- Home
- Contact & Service
Meestgestelde vragen op dit moment
Welke reizen biedt Fox aan?
Al meer dan 25 jaar stellen wij rondreizen samen voor jou, voor groepen, gezinnen en singles. Reizen die verder gaan dan je denkt. Reizen die een unieke belevenis toevoegen aan je leven. Een divers pallet van deze reizen vind je vanaf nu weer op deze website en dat pallet blijven we uitbreiden met nieuwe avonturen naar bijzondere locaties, bekende hotspots en verstopte pareltjes binnen en ver buiten Europa. Ons team enthousiaste reisspecialisten én onze ‘ local heroes’ weten op elke bestemming de mooiste rondreizen voor jou samen te stellen.
Bekijk ons reisaanbod groepsreizen, familiereizen, individuele rondreizen, fly-drives, autorondreizen en singlereizen
Kan ik bij Fox kiezen voor maatwerk?
Wat is een boeking op aanvraag?
Wat is gegarandeerd vertrek?
Wanneer het minimum aantal deelnemers voor deze datum niet wordt behaald, zal de reis met een kleine groep - eventueel met aangepast vervoer - worden uitgevoerd, zonder extra toeslag. Bij hoge uitzondering zal de reis door een Engelssprekende lokale gids worden begeleid. Wanneer een wijziging ontstaat in bijvoorbeeld de lokale gids (van Nederlands naar Engelssprekend) wordt dit uiteraard vooraf met jou besproken.
Wanneer de reis eenmaal is gewijzigd naar begeleiding door een Engelsprekende gids, blijft de uitvoer op dit punt ongewijzigd. Vanwege tijd gerelateerde planning en de bijkomende technische zaken is het vaak onmogelijk hier kort voor vertrek een Nederlandssprekende reisleider aan te koppelen.
Waar kunnen we je mee helpen?
Over ons
Welke reizen biedt Fox aan?
Al meer dan 25 jaar stellen wij rondreizen samen voor jou, voor groepen, gezinnen en singles. Reizen die verder gaan dan je denkt. Reizen die een unieke belevenis toevoegen aan je leven. Een divers pallet van deze reizen vind je vanaf nu weer op deze website en dat pallet blijven we uitbreiden met nieuwe avonturen naar bijzondere locaties, bekende hotspots en verstopte pareltjes binnen en ver buiten Europa. Ons team enthousiaste reisspecialisten én onze ‘ local heroes’ weten op elke bestemming de mooiste rondreizen voor jou samen te stellen. Meer informatie over onze groepsreizen, familiereizen, individuele rondreizen en singlereizen of bekijk direct het reisaanbod.
Kan ik mijn boekingsgegevens inzien op één centrale plek?
We vinden het belangrijk dat jij alle gegevens van jouw boeking terug kunt vinden op één centrale plek. Dit noemen we Mijn Fox. In je account kun je onder andere de status van jouw boeking terugzien. Ook de reisbescheiden en betalingsinformatie vind je hier terug. Zo heb je na het boeken van jouw reis altijd de belangrijkste informatie overzichtelijk bij de hand.
Wat doet Fox op het gebied van duurzaam toerisme?
Er is ons veel aan gelegen om ook de komende generaties de weg te wijzen naar mooie plekken. Maar wel op een manier die ook het welzijn van de natuur respecteert. Daartoe werken we samen met diverse organisaties. Ook zijn we Travelife Certified, een erkend keurmerk voor duurzamer reizen. Al onze duurzame doelstellingen voor 2025 staan beschreven in onze Groene Ambitie.
Hoe kan ik contact opnemen?
- Neem telefonisch contact met ons op via nummer 0252 660000 (ma t/m vrij 09.00 - 17.00, za 10.00 - 16.00 uur).
- Maak een afspraak bij een reisbureau waar onze reizen verkocht worden
- Beheer je boeking in Mijn Fox
- Voor vertrek het Customer Contact Center: info@fox.nl
- Hulp en bijstand onderweg: ontheroad@fox.nl
- Klachten en/of complimenten na de reis: customerrelations@fox.nl
Wat zijn de openingstijden?
Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00-17.00 uur. Op zaterdag van 10.00-16.00 uur.
Telefonisch zijn wij 24/7 bereikbaar, na sluiting kun je voor noodgevallen altijd terecht bij onze Alarmcentrale.
Komt er weer een forum voor singlereizen?
Krijgt Fox weer een eigen theater?
Gaat Fox weer Reis- en Informatiedagen organiseren?
Zekerheden bij Fox
Waar staat Fox voor?
En mocht er toch iets aan de hand zijn, dan zijn wij er, want wij zijn altijd bereikbaar. Via onze reisleiders, onze lokale agenten ter plaatse tot aan onze 24/7 bereikbare alarmcentrale, wij zijn er voor je!
Zekerheid op reis
Waar kan ik terecht in geval van nood?
In geval je een klacht ter plaatse opgelost wilt hebben kun je eveneens telefonisch contact opnemen zoals hierboven omschreven. Of je stuurt ons een mail via het emailadres: ontheroad@fox.nl.
ANVR reizigersvoorwaarden
Fox Reizen BV (KvK 27153706) is aangesloten bij de ANVR. De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en informatie daarover. De reizen op deze website worden aangeboden onder de ANVR-Reizigersvoorwaarden (ANVR Reisvoorwaarden voor pakketreizen of ANVR-Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten en/of Gekoppeld Reisarrangement Voorwaarden) die van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is.
Klik hier voor het lezen en opslaan van de ANVR-Reizigersvoorwaarden en overige belangrijke informatie. Op het boekingsformulier moet je aanvinken dat je voor boeking kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de specifieke voorwaarden uit de ANVR-Reizigersvoorwaarden die van toepassing zijn op jouw boeking, t.w. de ANVR-Reisvoorwaarden voor pakketreizen of ANVR Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten en/of Gekoppeld Reisarrangement Voorwaarden en overige ANVR-informatie.
Calamiteitenfonds
Stichting Garantiefonds Reisgelden
Fox Reizen BV (KvK 27153706) is aangesloten bij SGR. U kunt dit hier controleren.
Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de in op deze website gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis.
Eigen bijdrage aan SGR
Sinds 1 februari 2021 betaalt iedere consument die een reis boekt bij een bij SGR aangesloten reisorganisatie € 5 per persoon per boeking. Jarenlang was garantie op uw geboekte vakantie gratis, maar ook na de coronacrisis moet het garantiefonds er voor u zijn, zodat u onbezorgd op reis kunt blijven gaan.
Reis- en annuleringsverzekering
Zorg ervoor dat je een goede reis-én annuleringsverzekering hebt. Zodat je dekking hebt voor geneeskundige kosten als aanvulling op je zorgverzekering, bagage, pechhulp en vervangend vervoer en risicovolle sporten.
Boeken bij Fox
Wat is een boeking op aanvraag?
Kan ik bij Fox kiezen voor maatwerk?
Wie is de hoofdboeker?
De hoofdboeker is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die uit de reisovereenkomst voortvloeien. De (andere) reiziger(s) is (zijn) voor zijn (hun) eigen aandeel in de overeenkomst aansprakelijk.
Heb ik herroepingsrecht?
Met de acceptatie van de boekingsbevestiging en de factuur, ga je akkoord met een definitieve boeking. Wij attenderen je er derhalve nogmaals op dat je bij boeking een definitieve overeenkomst aangaat.
Wat als ik niet de Nederlandse nationaliteit heb?
Vanuit België kun je ook boeken bij Fox. Houd er rekening mee, dat voor Belgische reizigers een Internationale Reispas noodzakelijk is, zoals een paspoort of ID kaart voor Nederlandse reizigers.
Zijn de rondreizen geschikt voor minder valide reizigers
Gezondheid
Een goede gezondheid is niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Toch wil iedereen van een welverdiende vakantie genieten. Als je een medische aandoening, lichamelijke handicap, een stoornis of een beperkte mobiliteit hebt, hetgeen van invloed kan zijn op de uitvoering van de reis, meldt dit a.u.b. bij de boeking. Vanuit de ANVR Reizigersvoorwaarden ben je verplicht dit te melden. Immers alleen dan kunnen wij je advies op maat geven omtrent de door jou gekozen reis.
Mobiliteit
Met het samenstellen van de programma’s voor onze (groeps)rondreizen gaan wij uit van reizigers die over een normale basisconditie en goede mobiliteit beschikken. Voor een meest optimale reisbeleving is dit de noodzakelijke richtlijn die Fox stelt. Onze groepsrondreizen zijn niet geschikt voor rolstoel- of rollatorgebruikers.
Indien je bezit over een beperkte basisconditie of beperkte mobiliteit bespreken wij graag persoonlijk de mogelijkheden, zodat je de juiste keuze maakt bij het boeken van de reis en daarna goed voorbereid vertrekt.
Heb ik een informatieplicht naar Fox?
De reiziger verstrekt Fox voor of uiterlijk bij het sluiten van de overeenkomst alle gegevens omtrent hemzelf en de door hem aangemelde reizigers die van belang kunnen zijn voor het sluiten of de uitvoering van de overeenkomst. Daartoe behoren het nummer van zijn/haar mobiele telefoon dat mee op reis gaat en e-mailadres waar wij je tijdens de reis op kunnen bereiken.
Tevens vermeldt de reiziger bijzonderheden omtrent de hoedanigheid en/of de samenstelling van de door hem/haar aangemelde groep reizigers die van belang kunnen zijn voor de goede uitvoering van de reis door Fox. (ANVR- Reizigersvoorwaarden artikel 3). Indien hij/zij in deze informatieplicht tekort schiet en dit tot gevolg heeft dat deze reiziger(s) door de reisorganisator van (verdere) deelname aan de reis overeenkomstig het bepaalde in artikel 11 lid 2 wordt (worden) uitgesloten, worden de in dat artikel bedoelde kosten aan hem/haar in rekening gebracht.
Mijn boeking
Welke gegevens hebben jullie van mij nodig?
Kan ik mijn reisbescheiden geprint ontvangen?
In jouw Mijn Fox vind je jouw gegevens en handige informatie van je geboekte reis overzichtelijk bij elkaar. Zodra de reisbescheiden klaarstaan in Mijn Fox raden we je aan deze te downloaden en op te slaan op je tablet of telefoon. Deze kun je dan altijd raadplegen, hiervoor heb je geen internet nodig. Ook adviseren we je om alle informatie voor vertrek goed door te nemen. Een bijkomend voordeel van digitale reisbescheiden is dat dit papierverspilling tegengaat.
Dit is voor ons dan ook de reden om reisbescheiden alleen nog online aan te bieden en geen papieren reisbescheiden meer te versturen. Uiteraard ben je altijd vrij om de reisbescheiden zelf uit te printen.
Mag Fox de prijs van de reis verhogen nadat de reisovereenkomst is afgesloten?
- verhoging van de prijs van de brandstof;
- verhoging van de prijs van een andere energiebron of;
- verhoging van belastingen of;
- verhogingen van de reisdiensten die zijn opgenomen in de reisovereenkomst zoals toeristenbelasting, landingsrechten en vertrek-of aankomstbelasting in havens en/of vliegvelden.
Aangevuld met diensten die worden geheven door niet direct bij de uitvoering betrokken derden met inbegrip van voornoemde diensten.
Fox past dit recht eveneens toe bij verhoging van wisselkoersen die voor het pakket van belang zijn.
Bovenstaande wordt niet toegepast als de reissom conform onze betalingsvoorwaarden voldaan is.
Optie bevestigen of annuleren?
Als wij niets van jou horen dan wordt de optie automatisch op de 5e dag omgezet naar een definitieve boeking. Mocht je op een later moment na deze definitieve omzetting nog wijzigingen willen doorvoeren of de reis willen annuleren, dan zijn er wijzigings- of annuleringskosten van toepassing.
Kan ik mijn vertrekdatum wijzigen?
Ja, dat kan. Dit houdt echter in dat je een reisdatum annuleert en ander vertrek boekt. Hier zijn annuleringskosten aan verbonden alsmede € 30,- administratiekosten. Onze collega's van het Customer Contact Center helpen je hierbij uiteraard graag verder.
Het verzoek tot wijzigen/omboeken van jouw reis kan tot uiterlijk 42 kalenderdagen voor vertrek worden ingediend, van maandag tot en met zaterdag tijdens openingstijden van het Customer Contact Center. Een en ander is en blijft altijd afhankelijk van het type reis.
Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
Mijn Fox
Ik kan niet inloggen?
Lukt het niet om in te loggen in Mijn Fox. Neem dan contact met Fox Customer Services op via de volgende mogelijkheden:
- Neem telefonisch contact met ons op via nummer 0252 660000 (mat/m vrij 09.00-17.00, za 10.00-16.00 uur).
- Stuur een email naar info@fox.nl
Status van mijn boeking
In Mijn Fox kun je informatie over de status van je boeking volgen.
Is je boeking op aanvraag? Dit betekent dat de geboekte reis, of enkele onderdelen van de reis, niet direct vanuit onze voorraad beschikbaar zijn. Als de status van jouw reis op definitief staat, je de boekingsbevestiging of factuur hebt ontvangen, dan is de boeking definitief en kunnen de voorbereidingen op je reis beginnen.
Mobiliteit en gezondheid
Wat verstaat Fox onder goede mobiliteit?
Bij het samenstellen van de programma’s voor onze (groeps)rondreizen gaan wij uit van reizigers die over een normale basisconditie en goede mobiliteit beschikken. Voor een meest optimale reisbeleving is dit de noodzakelijke richtlijn die Fox stelt.
Je krijgt na veelal een lange vlucht immers te maken met tijdsverschil, je gaat in een relatief korte periode veel zien, je gaat veel ondernemen en zult in verschillende type accommodaties verblijven. Dan kan vermoeidheid een rol gaan spelen. In de programma beschrijving vind je informatie met betrekking tot de reisintensiteit, de reistijden, of er sprake is van hoogteverschil en – indien van toepassing - de afstanden die je aflegt.
Houd er a.u.b. rekening mee dat de bus niet overal kan komen en wij je met jouw bagage soms niet voor het hotel of accommodatie kunnen op- /afhalen.
Tijdens het bezoeken van bezienswaardigheden wordt er veel gelopen. Je dient dus gemakkelijk afstanden te kunnen lopen, trappen te kunnen nemen en zelfstandig in en uit de (mini)bus, trein, van/aan boord van een boot etc. te kunnen stappen. De rondreizen kunnen m.n. voor reizigers die minder mobiel zijn als intens ervaren worden. Het kan zijn dat deelname aan sommige programmaonderdelen daardoor niet haalbaar is. Omdat je de reis boekt als een geheel pakket, kan geen restitutie op de reissom verleend worden indien sommige reisonderdelen uit het programma niet bijgewoond kunnen worden.
Onze groepsrondreizen zijn niet geschikt voor rolstoel- of rollatorgebruikers.
Indien je bezit over een beperkte basisconditie of beperkte mobiliteit bespreken wij graag persoonlijk de mogelijkheden, zodat je de juiste keuze maakt bij het boeken van de reis en daarna goed voorbereid vertrekt.
Hoe weet ik welke reizigers vaccinaties ik nodig heb voor mijn reis?
Onze aanbevelingen zijn van algemene aard. De reisbestemming, verblijfsduur, soort reis, gezondheid en leeftijd van een reiziger bepalen welke vaccinaties en evt. anti-malaria maatregelen nodig zijn. Fox kan niet beoordelen of jouw medische geschiedenis andere maatregelen behoeft dan standaard. Daarom adviseren wij je dan ook, om vóór boeking, hierover contact te zoeken met jouw huisarts en/of GGD.
Mag ik medicijnen meenemen op reis?
Mocht het zijn dat je gezondheidsproblemen hebt die van grote invloed kunnen zijn op jouw reis (bijvoorbeeld moeilijk ter been zijnde, hart- en suikerpatiënten), dan raden wij je aan eerst jouw huisarts te raadplegen over de voorgenomen reis.
Gebruik je medicijnen, dan adviseren wij je deze te laten bijschrijven in jouw medisch paspoort. Als je op reis gaat, neem dan dit paspoort en voldoende voorraad van jouw medicijnen (in originele verpakking) mee in jouw handbagage.
Als jouw (vloeibare) medicijnen gekoeld moeten blijven tijdens de vlucht, dien je dit bij boeking aan ons door te geven. Neem eveneens een verklaring van de arts mee, waarop jouw gezondheidsproblemen en de benodigde medicijnen in Latijns, dan wel in het Engels staan vermeld: merknamen van medicijnen verschillen namelijk per land.
Medicamenten die onder de Opiumwet vallen.
Als je (of jouw minderjarige kind) medicijnen gebruikt die onder de Opiumwet vallen, kun je deze geneesmiddelen niet zomaar meenemen naar het buitenland. In veel landen is het bezit en gebruik van opiaten, zoals sterke pijnstillers, verboden. Dat geldt voor onder andere sterke pijnstillers, slaap- en kalmeringsmiddelen zoals Valium, Seresta en Rohypnol. Of bijvoorbeeld middelen voor ADHD zoals Ritalin en Concerta. Maar ook medicinale cannabis. Daarom heb je voor geneesmiddelen die onder de Opiumwet vallen een speciale verklaring nodig. Voor reizen binnen Europa (Schengenlanden) heb je een Schengenverklaring nodig. Voor niet Schengenlanden heb je toestemming nodig van diens consulaat en/of ambassade. Je riskeert strenge straffen als je de regels overtreedt. Meer informatie hierover, kun je vinden op de website van de Rijksoverheid.
Ik heb een medische aandoening. Kan ik mee op reis?
Als je een medische aandoening, lichamelijke handicap, een stoornis of een beperkte mobiliteit hebt, hetgeen van invloed kan zijn op de uitvoering van de reis, ben je volgens ANVR Reizigersvoorwaarden, artikel 3.2 verplicht hiervan melding te maken bij de boeking. In overleg wordt bepaald of de reis naar keuze qua intensiteit bij je past. Informatie wordt opgenomen in jouw reisovereenkomst en dus contractueel overeengekomen. Indien je het nalaat ons van jouw lichamelijke en/of geestelijke gesteldheid op de hoogte te stellen, kan worden overgegaan tot uitsluiting van deelname en vindt geen restitutie van de reissom plaats (artikel 3.3). Eventuele meerkosten bij aanpassen van de reis, die voor vertrek en/of ter plaatse ontstaan, zijn voor eigen rekening (artikel 3.3).
Ik heb diabetes, mag ik naalden mee op reis?
Naalden die je tijdens de vlucht nodig hebt mogen worden meegenomen in de handbagage, in de originele verpakking, samen met een getekende medische verklaring door de (huis)arts.
De overige naalden dienen in de koffer vervoerd te worden. De insuline mag in de handbagage meegenomen worden, mits wederom opgenomen in de medische verklaring. Een medisch paspoort wordt geadviseerd. Uiteraard kun je je voor meer informatie wenden tot jouw behandeld arts en of apotheek.
Preferenties, medische essenties en afwijkende bagage?
Voor een essentie dien je een toeslag te betalen. Administratiekosten voor het aanvragen van essenties bedragen € 30,00 per verzoek. Indien wij de essentie niet kunnen bevestigen blijven de administratiekosten van toepassing op de boeking.
Voor het meenemen van extra bagage of bagage met een afwijkend formaat dien je tijdens de boeking altijd toestemming te vragen in verband met mogelijke onkosten en de beperkte ruimte aan boord van een vliegtuig en/of de bus.
Reisdocumenten
Wat zijn reisdocumenten?
Het is belangrijk dat je voor de door jou geboekte reis over de juiste reisdocumenten beschikt.
Het paspoortnummer dat je invult tijdens de boeking, dient het nummer te zijn van het paspoort dat je gebruikt tijdens de reis. Hetzelfde is van toepassing op de tenaamstelling in dat paspoort.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het o.a. het bij je hebben van de benodigde grensdocumenten, zoals een aan alle geldigheidsvereisten voldoend paspoort en eventuele vereiste visa, bewijzen van inentingen en vaccinaties, rijbewijs en groene kaart. Controleer voor vertrek wat voor jouw reis van toepassing is.
Alle kinderen moeten over een eigen reisdocument beschikken.
Alleenreizende (gescheiden) ouders met kind(eren) willen wij wijzen op het feit dat voor jou aanvullende grensformaliteiten gelden. Dit is eveneens van toepassing voor het reizen met kinderen met afwijkende achternamen.
Fox gaat met bovenstaande informatie uit van de Nederlandse nationaliteit. Buitenlandse partners van Nederlandse Fox reizigers hebben soms een visum nodig. Wij raden je in dat geval aan zelf contact op te nemen met jouw ambassade of die van het ontvangende land en/of transit land.
Conform de ANVR Reizigersvoorwaarden artikel 2.5 wijst Fox hierin alle aansprakelijkheid af.
Wanneer heb ik een visum nodig?
Bij elke rondreis geven we onder het kopje Praktische informatie - Paspoort en Visum aan of je een visum nodig hebt en hoe je dit kunt verkrijgen. In ons advies gaan wij altijd uit van een houder van een Nederlands paspoort.
Hoe lang moet mijn paspoort geldig zijn?
Wij adviseren altijd een geldigheidstermijn van minimaal 6 maanden bij terugkomst aan te houden voor jouw paspoort. Dit met name bij het reizen buiten Europa.
Verloopt jouw paspoort binnen deze termijn? Dan verzoeken wij je vriendelijk jouw paspoortnummers in het opmerkingenveld van de boeking te plaatsen met de melding dat er een nieuw paspoort wordt aangevraagd. Wanneer je het nieuwe paspoort binnen hebt, kun je eenvoudig de juiste gegevens via jou Mijn Fox in het deelnemersveld vermelden.
In welke landen kan ik reizen met een geldige Nederlandse identiteitskaart?
Moet ik mijn paspoort afgeven bij de receptie van mijn hotels?
De Nederlandse overheid adviseert je om je identiteitsbewijs niet af te geven of te laten kopieren. Dit om identiteitsfraude te voorkomen.
Niettemin wordt dit geregeld gevraagd bij de receptie van accommodatie verschaffers omdat zij wettelijk verplicht zijn hun gasten bij het inchecken te identificeren en te registreren in het nachtregister. Dit geldt zowel in Nederland als in het buitenland. Hier hebben ze naam, woonplaats, documenttype- en nummer en de vertrekdag voor nodig.
Wij adviseren je om voor vertrek kopieën te maken van je paspoort waarop je BSNnummer wordt afgeschermd. Er is hiervoor een speciale app, de KopieID-app. Je kunt ook een speciaal paspoort hoesje kopen waardoor dit nummer onzichtbaar blijft. Lees hier hoe je fraude voorkomt met een kopie van jouw identiteitsbewijs.
Wat heb ik nodig als ik reis met een kind met een afwijkende achternaam?
Alleenreizende (gescheiden) ouders met kind(eren) willen wij wijzen op het feit dat voor jou aanvullende grensformaliteiten gelden. Dit is eveneens van toepassing voor het reizen met kinderen met afwijkende achternamen.
Wat als ik niet de Nederlandse nationaliteit heb?
Vanuit België kun je ook boeken bij Fox. Houd er rekening mee, dat voor Belgische reizigers een Internationale Reispas noodzakelijk is, zoals een paspoort of ID kaart voor Nederlandse reizigers.
Als ik geen geldig reisdocument heb en mijn reis kan hierdoor niet doorgaan, wie is hiervoor verantwoordelijk?
Je bent en blijft altijd zelf verantwoordelijk om bij de betrokken autoriteiten aanvullende informatie in te winnen over paspoorten, visaverplichtingen, formaliteiten op gezondheidsgebied (o.a. vaccinaties) en je moet ook tijdig voor vertrek nagaan of de eerder verkregen informatie intussen niet is gewijzigd.
Als je de benodigde reisdocumenten bij check-in (op de luchthaven) niet kunt overhandigen zal de leverancier het eerste aanspreekpunt zijn. Als je hierdoor jouw vlucht mist, of de toegang wordt jou geweigerd, vragen we je direct contact op te nemen met de Alarmcentrale. In je reisbescheiden vind je dit telefoonnummer terug.
Verzekeren
Heb ik een Reis- en/of Annuleringsverzekering nodig?
Zorg ervoor dat je een goede reis-én annuleringsverzekering hebt. Zodat je dekking hebt voor geneeskundige kosten als aanvulling op je zorgverzekering, bagage, pechhulp en vervangend vervoer en risicovolle sporten.
Vliegen en bagage
Ik wil graag bagage bijboeken voor mijn vlucht met Transavia. Hoe doe ik dat?
Let wel, voor onze groepsreizen staan wij in verband met de beschikbare bagageruimte van het vervoer ter plaatse één koffer per persoon toe met een maximaal gewicht van 20 kg.
Hoe zwaar mag mijn bagage zijn?
Hoe druk wordt het op Schiphol op de dag van mijn vertrek?
Het is ook mogelijk om vanaf drie dagen voor vertrek, gratis een tijdsslot re reserveren zodat je op een zelf gekozen tijdstip door de security controle kunt.
Waarom moet ik bij het boeken van mijn reis mijn naam en paspoortnummer doorgeven?
Voor een groot aantal bestemmingen moeten gegevens voor vertrek zijn aangeleverd bij de luchtvaartmaatschappij waarmee wordt gevlogen. Die gegevens worden aangeleverd aan de douane van de bestemming en verwerkt in het zogenoemde APIS systeem (Advance Passenger Information System).
De volgende gegevens worden verstrekt:
- Achternaam
- Eerste voornaam
- Geslacht
- Nationaliteit
- Geboortedatum
- Nummer officieel reisdocument
- Land waar reisdocument is afgegeven
- Land waar reiziger woonachtig is.
Voor de Verenigde Staten geldt bovendien dat het eerste verblijfsadres moet worden vermeld.
Is het mogelijk dat ik vanwege een ongunstig vluchtschema zowel de eerste als de laatste dag van mijn pakketreis kwijt ben?
Groepsreizen
Wat is gegarandeerd vertrek?
Wanneer het minimum aantal deelnemers voor deze datum niet wordt behaald, zal de reis met een kleine groep - eventueel met aangepast vervoer - worden uitgevoerd, zonder extra toeslag. Bij hoge uitzondering zal de reis door een Engelssprekende lokale gids worden begeleid. Wanneer een wijziging ontstaat in bijvoorbeeld de lokale gids (van Nederlands naar Engelssprekend) wordt dit uiteraard vooraf met jou besproken.
Wanneer de reis eenmaal is gewijzigd naar begeleiding door een Engelsprekende gids, blijft de uitvoer op dit punt ongewijzigd. Vanwege tijd gerelateerde planning en de bijkomende technische zaken is het vaak onmogelijk hier kort voor vertrek een Nederlandssprekende reisleider aan te koppelen.
Hoe verloopt de kamerindeling bij de single groepsreizen?
Slaap je liever alleen?
Je hebt de mogelijkheid te upgraden naar een kamer voor alleen gebruik. Dit kun je tijdens het boeken aangeven door de kamerindeling aan te passen naar "Kamer voor alleen gebruik"/ Reisgezelschap 1 volwassene.
Groepsreizen op maat vanaf 15 personen
Kan ik in contact komen met mijn medereizigers?
Accommodaties
Hoe laat kan ik in- en uitchecken?
Welke hotelclassificaties gebruikt Fox?
Betaling
Bankgegevens Fox
Rabobank Nederland:
Rekeningnummer: NL 40 RABO 0140 5359 42
Vanuit het buitenland:
Bank Identifieer Code: RABONL2U
Bankadres:
Rabobank Netherlands
Crouselaan 18, 3521 CB Utrecht
Wanneer betaal ik wat?
De betalingsvoorwaarden bij Fox zijn als volgt:
Wanneer je een boeking hebt gemaakt, ontvang je als jouw boeking definitief wordt bevestigd een factuur per e-mail. Op de factuur staat aangegeven hoe de betalingstermijn met bijbehorende data verloopt.
Bij een telefonische boeking wordt dit traject voor het afsluiten van jouw definitieve boeking met je doorgenomen.
De volgende betalingsvoorwaarden gelden bij Fox:
- Bij boeking tot zes weken voor vertrek geldt een directe aanbetaling van 20% van de reissom plus de verzekeringspremie.
- De restantbetaling moet uiterlijk zes weken voor vertrek betaald zijn.
- In geval de reisovereenkomst binnen zes weken voor vertrek geboekt en bevestigd wordt, betaal je de gehele reissom direct na bevestiging.
Mogelijkheden betalen
Via jouw Mijn Fox volg je de status van je boeking, kun je informatie hieromtrent terugvinden en heb je de mogelijkheid om te betalen met iDeal of met jouw creditcard.
Maak je gebruik van internetbankieren bij de ABN Amro, Fortis Rabobank, ING of SNS bank dan kun je direct met iDeal betalen. Indien je kiest voor iDeal kom je direct in de vertrouwde omgeving van jouw eigen bank.
Online kun je gebruik maken van de volgende creditcards: VISA en Mastercard.
Betaling vanuit het buitenland
IBAN (International Bank Account Number): NL40 RABO 0140 5359 42
BIC (Bank Identifier Code): RABONL2U
Contante betalingen
Het is niet mogelijk om jouw reis contant bij ons te betalen.
Kan ik betalen met creditcard?
Bij betaling per creditcard zal het bedrag op het moment van de transactie direct in rekening worden gebracht.
Wijzigen en annuleren
Hoe annuleer ik mijn reis voor vertrek?
Annuleringen per e-mail op niet werkdagen en buiten kantoortijd worden op de eerstvolgende werkdag door ons geregistreerd als ontvangen. Annuleringen vanaf vijf werkdagen voor vertrek moeten telefonisch worden doorgegeven.
Kan ik een indeplaatsstelling aanvragen?
Met betrekking tot indeplaatsstelling en de bijkomende kosten, geldt dat de reiziger € 50,00 aan administratiekosten per boeking betaalt ook als de indeplaatsstelling niet kan worden gehonoreerd. Bij de Groups & Incentives reizen gelden hiervoor andere voorwaarden.
Kan ik mijn reisdatum of rondreis omboeken/wijzigen?
Vermindering van het aantal betalende deelnemers op de boeking beschouwen wij als een deelannulering waarop de Aanvullende Voorwaarden Fox van toepassing zijn.
Als je de reis wijzigt ontvang je van ons een nieuwe boekingsbevestiging/reisovereenkomst en eventueel aangepaste factuur.
Betaal ik wijzigingskosten als ik veranderingen wil?
Waar vind ik de annuleringskosten voor mijn reis?
Annuleringskosten Fox
De annuleringskosten zijn een percentage van jouw reissom afhankelijk van het moment dat je jouw boeking annuleert.
Annuleringskosten Fox:
- Bij annulering tot 57 kalenderdagen (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling of 20% van de reissom. Indien minder dan 20% van de reissom is aanbetaald, dient u bij te betalen tot in totaal 20% van de reissom is betaald;
- bij annulering vanaf de 57ste kalenderdag (inclusief) tot de 43ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 30% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 43ste kalenderdag (inclusief) tot de 29ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 29ste kalenderdag (inclusief) tot de 15de kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 15de kalenderdag (inclusief) tot de 8ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 90% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 8de kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdag of later: 100% van de reissom.
Indien door een deelannulering extra kosten ontstaan, bijvoorbeeld door het alsnog moeten berekenen van een 1-persoonstoeslag, dan worden deze kosten met jou verrekend.
Kan ik een aanvraag gratis annuleren?
Een reis op aanvraag kan gratis geannuleerd worden als wij de reis niet conform het aanbod kunnen aanbieden en jij de wijziging(en) niet accepteert.
De reis in aanvraag eenzijdig annuleren door jouzelf?
Houd dan wel rekening met extra bijkomende kosten. Welke kosten dit zijn, hangt onder andere af van het termijn waarbinnen je annuleert maar in ieder geval € 50,- per persoon tot 42 dagen voor vertrek. Annuleer je een lopende aanvraag binnen 42 dagen voor vertrek, bedragen de kosten € 50 per persoon plus eventuele kosten van betrokken reisdienstverleners. Zodra je de boekingsbevestiging / factuur hebt ontvangen, is de boeking definitief en zijn de Fox annuleringsvoorwaarden van toepassing.
Kan ik gratis annuleren als het definitieve vluchtschema van mijn reis ongunstiger is?
ANWB Ledenvoordeel
Fox is reispartner van ANWB. Krijg ik bij Fox ook ANWB-ledenvoordeel?
Calamiteiten
Wat is een calamiteit?
Onder calamiteiten wordt verstaan een door natuurramp of molest veroorzaakte abnormale gebeurtenis. Abnormale gebeurtenissen met grootschalige impact waardoor wij jouw reis moeten staken, het reisprogramma moeten aanpassen of jou vervroegd naar huis moeten halen (repatriëren).
Is een van deze situaties van toepassing dan worden de noodzakelijke meerkosten betaald, als je vervroegd naar huis moet dan krijg je een deel van de reissom terug. Of een situatie ter plaatse een calamiteit betreft wordt bepaald door het Calamiteitenfonds met het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Zo ook of er sprake van een uitkeringsvatbare situatie.
Op onze Calamiteitenpagina vind je altijd de laatste actuele informatie die wij hierover hebben.
Ik moet mijn reis afbreken. Wat moet ik doen?
De Alarmcentrale beoordeelt jouw situatie en regelt zo nodig de terugkeer naar Nederland. Besluit je om in dergelijke omstandigheden op eigen gelegenheid naar huis terug te keren dan kan jouw reisverzekering de bijkomende kosten afwijzen.
Reiswijziging vanwege een onvermijdbare omstandigheid
Waar vind ik informatie over calamiteiten en belangrijke informatie voor vertrek?
Hier kun je eveneens de voor jou belangrijke reisinformatie voor vertrek terugvinden zoals de gevolgen bij dikke mist op Schiphol.
Contactgegevens in geval van nood
Via het telefoonmenu kun je altijd kiezen voor de optie voor de noodlijn dus luister de boodschap goed uit. Deze noodlijn beantwoorden wij altijd zo snel mogelijk.
Voor minder acute situaties tijdens de reis kun je een mail sturen naar OntheRoad@fox.nl zodat wij voor jou en met jou kunnen bekijken hoe de situatie kan worden opgelost.
Klachten
Ik heb een klacht voor vertrek
We doen bij Fox allemaal ons uiterste best om het proces van boeking tot vertrek zo gestroomlijnd mogelijk te laten verlopen.
In geval je dit niet zo ervaart horen wij dat graag van jou. Heb je klachten over onze service en het contact dat wij met jou hebben?
Neem dan contact op met Customer Services, de afdeling Customer Contact via het contactformulier en/of emailadres info@fox.nl. Meld dan in het onderwerp altijd jouw reserveringsnummer / klacht.
Ik ben op reis en heb een klacht
We doen bij Fox allemaal ons uiterste best om het je zoveel mogelijk naar de zin te maken.
Je dient tijdens een rondreis of verblijf in het buitenland uiteraard rekening te houden met de waarden en normen in het land van jouw keuze. Desondanks kan er tijdens de reis iets niet naar wens verlopen.
- Meld je klacht ter plaatse bij de leverancier, agent of reisleider, vaak kan het probleem direct worden opgelost.
- Wordt het niet opgelost dan neem je contact op met ons On The Road team in Nederland. Wij zijn 24-uur per dag telefonisch bereikbaar via +31-(0)252-660000. Je kunt je probleem ook via de mail, ontheroad@fox.nl melden. Dan melden wij ons tijdens kantooruren zo snel mogelijk bij jou.
Advies:
Maak ter plaatse foto's die de klacht kunnen onderbouwen en laat een klachtenrapportage opmaken door de reisleider, de lokale agent of andere leverancier.
Ik heb een klacht na de reis
Wij hechten grote waarde aan jouw reiservaring en horen dan ook graag jouw feedback. Hiermee kunnen we de kwaliteit van onze reizen continue blijven verbeteren en eventuele klachten in de toekomst voorkomen.
Als je een klacht na de reis wilt indienen heb je hiervoor tot twee maanden na thuiskomst de tijd. Je kunt jouw feedback, onder vermelding van je reserveringsnummer, indienen via de Mijn Fox omgeving.
Zorg ervoor dat je in ieder geval fotomateriaal bijvoegt die jouw klacht kan onderbouwen en/of de klachtenrapportage die is opgemaakt door de reisleider, lokale vertegenwoordiger of andere leverancier.
Contactgegevens
Contact met Fox
- Neem telefonisch contact op via 0252 660000 (ma t/m vrij 09.00 - 17.00, za 10.00 - 16.00 uur)*
- Stuur een e-mail naar info@fox.nl
- Hulp en bijstand onderweg: ontheroad@fox.nl
- Complimenten of klachten na de reis: customerrelations@fox.nl
Op 5, 24 en 31 december sluiten we om 16.00 uur
Inspiratie en mooie reizen
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks de beste aanbiedingen en reisinspiratie