de prijs van een hotelkamer of hut tijdens een overtocht kan variëren, afhankelijk van vraag en aanbod. Wanneer onze contracttarieven niet meer beschikbaar zijn, zal een toeslag worden doorberekend. Het is ook mogelijk dat er een alternatief wordt aangeboden tegen een ander tarief. In dit geval wordt de korting of toeslag ook doorberekend aan jou.

Aanpassingen op een aangevraagde reis, mét of zonder prijswijziging, worden altijd besproken met je. Wanneer je het niet eens bent met een wijziging, mag je kosteloos annuleren of Fox gaat op zoek naar een geschikt alternatief.

Inspiratie en mooie reizen

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks de beste aanbiedingen en reisinspiratie